Z przyczyn technicznych w najbliższych dniach mogą występować przerwy w dostępie do forum lub jego niektórych funkcjonalności. Za utrudnienia przepraszamy.

Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderatorzy: Wiliam, person

Łukasz
Posty: 6699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Post autor: Łukasz » 09 lip 2018, 22:11

Andrzej pisze:
Piottr pisze:
06 lip 2018, 12:57
Czy już wiadomo, jakie numery i częstość kursowania dostaną linie 700 i 725 po ich "umiastowieniu"?
Może 700 powinno przejść na 130 a 725 na 230?
Szkoda Rodziny na taki badziew. Raczej 700 -> 200.
ŁK

Andrzej
Posty: 1327
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 lip 2018, 4:42

michael112 pisze:
09 lip 2018, 21:17
Andrzej pisze:
09 lip 2018, 21:10


Może 700 powinno przejść na 130 a 725 na 230?
725 nadaje się do połączenia ze 164.
To może 725 -> 164 (połączone), a 700-> 264.

Andrzej
Posty: 1327
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 lip 2018, 4:43

Łukasz pisze:
09 lip 2018, 22:11
Andrzej pisze:
Może 700 powinno przejść na 130 a 725 na 230?
Szkoda Rodziny na taki badziew. Raczej 700 -> 200.
Jakoś 200 nie kojarzy mi się z tym rejonem :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24285
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: troubled hearts map deserts
Kontakt:

Post autor: fik » 10 lip 2018, 17:00

Ten merytoryczny argument mnie przekonał. I pokonał jednocześnie...

Pomysłu łączenia 725 i 164 cokolwiek nie rozumiem.

Wilanów - Latoszki po trasie 725 to 12', przez Bruzdową byłoby 15' Wilanów - Sągi, jakieś 2' Sągi - Kępa Okrzewska i jeszcze 6', razem 23', blisko dwukrotnie dłużej. W tej relacji nawet z podjazdem do Starych Kabat jest szybciej, bez podjazdu jest szybciej do każdego przystanku na trasie 725 - a podjazd do Starych Kabat raczej jest do likwidacji po uruchomieniu linii przez Korbońskiego.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

mb112
Posty: 276
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 lip 2018, 18:34

fik pisze:
10 lip 2018, 17:00
Pomysłu łączenia 725 i 164 cokolwiek nie rozumiem.
Może ja czegoś nie rozumiem w lokalnej specyfice, ale na logikę mnie się to wydaje bardzo dobrym pomysłem.
Teraz 164 to 3 brygady a 725 jedna, tak ?
Czas przejazdu, o ile dobrze patrzę w obecny rozkład i oceniam brakujący odcinek - to mamy następująco
EC - Sągi: 34
Sągi - Kępa Okrzewska: 2
Kępa Okrzewska - Stare Kabaty: 13
razem: 49
w drugą stronę:
Stare Kabaty - Rosochata: 6
Rosochata - Kępa Okrzewska: 9
Kępa Okrzewska - Calowa: 3
Calowa - EC: 32
razem: 50
To nie wystarczy 11+10 minut postojów i zrobić z tych 4 brygad 1 linię co 30 minut ? To chyba najprostsze i najbardziej logiczne by było.
Konkretnie z przystanku Latoszki faktycznie byłoby trochę dłużej niż obecnie, ale za to ludzie mieliby tam linię co 30, a nie co 60.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14416
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 lip 2018, 19:16

Swoją drogą, to puzczenie komunikacji miejskiej przez Nowokabacką pozwoli wysłać w kosmos podjazdy do pętli Stare Kabaty - bo przystanki będą przecież dla linii Kabaty - Konstancin obok.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

michael112
Posty: 1134
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lip 2018, 19:18

Wolfchen pisze:
10 lip 2018, 19:16
Swoją drogą, to puzczenie komunikacji miejskiej przez Nowokabacką pozwoli wysłać w kosmos podjazdy do pętli Stare Kabaty - bo przystanki będą przecież dla linii Kabaty - Konstancin obok.
Dla mnie to kontrowersyjna sprawa. O ile pętlę przy Starych Kabatach te przystanki z pewnością mogą zastąpić, o tyle zapomniano w tym momencie o przystankach Zapłocie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24285
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: troubled hearts map deserts
Kontakt:

Post autor: fik » 10 lip 2018, 19:54

mb112 pisze:
10 lip 2018, 18:34
To nie wystarczy 11+10 minut postojów i zrobić z tych 4 brygad 1 linię co 30 minut ? To chyba najprostsze i najbardziej logiczne by było.
Konkretnie z przystanku Latoszki faktycznie byłoby trochę dłużej niż obecnie, ale za to ludzie mieliby tam linię co 30, a nie co 60.
Gdyby gmina Konstancin chciała w Okrzeszynie linii co 30 minut, to by już teraz płaciła za linię co 30 minut. To, że wchodzi do 1 strefy nie znaczy, że przestaje płacić za kursy (a wprost przeciwnie), więc nie spodziewam się zwiększenia częstotliwości, zwłaszcza w tak peryferyjnych rejonach.

Swoją drogą, co z Lkami?
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Yelonker
Posty: 179
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lip 2018, 18:14

Zaraz, czemu traktujecie linię 100 jako stałą linię? Ją zawsze można przekształcić w linię specjalną, a numerek 100 nadać 700-tce. Wówczas 725 na 200. A jeśli już łączyć 164 z 725 to nie do Starych Kabat, tylko do Osiedla Kabaty - jak chyba nawet fik kiedyś powiedział, przystanki Zapłocie są bezużyteczne. Kępie Zawadowskiej nic się nie zmienia, a Okrzeszyn oraz Powsin mają szybciej i do metra, a nie jeszcze do autobusów w alei Wilanowskiej. Natomiast jeśli nie wymaga to dodatkowych brygad do stanu obecnego, to Konstancinowi nie powinno się za bardzo doliczać, chociaż taka wybiórczość w rozliczeniach również nie jest najlepsza.

Sama linia 700 to ewenement, który nie powinien istnieć przy stosunkowo częstym 174 wzdłuż metra, bo sama potrzeba wsparcia dla M1 dla osób niepełnosprawnych i starszych jest jeszcze dla mnie zrozumiała. Jak dla mnie wystarczy poprawić przesiadki do tramwajów na DWC (przejścia dla pieszych albo przystosowane dla mających problemy z chodzeniem przejścia podziemne) i posłać wszystkich do metra albo do 10-tki, a autobus skrócić do Wilanowskiej i dodać przejazd przez Mirków na rzecz naprostowania 710. Z brygad odzyskanych z 710, 724, 742 zwiększyć częstotliwość 139 i 700 do 30 minut w szczycie lub też do 20', jeśli starczy.

Zaś jeśli chodzi o L-ki, szczerze mówiąc nie mam pojęcia, co z nimi zrobić.

Paweł D.
Posty: 3701
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 13 lip 2018, 20:33

Yelonker pisze:
13 lip 2018, 18:14
Sama linia 700 to ewenement, który nie powinien istnieć przy stosunkowo częstym 174 wzdłuż metra, bo sama potrzeba wsparcia dla M1 dla osób niepełnosprawnych i starszych jest jeszcze dla mnie zrozumiała.
Naprawdę zrozumiała?
Yelonker pisze:
13 lip 2018, 18:14
i posłać wszystkich do metra albo do 10-tki, a autobus skrócić do Wilanowskiej i dodać przejazd przez Mirków na rzecz naprostowania 710.
A jednak kompletnie nie zrozumiała.

Yelonker
Posty: 179
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 lip 2018, 22:04

Paweł D. pisze:
13 lip 2018, 20:33
Yelonker pisze:
13 lip 2018, 18:14
Sama linia 700 to ewenement, który nie powinien istnieć przy stosunkowo częstym 174 wzdłuż metra, bo sama potrzeba wsparcia dla M1 dla osób niepełnosprawnych i starszych jest jeszcze dla mnie zrozumiała.
Naprawdę zrozumiała?
Yelonker pisze:
13 lip 2018, 18:14
i posłać wszystkich do metra albo do 10-tki, a autobus skrócić do Wilanowskiej i dodać przejazd przez Mirków na rzecz naprostowania 710.
A jednak kompletnie nie zrozumiała.
Nie niezrozumiała sama w sobie, tylko niezrozumiała w postaci wypełniania jej przez 700 przy jednoczesnej koegzystencji 174. Metro jest środkiem trudnym do korzystania dla osób, które mają problemy ze schodzeniem pod ziemię i staniem w ścisku i to trudno jest zmienić. Tramwaj jednak jest już w tej kwestii przyjaźniejszy i barierą jest samo DWC. Gdy poprawi się przesiadki do tramwajów w tym miejscu, bariera na drodze do Konstancina dla osób starszych zostanie niemal zlikwidowana i sens utrzymywania takiej bezpośredniej relacji dla emerytów zniknie podobnie jak ona.

Paweł D.
Posty: 3701
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 14 lip 2018, 8:41

Powiem krótko - to brednie. 700 nie jest linią dla emerytów czy osób starszych. Najpierw poczytaj o niepełnosprawnościach (to nie tylko osoby o kulach czy wózku) potem niepełnosprawnym likwiduj połączenia. I nie wypisuj. że krążenie po Centralnym i Wilanowskiej dla niepełnosprawnego to żadna bariera. Ścisk w metrze, poza godzinami ścisłego szczytu, to też jakaś bajka.
W innym wątku rozpaczałeś że nie uruchomiono Z28 ze Stawek na Górczewską, bo trzeba się przesiąść (aż raz, na jednym peronie). A dla osób niepełnosprawnych dymanie od 174 na Domaniewskiej do Wilanowskiej to żaden problem. Podobnie jak 10/70 z dwoma kursami NP na godzinę!

reserved
Posty: 13790
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: reserved » 14 lip 2018, 9:34

Hmm... ale czy Stocerowi nie chodziło o konkretnie BEZPOŚREDNIE połączenie do centrum, żeby pomóc osobom niepełnosprawnym? Przecież do Wilanowskiej równie dobrze mogą dojechać 710, a częściej jeździ.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24285
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: troubled hearts map deserts
Kontakt:

Post autor: fik » 14 lip 2018, 10:06

Bo, jak powszechnie wiadomo, niepełnosprawni mieszkają tylko w centrum i tylko do centrum z tego stoceru mają potrzebę jeździć. Dlatego 700 jest najlepszym, co mogło spotkać potrzebujących. Nie ogarniam, jak można bronić tego absurdu. Argument o tym, że 10 ma tylko 2 kursy np na godzinę jest moim faworytem, przeciez 700 ma ich TAK BARDZO WIĘCEJ.

Od zawsze powtarzam: dostosowanie zbiorkomie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności powinno się odbywać przede wszystkim poprzez tabor i infrastrukturę, a nie kształtowanie siatki połączeń, bo to drugie jest kosmicznie kosztowne i skrajnie nieefektywne.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Stary Pingwin
Posty: 4438
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 lip 2018, 10:21

Chodzi o połączenie dla osób przyjeżdżających z Polski do Konstancina, przez Dworzec Centralny. Stocer zajmuje się rehabilitacją ruchową i dla tych osób stworzono dedykowaną linię autobusową w relacji Dworzec Centralny-Konstancin. Niektórzy z kolegów chcą osoby w gipsie, ze skomplikowanymi dysfunkcjami ruchowymi, wsadzić w 174 i bieg od Domaniewskiej do Dworca Południowego. WSTYD.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ