Wrocławska komunikacja miejska

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Wrocławska komunikacja miejska

Post autor: vernalisadonis » 06 mar 2018, 23:53

Postanowiłem otworzyć wątek ogólny na temat komunikacji miejskiej we Wrocławiu.

Z dniem 08.03 MPK Wrocław wprowadza do ruchu nowe Mercedesy Citaro. Mogli to już wcześniej zrobić ale wtedy trzeba było montować w autobusach stare biletomaty, a to się nie opłacało. W zamian Volvo idzie na żyletki, a także rodzynek MAN NG313 #8600
Nowe Moderusy powoli też witają się z Wrocławiem. W sumie będzie ich 40 sztuk.
Nowy system sprzedaży biletów. Więcej możecie poczytać w linku poniżej.
http://www.gazetawroclawska.pl/komunika ... ,12971366/
Co do naszego szanownego podwykonawcy z Radomia obecnie obsługuje linie
100, 110, 112, 113, 120, 125, 132, 133, 145, 146, 147, 150, 325, 612, w weekend 140, 148, 149, 128, 114
Niedługo straci 132, w zamian dostanie pewnie 149 przez cały tydzień. Kiedyś mieliśmy 119 w weekend oraz 732 na czas remontu.
Warbus obsługuje linie z Leśnicy. Jest jeszcze Kłosok, oraz konsorcjum Sevibus oraz DLA, które obsługują linie podmiejskie.

Jeżeli macie pytania odnośnie wrocławskiej komunikacji miejskiej, to pytać się. Postaram się odpowiedzieć.
Co jakiś czas będę publikował zmiany lub inne ciekawostki z wrocławskiego podwórka.
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 09 mar 2018, 18:58

Uruchomienie nowej linii autobusowej 121 w zamian likwidacja linii 331.
http://mpk.wroc.pl/content/94243-100320 ... -linii-331
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2151
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 mar 2018, 21:27

Zauważyłem że w Moderusach Beta z roku 2015 zaczęli montować górną osłonę na klimatyzatory. Czy wszystkie zyskają takie osłony? Wygląda to dość przyzwoicie.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 14 mar 2018, 0:53

Nie mam pojęcia ale przypatrzę się temu i zobaczę czy inne tramwaje dostaną tę osłonę.
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 22 mar 2018, 19:28

Otwarcie kopert na przeguby dla MPK Wrocław
http://infobus.pl/konkretne-starcie-we- ... 03657.html
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7317
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 23 mar 2018, 16:35

Czy mógłbyś przybliżyć zasady numeracji linii we Wrocławiu?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 25 mar 2018, 1:35

0-33 to tramwaje
0P oraz 0L, a także 14 oraz 24 to linie okólne. Niezależnie czy bilet miesięczny kupisz na 24 czy 14, to w drugiej linii bilet obowiązuje.

100-150 to linie zwykłe. 112 to dawne skrócone 612 i wyjeżdża poza Wrocław do Wysokiej w Gminie Kobierzyce, natomiast niektóre kursy 133 jadą do Zabrodzia w gminie Kąty Wrocławskie. Na tych liniach poza Wrocławiem obowiązuje zwykła opłata taka jak we Wrocławiu.
To samo linia 100 oraz 120. Też poza Wrocław jadą.

2xx to linie nocne. Numeracja jest przypadkowa.

3xx to takie wspomagające na danym odcinku linie podstawowe np. 125 i 325 oraz 119 i 319

400 to kiedyś były linie "pseudo" przyspieszone, bo pomijały 1 czy 2 przystanki z których i tak rzadko się korzysta. 406 to obecne 106 a 409 to obecne 148.

500 to jakieś podmiejskie obsługiwane przez DLA i Polbusa ale nie mam pojęcia jak tam to wszystko jest rozliczane i jakie bilety obowiązują.

600 to linie podmiejskie pochodne od zwykłych np. 112 i 612, 109 i 609 na których obowiązują bilety zwykłe z Wrocławia oraz miesięczne z Wrocławia. 602 oraz 607 dedykowane dla pracowników LG

700 to zastępcze na czas remontu

8xx Komunikacja miejska z Kobierzyc, która zagląda do Wrocławia.

900 to także podmiejskie. Jak masz miesięczny, to możesz jeździć tymi liniami tylko po Wrocławiu, jak chcesz jechać za Wrocław, to kupujesz jakiś tam bilet u kierowcy. Linie 9xx są inaczej rozliczane niż 6xx
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 06 kwie 2018, 1:03

Tak jak pisałem w pierwszym poście i tak raczej będzie. Na 21.04 planowane jest oddanie linii 132 dla MPK Wrocław, w zamian 149 całotygodniowo. Suma sumarum mamy jedną linie mniej. Chociaż z drugiej strony 132 była jak kula u nogi, bo daleko do zmiany od zajezdni. Zmiany odbywają się na pl JPII. Jeszcze dobrze było jak zaczynało się dodatek lub drugą zmianę na zajezdni.
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 12 kwie 2018, 15:11

Coś o kolejnych dostawach autobusów do wrocławskiego MPK
http://infobus.pl/walka-o-wroclaw-od-no ... 04191.html
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 8617
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 maja 2018, 10:58

@vernalisadonis, może taki artykuł na Transporcie Publicznym cię zainteresuje:
Wrocław: Linie tramwajowe i autobusowe – częściej, więcej, inaczej
(Innych też może ;) )
Nielegalne zmiany kadrowe i ustrojowe w sądownictwie to pełzający zamach stanu.

Lista 158 prezesów i wiceprezesów odwołanych przez Ziobrę bez uzasadnienia (lub sami zrezygnowali): oko.press.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2183
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: vernalisadonis » 15 maja 2018, 12:03

Trzeba wyremontować torowiska, bo zdecydowana większość jest w złym stanie. Tydzień bez wykolejenia tramwaju jest tygodniem straconym we Wrocławiu. Na niektóre trasy Skody mają zakaz wjazdu (Biskupin, Park Południowy).
Nowe trasy tramwajowe potrzebne są na Ołtaszyn, Iwiny Maślice czy Nowy Dwór. Dzień w dzień są betonowe korki, gdzie opóźnienie autobusu wynosi 20-30 minut.
Torowisko na Hubskiej się buduje. Najprędzej będzie 16 pojedzie z Tarnogaju do ZOO, chociaż mogłoby na Biskupin, bo przy okazji studenci mają połączenie akademików z uczelnią.
Zwiększenie kurów? Skąd wziąć ludzi, tabor oraz gdzie to zakrańcować? Niektóre krańce mają tylko po dwa tory.
Autobusy na co poniektórych liniach po godzinie 18 jeżdżą co 30 minut. Tramwaje jeżdżą wolno, bo infrastruktura na szybciej nie pozwala. Stoją z innymi pojazdami w korku, bo tory na jezdni są położone.
We Wrocławiu bardzo, bardzo dużo jest do zrobienia. Brak parkingów P&R, źle ułożone rozkłady (stada). Brak buspasów, a jak są to strasznie krótkie.
Wszystko tutaj topornie idzie.
Vernalisadonis
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

ODPOWIEDZ