Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji phpBB. Możliwe jest występowanie błędów w działaniu niektórych funkcjonalności.
Za utrudnienia przepraszamy.

Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderatorzy: Wiliam, person

osa
Posty: 2557
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Re: Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Post autor: osa » 13 cze 2018, 17:58

Jakoś to 131 wbrew zapowiedziom nie może dotrzeć od tylu lat z Sadyby do Wilanowa (i dobrze!). Może jednak nie jest to takie niezbędne na tym odcinku?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4596
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 cze 2018, 23:03

Gdzieś chyba widziałem pismo, że wozy na zetkach są potrzebne.

Łukasz
Posty: 6748
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2018, 12:05

yavorius pisze:Ja to sobie myślę, że bardziej przydałby się dojazd do Mordoru z MW aniżeli do Sadyby. Sadyba może się przesiąść na Wałbrzyskiej. Albo na Lotników. W ostateczności na Dolinie Służewieckiej.
218 jest i są 165/365. Obstawiam, że pojawi się coś jeszcze przy okazji otwarcia Suwaka pod wiaduktem.
ŁK

Łukasz
Posty: 6748
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2018, 12:06

osa pisze:Jakoś to 131 wbrew zapowiedziom nie może dotrzeć od tylu lat z Sadyby do Wilanowa (i dobrze!). Może jednak nie jest to takie niezbędne na tym odcinku?
Bo to trudne jest. Duża częstotliwość to potrzeba sporej liczby brygad. A wydłużania części w przypadku 131 jakoś nie widzę.
ŁK

Piottr
Posty: 1173
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 cze 2018, 9:35

131 jako krótka a częsta linia bardzo dobrze się sprawdza. I majstrowanie przy niej nie jest dobrym pomysłem.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Piottr
Posty: 1173
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 06 lip 2018, 12:57

Czy już wiadomo, jakie numery i częstość kursowania dostaną linie 700 i 725 po ich "umiastowieniu"?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

reserved
Posty: 13804
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 06 lip 2018, 21:13

Na zwiększenie częstotliwości 700 bym zbytnio nie liczył, bo ta linia przecież z punktu widzenia układu komunikacyjnego jest totalnie bez sensu.

Piottr
Posty: 1173
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 09 lip 2018, 10:11

Siedemsetka na początku swojego żywota kursowała równo co godzinę. I to miało jakiś sens, bo zawsze było wiadomo, o której autobus.

A co do jej sensowności to pasażerowie twierdzą co innego: kiedy mi się ją zdarza widywać w popołudniowym szczycie w stronę Konstancina to jest raczej solidnie zapchana niż pusta. I spory tłumek na Dw. Południowym czeka konkretnie na nią.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Łukasz
Posty: 6748
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2018, 10:27

Było wiadomo, o której powinien być. Punktualność 700 zawsze była taka sobie, co bardzo nie dziwi, bo i okolice Centralnego, i Niepodległości, i Wilanowska - to mnóstwo przygód.

A że niektórym wygodniej wsiąść na centralnym i wysiąść w Konstancinie - to też nie dziwi.

Ta linia powinna mieć przystanki na żądanie dla wsiadających w jedną stronę, a dla wysiadających w drugą, ale to jednak problemu Wilanowskiej i Centralnego nie rozwiąże.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24325
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 09 lip 2018, 13:12

Muszę przyznać, że argumentacja za utrzymaniem 700, której unikalną cechą jest jechanie z centrum Warszawy, polegająca na obserwacjach na odcinku wspólnym z 710, jest dość karkołomna. Zresztą dość mało wiarygodną wydaje mi się obserwacja, zgodnie z którą pasażerowie przepuszczają 710, aby poczekać (rozkładowo) 10 minut na 700, które na braku kołka przez Mirków zyskuje minut 6.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

reserved
Posty: 13804
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 09 lip 2018, 13:17

Mi się w sumie zdarzało czekać specjalnie na 700. Ale tylko dlatego, żeby pojechać czymś egzotyczniejszym. :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24325
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 09 lip 2018, 13:26

Nie no, ja dopuszczam możliwość, że ktoś czeka, bo liczy na klimatyzowany wóz, bo w 710 już był tłok i ma nadzieję na miejsce siedzące; sam często na Warszawie Zoo przepuszczałem KM o 17.00 i SKM o 17.05, żeby pojechać startującą stamtąd SKM o 17.15, bo w niej miałem gwarancję miejsca leżącego (to najlepszy pociąg w aglomeracji, 20 osób max), ale nie wierzę w powszechność tego działania (a nawet jeśli, to jest to co najwyżej argument za podbiciem 710, choćby poprzez 310 do Stoceru na przykład, a nie utrzymywania dedykowanej linii z Centralnego).

Fun fact: niektóre poradnie STOCERu pracują do godziny 20, 700 kończy kursowanie nieco wcześniej. Pacjenci mający pecha być zapisani na późniejsze godziny już z dobrodziejstwa bezpośredniego dojazdu nie skorzystają...
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

reserved
Posty: 13804
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 09 lip 2018, 15:37

fik pisze:
09 lip 2018, 13:26
Fun fact: niektóre poradnie STOCERu pracują do godziny 20, 700 kończy kursowanie nieco wcześniej. Pacjenci mający pecha być zapisani na późniejsze godziny już z dobrodziejstwa bezpośredniego dojazdu nie skorzystają...
W ogóle są jakieś statystyki, jaki procent właściwych "klientów" tej linii z niej korzysta, a na ile są to osoby np. przypadkowe, które czekały na 710, ale podjechało 700, albo takie które chcą mieć bezpośredni dojazd do centrum?

Był taki czas w zeszłym roku, gdy miałem babcię w szpitalu w Konstancinie i kilka razy tam dojeżdżałem komunikacją. Co prawda to trochę przed Stocerem, bo konkretnie przystanek Piasta, ale zakładam, że chyba tamte szpitale też 700 obsługuje z myślą o tamtejszych pacjentach. I zdarzało mi się tam przepuszczać 710 czekając na 700. I w zasadzie było tak, że wszyscy wsiadali do 710, a na 700 ja sam czekałem. Nie pamiętam, jak było z frekwencją, wydaje mi się, że chyba jednak troszkę ludzi w środku było jak autobus podjeżdżał na Piasta.

Andrzej
Posty: 1328
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 09 lip 2018, 21:10

Piottr pisze:
06 lip 2018, 12:57
Czy już wiadomo, jakie numery i częstość kursowania dostaną linie 700 i 725 po ich "umiastowieniu"?
Może 700 powinno przejść na 130 a 725 na 230?

michael112
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 lip 2018, 21:17

Andrzej pisze:
09 lip 2018, 21:10
Piottr pisze:
06 lip 2018, 12:57
Czy już wiadomo, jakie numery i częstość kursowania dostaną linie 700 i 725 po ich "umiastowieniu"?
Może 700 powinno przejść na 130 a 725 na 230?
725 nadaje się do połączenia ze 164.

ODPOWIEDZ