Wszystkich użytkowników, którzy mają włączoną funkcję powiadamiania mailowego o PW lub odpowiedziach na posty, prosimy o sprawdzenie, czy podane przez nich przy rejestracji adresy mailowe nadal są aktywne - jeżeli nie, prosimy o niezwłoczną aktualizację adresów.

Pociągiem na lotnisko w Modlinie

Moderatorzy: Emyl, MeWa

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10753
Rejestracja: śr 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów
Kontakt:

Postautor: Bernard » pn 16 sie 2010, 01:57

Obrazek

Stacja z dala od lotniska

W ciągu najbliższych dni zacznie się remont zamkniętego dworca w Modlinie. Do planowanego lotniska jest stąd pięć kilometrów. A budowa łącznika kolejowego stoi pod znakiem zapytania.


Wykonawca wszedł na budowę – mówi Andrzej Dudziński z oddziału warszawskiego PKP. – Wymienimy dach, okna i elewację. Na parterze będzie poczekalnia, kasy, informacja i WC. Na piętrze powstanie tani hostel dla turystów – zapowiada.

Według PKP, prace przy remoncie stacji Modlin potrwają do lipca 2011 r. Koszt to 3,7 mln zł. Wykonawcą jest wskazane w przetargu Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane.

Dom dworcowy

Budynek dworca Modlin na trasie Warszawa – Gdańsk od trzech lat jest zamknięty na głucho, mimo że zatrzymują się tu pociągi Kolei Mazowieckich. PKP planują jednak, że przed Euro 2012 ten budynek zamieni się w „dom dworcowy”, który połączy funkcje publiczne kolejowe i komercyjne (w tym przypadku hostel).

Według rzecznika PKP Michała Wrzoska, dworzec posłuży pasażerom lotniska dla tanich linii i czarterów w Modlinie. Czy rzeczywiście? Obiekt położony jest aż pięć kilometrów od planowanego portu lotniczego. Marszałek Mazowsza Adam Struzik zapowiadał co prawda adaptację na potrzeby łącznika z lotniskiem pobliskiej wojskowej bocznicy kolejowej, ale inwestycja jest zagrożona.

Były dwie możliwości: wygodniejsza dla pasażerów stacja w tunelu tuż obok terminalu za ok. 250 mln zł albo tańszy, za 100 mln zł, obiekt na powierzchni kilkuset metrów dalej, skąd kursowałby lotniskowy autobus. Urząd Marszałkowski początkowo wybrał do realizacji droższy wariant z tunelem. Następnie ogłosił, że Mazowsze ma problemy finansowe. – W tej sytuacji zostanie zapewne wybrany tańszy wariant bez tunelu – powiedział nam prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc.

Mrzonki o Euro 2012

Oficjalnie władze Mazowsza nie chcą przyznać, że wycofały się z wygodniejszego dla pasażerów droższego wariantu.

– Trwają rozmowy z Ministerstwem Finansów o zwiększenie dofinansowania z UE na połączenie kolejowe z 34 do 100 mln zł. Decyzje zapadną pod koniec sierpnia – mówi rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Marta Milewska. Na razie mazowieccy urzędnicy ogłosili przetarg na opracowanie koncepcji połączenia kolejowego z lotniskiem Modlin, w skład którego wejdzie m.in. wymagany przez UE raport oddziaływania na środowisko. To ma być punkt wyjścia do ogłoszenia przetargu na projekt. Według oficjalnego harmonogramu, łącznik będzie gotowy przed Euro 2012.

A jeśli z bocznicą nie uda się wyrobić przed otwarciem lotniska? Wtedy zarządca lotniska uruchomi wahadłowy autobus między stacją PKP Modlin a lotniskiem.

Zagrożone są też wszystkie terminy dotyczące lotniska Modlin. Toczą się dwa przetargi: na budowę terminalu pasażerskiego oraz remont pasa i dróg kołowania. Według Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor, otwarcie lotniska przed Euro 2012 jest już niemożliwe.

Według obietnic władz Mazowsza i Państwowych Portów Lotniczych, już w 2005 r. Modlin miał być drugim portem dla Warszawy. Do dzisiaj działa tutaj tylko prymitywne lotnisko, z którego korzystają samoloty sportowe i turystyczne.

Obrazek
Szybką koleją między dwoma lotniskami. Z terminalu Modlin mamy docelowo dojeżdżać pociągami SKM aż do Lotniska Chopina. Tam trwa budowa dwukilometrowego tunelu między przystankiem PKP Służewiec a Terminalem 2 za 234 mln zł. Ma być gotowy w połowie 2011 roku.


http://www.zw.com.pl/artykul/505052_Sta ... niska.html
115,183,216,509,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta Wieliszewska (kwiecień 2015)

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10753
Rejestracja: śr 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów
Kontakt:

Postautor: Bernard » śr 08 wrz 2010, 21:37

Obrazek

Co z dojazdem na terminal w Modlinie?

8 października rozpocznie się remont lotniska w Modlinie. Nie wiadomo natomiast, kiedy ruszy budowa linii dojazdowej na terminal, chociaż rząd przyznał dotację na ten cel.


Pierwsze samoloty dawne lotnisko wojskowe przyjmie już za niespełna dwa lata. Sporą zaletą lotniska w Modlinie ma być sprawny dojazd na terminal. Ministerstwo Infrastruktury przyznało już 102 miliony zł na przebudowę 5-kilometrowej bocznicy. Ma zostać wybudowany również przystanek autobusowy - oddalony o 250 m.

Jednak co z koleją? Na 2012 rok linia kolejowa do Modlina raczej nie będzie gotowa. Tymczasowym rozwiązaniem ma być dojazd do istniejącej już stacji Modlin, a dalej - przejazd autobusem.


http://www.zw.com.pl/artykul/10,512548_ ... inie_.html
115,183,216,509,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta Wieliszewska (kwiecień 2015)

wojtor
Posty: 509
Rejestracja: ndz 01 cze 2008, 12:01

Postautor: wojtor » śr 15 wrz 2010, 13:19

Stacja kolejowa na lotnisku w Modlinie znajdzie się pod terminalem i ma być gotowa na Euro 2012 - ogłosił dziś marszałek województwa Adam Struzik.

Do tej pory władze województwa i kolejarze zastanawiali się czy budować stację nadziemną czy droższą podziemną. Dziś marszałek Adam Struzik ogłosił dziennikarzom, że zdecydowano się na wariant pod terminalem. wybudowanie stacji i niezbędnego łącznika kolejowego kosztować ma 250 mln zł. Na początku września rząd przyznał dodatkowe fundusze na ten cel.

Struzik podał też bardzo ambitny termin oddania stacji do użytku. Ma być gotowa razem z lotniskiem jeszcze przed Euro 2012. Jeśli się uda, podróż pociągiem z lotniska do centrum powinna zajmować ok. 30 min.



źródło:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8379542,Stacji_Modlin_Lotnisko__podziemna_i_gotowa_na_Euro.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 22522
Rejestracja: wt 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Postautor: Glonojad » śr 15 wrz 2010, 18:45

Żeby się nie okazało, że to taka alternatywa jak Łódź, gdzie, wg. miejscowych, lotnisko wiosną i jesienią jest non-stop zamglone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 11996
Rejestracja: pn 12 kwie 2010, 19:33

Postautor: MichalJ » śr 15 wrz 2010, 18:49

wojtor pisze:
Stacja kolejowa na lotnisku w Modlinie znajdzie się pod terminalem i ma być gotowa na Euro 2012 - ogłosił dziś marszałek województwa Adam Struzik.

O tu mi kaktus. Typowa kiełbasa wyborcza.

Awatar użytkownika
kebe
Posty: 545
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Grochów (dawniej Legionowo)
Kontakt:

Postautor: kebe » śr 15 wrz 2010, 22:01

MichalJ pisze:
wojtor pisze:
Stacja kolejowa na lotnisku w Modlinie znajdzie się pod terminalem i ma być gotowa na Euro 2012 - ogłosił dziś marszałek województwa Adam Struzik.

O tu mi kaktus. Typowa kiełbasa wyborcza.


Jeżeli pójdzie za tym coś więcej niż zapewnienia...
Często 158 125 102 25 24 9
Rzadziej N24 N03 S3x S9 M1 509 723 311 22

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10753
Rejestracja: śr 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów
Kontakt:

Postautor: Bernard » czw 16 wrz 2010, 21:34

Obrazek

Zdążą z podziemną stacją w Modlinie na Euro 2012?

Tuż przed wyborami samorządowymi marszałek Adam Struzik postawił sobie bardzo ambitny cel. Liczy, że w rok będzie można zaprojektować i zbudować podziemną stację kolejową przy planowanym lotnisku w Modlinie.


Władze Mazowsza wybrały właśnie ostateczny wariant połączenia kolejowego do lotniska w Modlinie. Do wyboru były dwa warianty - tańsza stacja naziemna, ale oddalona o kilkaset metrów od terminalu, albo droższa podziemna stacja położona tuż przy budynku dworca lotniczego. Ostatecznie ma być realizowana ta druga wersja. - To gwarantuje perspektywę rozwoju portu i wygodę pasażerów - mówił wczoraj marszałek Adam Struzik. Częściowo ma być wykorzystana istniejąca pięciokilometrowa bocznica prowadząca do portu ze stacji w Modlinie na trasie Warszawa - Gdańsk. Trzeba ją zmodernizować i zbudować przedłużenie, które ma się kończyć tunelem i podziemną stacją. Koszt łącznicy oszacowano na 250 mln zł. Na inwestycję ma trafić dotacja unijna w wysokości 102 mln zł. Dodatkowo musi powstać bezkolizyjne skrzyżowanie toru z ruchliwą drogą nr 62, którą setki tirów omija od północy Warszawę. Najprawdopodobniej samochody mają mijać pociągi na wiadukcie, ale nie wiadomo jeszcze, kto sfinansują jego budowę.

Marszałek Adam Struzik zapowiedział wczoraj, że podziemna stacja będzie gotowa w błyskawicznym terminie - przed Euro 2012, czyli równocześnie z oddaniem przebudowanego portu lotniczego w Modlinie. O ile jednak prace budowlane przy samym lotnisku zaczną się za kilka tygodni i są szanse, że rzeczywiście skończą się w 2012 roku, to przygotowania do budowy łącznicy są jeszcze w lesie. Samorząd Mazowsza dopiero pod koniec września chce wybrać wykonawcę koncepcji, czyli wstępnego projektu połączenia kolejowego. Następnie w pierwszym kwartale przyszłego roku ma być ogłoszony przetarg w trybie "projektuj i buduj". W optymistycznym wariancie firma będzie miała rok na przygotowanie dokumentacji i wybudowanie stacji podziemnej wraz z modernizacją linii. W tym czasie trzeba będzie jeszcze zdobyć decyzję środowiskową, co w tym rejonie może być szczególnie trudne ze względu na sąsiedztwo terenów Natura 2000. Niektórzy przypominają także, że projektowanie połączenia kolejowego na lotnisko Okęcie trwało trzy lata, a sama budowa ma potrwać prawie dwa lata - a więc łącznie pięć razy dłużej, niż przewidywał plan dla Modlina.

Władze Mazowsza zakładają, że podróż pociągiem z centrum Warszawy na lotnisko w Modlinie zajmie pół godziny. Niedawno przyznały jednak, że przygotowują wariant alternatywny na wypadek niedotrzymania terminów budowy stacji. Pasażerowie mieliby pociągiem dojeżdżać do istniejącej stacji Modlin i stąd kilka kilometrów jechać wahadłowym autobusem na lotnisko.


http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 2012_.html
115,183,216,509,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta Wieliszewska (kwiecień 2015)

Stary Pingwin
Posty: 2714
Rejestracja: śr 11 lis 2009, 11:48

Postautor: Stary Pingwin » pt 17 wrz 2010, 09:56

Stacja pod MPL istnieje chyba od 3 lat ,a nadal nie jest używana .
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10753
Rejestracja: śr 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów
Kontakt:

Postautor: Bernard » ndz 10 paź 2010, 21:34

Obrazek

Już za dwa lata

Na lotnisku w Modlinie powstanie podziemna stacja kolejowa zlokalizowana równolegle do budynku terminala. Kolej dojedzie prosto do lotniska Chopina. Skorzysta na tym także Legionowo, bo pociągów będzie więcej.


Pasażerom kolei zostanie zapewnione bezpośrednie połączenie z centrum Warszawy i lotniskiem w Modlinie. Koszt całej inwestycji szacuje się na około 250 mln zł, Unia Europejska dopłaci 102 mln.

Magiczna data

Stacja podziemna oraz linia kolejowa mają zostać uruchomione jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012. - W ramach programu Infrastruktura i Środowisko zakupionych zostanie 16 składów EZT do obsługi tej linii - mówi Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego.

Lotnisko w Modlinie będzie obsługiwało przewozy międzynarodowe, na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe między portami regionalnymi. Przepustowość portu w pierwszym roku działalności szacuje się na 1,85 mln pasażerów oraz 23 tys. operacji lotniczych rocznie.

W 15 minut do Warszawy i do Modlina

Połączenia kolejowe z lotniskiem w Modlinie mają być uruchomione docelowo w 2012 roku. Pociągi w relacji Warszawa Okęcie-Legionowo będzie obsługiwała SKM Warszawa, natomiast pociągi Warszawa Okęcie-Modlin oraz Warszawa Gdańska-Modlin będą obsługiwały Koleje Mazowieckie.

- Trwają prace nad rozkładem jazdy edycji 2010/2011, które prowadzi stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Dlatego nie znamy jeszcze częstotliwości kursowania pociągów Kolei Mazowieckich do stacji Modlin w 2012 roku - mówi Katarzyna Łukasik z Kolei Mazowieckich.

Mieszkańcy Legionowa już z radością wyliczają, ile czasu zajmie dojazd do stolicy po uruchomieniu linii kolejowej do lotniska w Modlinie. - Jeśli dojazd z Modlina do centrum Warszawy zajmie zapowiadane 30 minut, a tyle trwa dziś podróż z Modlina do Legionowa, to z Legionowa do Modlina będzie się jechało najwyżej 15 minut i tyle samo do Warszawy Śródmieście - cieszy się mieszkaniec.

W trakcie remontów

- Wcześniej, ze względu na zły stan torów prowadziliśmy ruch pociągów z ograniczeniami prędkości - z Warszawy do Nasielska jeździliśmy 90 minut. Po modernizacji pociąg pospieszny pokona tę trasę w 40 minut - mówi Łukasz Derylak z zespołu rzecznika prasowego centrum realizacji inwestycji PKP PLK. W ramach modernizacji Lokalnego Centrum Sterowania Nasielsk zostanie wykonanych jeszcze 16 skrzyżowań dwupoziomowych, sześć wiaduktów kolejowych i dziesięć drogowych. - Do budowy dwunastu z nich mamy już przekazane place budowy i podpisane umowy z wykonawcami. Został rozstrzygnięty przetarg na pozostałe cztery obiekty: dwa warszawskie wiadukty na ulicy Klasyków i Mehoffera oraz w Legionowie przy alei Róż i w Chotomowie - mówi Łukasz Derylak. PKP przewiduje, że w rozkładzie jazdy 2011/2012 już na całym odcinku od Warszawy Wschodniej do Świercz pociągi będą jeździły po zmodernizowanych torach.

bk


http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 0-10_08-14
115,183,216,509,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta Wieliszewska (kwiecień 2015)

Awatar użytkownika
kebe
Posty: 545
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:59
Lokalizacja: Grochów (dawniej Legionowo)
Kontakt:

Postautor: kebe » ndz 10 paź 2010, 23:15

^^ Ta... Żeby się ktoś nie zdziwił, jak będą fruwać w 15 min do Legionowa... Przytaczałem na forum Legionowo Gazeta.pl już studium wykonalności i czasy przejazdu. Te i owszem mogą być takie, ale dla pośpiechów KM z pominięciem przystanków w Warszawie... A ile tych pociągów będzie...
Tu też sprawa z bocznicą do lotniska. Ma być wyremontowana i nawet w porywach do 80km/h będzie można jechać. Ale nie oszukujmy się... Od lotniska do stacji w NDM będzie się jechać jakieś 10-15min. Mamy tam wjazd na stację Modlin z dużym łukiem, semafory, potem łuk i ograniczenie na moście i na terenie samego NDM po południowej stronie Narwi. Potem czysto aż do Legionowa, ale tylko bezpośrednie będą mogły w 4-5 min ten odcinek pokonać. Znowu od Legionowa do Płud spokój... ale tam zawężenie do dwóch torów i pewno trafi się po drodze zawalidroga. Ale nawet niech będzie pusto to w 20 min na WWO znowu tylko bezpośrednie wyciągają - bodajże IC z WWO do Legionowa mają czas rozkładowy rzędu 18-20 min...
Często 158 125 102 25 24 9

Rzadziej N24 N03 S3x S9 M1 509 723 311 22

SławekM
(solaris8315)
Posty: 16227
Rejestracja: czw 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Postautor: SławekM » wt 12 paź 2010, 15:50

7 mln dla ptaków albo blokada Modlina

07:43 12.10.2010 / Dziennik Gazeta Prawna

Gdy budowa lotniska w podwarszawskim Modlinie wreszcie ruszyła, nad inwestycją zawisło nowe niebezpieczeństwo. Organizacja ekologów twierdzi, że w jej wyniku ucierpią siedliska ptaków. Inwestorowi wskazuje jednak radę: niech za 7 milionów złotych wykupi bagna i tam przeniesie ptactwo - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
Zdaniem ekologów na terenie inwestycji znajdują się siedliska ptaków. Jeżeli inwestor kupi 700 ha bagien w Puszczy Białej i przeniesie tam ptaki z Modlina, protestu nie będzie. Gazeta nie zdołała ustalić, kto jest właścicielem wskazanych terenów, ale twierdzi, że mogą to być osoby powiązane z tą samą organizacją ekologów.
Rusza budowa lotniska w Modlinie

Inwestycja ma być gotowa przed Euro 2012. Stawiające żądania Polskie Towarzystwo Ochrony Ptaków to ta sama organizacja, która wstrzymała już wcześniej budowę mostu Północnego i modernizację wałów przeciwpowodziowych.

"To pseudoekolodzy"

- Tylko jak przenieść ptaki w inne miejsce? - zastanawia się cytowany przez gazetę Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Jego zdaniem pseudoorganizacje ekologiczne działają nie tylko na niekorzyść inwestorów, ale też prawdziwych ekologów, i powinny być ścigane przez sądy, które nadzorują ich działalność.

To nie pierwsza organizacja, która protestuje przeciw lokalizacji lotniska. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków liczy, że jego racje potwierdzi niebawem samorządowe Kolegium Odwoławcze.

Budowa ruszyła

Budowa lotniska w Modlinie ruszyła w ostatni piątek. Na początek robotnicy przebudują stary pas startowy, wyremontują drogi i przygotują instalację nawigacyjną. Inwestor zapewnia, że port będzie gotowy przed mistrzostwami Europy w 2012 roku.

Port w Modlinie będzie działał 24 godziny na dobę i obsługiwał przewozy międzynarodowe (na liniach krótkiego i średniego zasięgu) oraz przewozy krajowe między portami regionalnymi. Przepustowość portu szacuje się na 1,85 mln pasażerów w latach 2010 – 2014 oraz 23 tys. operacji lotniczych rocznie.

par


http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1677434,0, ... omosc.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 13601
Rejestracja: ndz 16 kwie 2006, 09:21
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Kontakt:

Postautor: Wolfchen » wt 12 paź 2010, 16:16

A ja jestem ciekawy, czy ptaki się mogą "osiedlać" tylko na wykupionej ziemi... 8-(
4 10 35 165 189 192 193 300 317 319 331 401 709 715 727 739 N01 N33 N37 N83

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 2127
Rejestracja: sob 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Postautor: Poc Vocem » wt 12 paź 2010, 17:17

Dla mnie to w ogóle jest zabawne:
dlaczego "wykupić"? To już w ogóle rodzi pytanie o prawa własnościowe do ptaków. Czy jeśli na mojej działce pojawi się obcy obiekt latający (znaczy ptak z innej działki) mam go odstrzelić czy wystąpić o odszkodowanie do "właściciela"?
Dlaczego 700 ha? Dlaczego w Puszczy Białej (argument "bo najbliżej" jest mierny)? I dlaczego za 7 mln zł? Czyżby ekolodzy faktycznie byli właścicielami gruntów, że tak ochoczo dyktują cenę?
Take me to the other side, where that all falls down
OS. DERBY jako przykład wzorowo zaprojektowanego układu komunikacyjnego osiedla.
To ja już niczego nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 22522
Rejestracja: wt 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Postautor: Glonojad » wt 12 paź 2010, 17:48

Wykupić grunt...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10753
Rejestracja: śr 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów
Kontakt:

Postautor: Bernard » pn 25 kwie 2011, 22:10

Obrazek

Lotnisko w Modlinie nie będzie uciążliwe?

(...)

Na lotnisko nieprędko koleją

Już teraz wiadomo, że będą kłopoty z dojazdem do nowego lotniska. Jeśli chodzi o infrastrukturę drogową, nie jest tragicznie. Lotnisko leży w bezpośrednim sąsiedztwie krajowej siódemki (trasy na Gdańsk), jednak nie wszyscy przecież będą tam dojeżdżać własnymi autami. W planach jest uruchomienie linii kolejowej łączącej stację Modlin z lotniskiem. Istniejący obecnie tor musi jednak zostać całkowicie przebudowany. - Jest to stara bocznica kolejowa używana kiedyś przez wojsko do celów transportowych. By mogły nią kursować pociągi dowożące pasażerów, trzeba będzie budować ją praktycznie od początku - mówi rzeczniczka portu lotniczego. Trzeba poszerzyć bocznicę, położyć nowe torowisko, podciągnąć trakcję elektryczną oraz wybudować stację i niezbędną infrastrukturę towarzyszącą. Nie ma żadnych szans na uruchomienie jej wraz z portem lotniczym.

Prędzej autobusem

Do końca kwietnia ma być gotowy raport o oddziaływaniu trasy kolejowej na środowisko, w lipcu - program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. Do otwarcia po-została jeszcze długa droga. - Zgodnie z przyjętym harmonogramem przewidujemy, że prace projektowe zostaną rozpoczęte jeszcze w tym roku. Roboty budowlane rozpoczną się w pierwszym kwartale 2012 r. - mówi Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego. - W pierwszym okresie funkcjonowania lotniska zapewniona zostanie zatem komunikacja autobusowa pomiędzy terminalem lot-niczym, a stacją kolejową w Nowym Dworze Mazowieckim, bądź stacją w Modlinie - dodaje.

Budowa ma być sfinansowana ze źródeł Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz budżetu województwa mazowieckiego.

Maciej Kamiński

Obrazek
W 2012 roku wystartuje lotnisko w Modlinie, na początku bez linii kolejowej dowożącej pasażerów


http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 11-04_22-6
Ostatnio zmieniony wt 26 kwie 2011, 23:23 przez Bernard, łącznie zmieniany 1 raz.
115,183,216,509,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gazeta Wieliszewska (kwiecień 2015)


Wróć do „Metro i Kolej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość