Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji phpBB. Możliwe jest występowanie błędów w działaniu niektórych funkcjonalności.
Za utrudnienia przepraszamy.

Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderatorzy: Wiliam, person

aaa
Posty: 234
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Post autor: aaa » 18 maja 2018, 17:13

Zapewne przełomowym momentem tego projektu będzie zabranie 119 z Bronowskiej i podbicie 147. Przydałoby się to zrobić mądrze - ale mnie głowa boli jak pomyślę o układzie drogowym na Mokotowie i wizji rozrzucenia linii z mostu S na wszelkie możliwe strony na lewym brzegu.
PS Może się okazać, że gdy ZTM wygra z mieszkańcami Wału i Bronowskiej w dyskusji o zabraniu 119 i podbiciu 147 padnie najmocniejszy argument: że w ZP Most Siekierkowski po zmroku strach się przesiadać. Skoro Zielona Białołęka wygrała zostawienie 527 za Wisłę że hołota na Wileńskim, to czemu nie tutaj? :twisted:

matiz130
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2012, 21:16

Post autor: matiz130 » 19 maja 2018, 13:40

Czy wiadomo jak będzie puszczona komunikacja miejska jak zamkną zachodnia stronę Patriotów?

Andrzej
Posty: 1328
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 cze 2018, 20:51

Krzysiek_S pisze:
14 maja 2018, 19:55
Dzisiaj na Komisji inwestycyjnej przyjęto jednogłośnie koncepcje ZTM zaprezentowaną we wrześniu 2017 roku. Z jednoczesnym wnioskiem o zapewnienie dojazdu do Instytutu Kardiologii. W uchwale też miała być wzmianka o zostawieniu dwóch linii na pętli Aleksandrów ale nie wiem w końcu czy to ujęto w uchwale. Tutaj są piki z koncepcją poniżej tekstu. http://gazetawawerska.pl/2017/09/28/pla ... ej-wawrze/
Projekt całkiem dobry, ale:

- na ostatnim zdjęciu przedstawiono informację gdzie będzie poprawa i spadek liczby kursów oraz odcinki bez zmian. Nie powinno być żadnych spadków. Reformy komunikacji powinny tylko poprawiać.. :)
Aleksandrów ma luźną zabudowę jednorodzinną, ale tych domów jest coraz więcej. Powinno tam zostać 142 lub podjeżdżać 213 w obu kierunkach. 213 mogłoby też podjeżdżać do Zbójnej Góry. Wiem, robi się zawijas, ale w miejscach tak ubogich w komunikację każda linia jest na wagę złota, a podjazdy dużo nie zabiorą. Poza tym dziwi, że radni z Radości i Zbójnej Góry marginalizują fakt, że północne rejony tych osiedli (rejony ulic: Ezopa, Wolęcińska, Powiatowa itp.) są grubo poza strefą dojścia do jakiejkolwiek komunikacji publicznej. Trzeba zainwestować w dostosowanie którychś z tych ulic do komunikacji miejskiej i puścić tamtędy, np. 161 - skrócone do PKP Radość wg projektu, mogłoby jednak w przyszłości pojechać dalej wschodnią jezdnią Patriotów, Ezopa, Żarecką, Powiatową, Podmokłą do Zbójnej Góry - od drugiej strony;

- na ul. Kościuszkowców mogą być protesty, że zabrano transport publiczny, obecny tam od wielu wielu lat.
Można by pomyśleć np. o przedłużeniu linii 338 w co drugim kursie Zabraniecką, Gwarków, Strażacką, Chełmżyńską, Stepową, Korkową, Kościuszkowców, Kajki, Al. Dzieci Polskich, Międzylesie (miejsce na pętli po 305, a po 119 zajmie 319).
Byłoby unikalne połączenie z Utratą, Targówkiem Fabrycznym (różne magazyny, siedziby call center, firm kurierskich, urząd celny, a dalej osiedle Wilno). Nie trzeba by było jeździć w te rejony na około przez Wiatraczną, Dworzec Wschodni;

- 319 - niech by to dojeżdżało gdzieś dalej jeszcze do biurowców na Służewcu żeby był większy sens;

- dziwi brak poruszenia kwestii linii 521. Główny ciąg komunikacyjny Patriotów, a poza szczytem i w weekend sytuacja woła o pomstę do nieba. A S1 i R7 częstotliwością nie grzeszą, nawet jak trafia się jakiś moment bez remontów.
Może
521: Falenica - Szczęśliwice 30/30/30
113: Falenica -Wiatraczna 10-20/30/30
Obie łącznie co 10/15/15 na wspólnym odcinku. Z czasem 113 mogłoby "zjeść" 521.

- dziwi też brak woli ze strony Józefowa i Otwocka do uruchomienia stałej linii typu 7XX do Wiatracznej. Linie zastępcze za pociągi dobrze się sprawdzają. Taka siedemsetka nie konkurowałaby z koleją, a dobrze ją uzupełniała.

michael112
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 cze 2018, 21:05

A 319 to nie miało jeździć z metra Wilanowska do Jeziorek, tylko jest od 2 lat zawieszone z powodu budowy wiaduktu tamże?

ashir
Posty: 25104
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 cze 2018, 21:23

One robiło raptem 3 kursy w porannym szczycie w dni nauki szkolnej. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22526
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 12 cze 2018, 21:27

Andrzej pisze:
12 cze 2018, 20:51
- dziwi brak poruszenia kwestii linii 521. Główny ciąg komunikacyjny Patriotów, a poza szczytem i w weekend sytuacja woła o pomstę do nieba. A S1 i R7 częstotliwością nie grzeszą, nawet jak trafia się jakiś moment bez remontów.
Może
521: Falenica - Szczęśliwice 30/30/30
113: Falenica -Wiatraczna 10-20/30/30
Obie łącznie co 10/15/15 na wspólnym odcinku. Z czasem 113 mogłoby "zjeść" 521.
Miejska legenda głosi, że dawno temu Wawer miał do wyboru, czy chce 521 na Szczęsliwice czy Wiatraczną pod warunkiem braku zmiany liczby brygad. Wybrano, co wybrano i teraz nikt w ZTM na następną wojnę wybierać się nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1309
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 cze 2018, 22:33

Ja to widzę tak:
521 - częstotliwość co 8 minut w szczycie, 15 po za. Skrócenie bezwarunkowe do Wiatracznej, w zamian wydłużenie do Otwocka.
142 - do Aleksandrowa dalej niech jeździ
Andrzej pisze:
12 cze 2018, 20:51
Aleksandrów ma luźną zabudowę jednorodzinną, ale tych domów jest coraz więcej.
I nie tylko Aleksandrów, ale też przystanki wzdłuż Bystrzyckiej, Ochoczej, Narcyzowej które są przez 142 obsługiwane.
Ale tak jak mówiłem, potrzeba zwiększyć plan brygad dla wszystkich dzielnic, o około 400-600 tak naprawdę. Bardzo trudne do realizacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 521, 523, 509, 154 S1, KM7

Yelonker
Posty: 204
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 12 cze 2018, 23:17

Moje zastrzeżenia do tego projektu są następujące:
  1. Tramwaj do węzła Marsa byłby niezwykle przydatny w szukaniu dodatkowych brygad na zmiany. Uwzględniłem jego istnienie w poniższych punktach w szczególności, że na Wiatraczną już raczej nie da się nic dopchać.
  2. Nie należy wycofywać z Kościuszkowców komunikacji miejskiej. Ja bym tam nie ruszał 115, tylko dał 215 PŁOWIECKA - Płowiecka - Czecha - Sejmikowa - Wydawnicza - Kaczeńca - Skrzyneckiego - Potockich (powrót: Potockich - Czecha) - Korkowa - ... - PKP MOKRY ŁUG. Byłaby to co prawda jedna stacja więcej na drodze do centrum dla Nowego Rembertowa (zamiast PKP Gocławek będzie wówczas PKP Wawer), ale na PKP Rembertów pociąg jest co parę minut, a dla Marysina linia będzie bardziej użyteczna, bo obejmie większą część osiedla, a przy tym na Skrzyneckiego autobusy kursowałyby wówczas w jednym kierunku, nie tak, jak przy 115.
  3. Zamiast krańcować to 229 na wąskiej Skrzyneckiego, również przedłużyłbym je Potockich do Marysina albo ewentualnie PKP Gocławek. Poza tym, PKP Międzylesie to nie jest najlepsze miejsce do przesiadki w kolej, może w takim razie puścić to od Juhasów trasą Mrówcza - Zwoleńska - Żegańska - Szpotańskiego - IX Poprzeczna - Kajki (powrót: Kajki - VIII Poprzeczna - Szpotańskiego) - Alpejska do Instytutu Kardiologii (jeśli dobrze zrozumiałem, że to o to chodzi z prośbą radnych o takowy). Linia byłaby wtedy co prawda bardzo kręta i pracowałaby odcinkowo, ale do PKP Radość nie ma co już chyba dokładać, a PKP Anin jest na razie obsługiwane tylko od zachodniej strony torów.
  4. 521 ---> 113 PŁOWIECKA - Płowiecka - Widoczna - Lucerny - Mrówcza - Mozaikowa - Przewodowa - Patriotów - Młoda - Derkaczy - Bysławska (powrót: Bysławska - Patriotów) - FALENICA - na Mrówczą między PKP Wawer a PKP Międzylesie przesuwam tę linię dla wspólnych przystanków z innymi kursującymi w okolicy, a dalej, ponieważ zaryzykowałbym stwierdzenie, że przez większość drogi to ciąg Mrówcza - Mozaikowa jest główną osią zabudowy, a silna linia lepiej, żeby nie jeździła wzdłuż kolei. Niestety jest to chyba zbyt rewolucyjne, by przeszło.
  5. Dla 146 zamiast robić jakieś straszne kombinacje można by spróbować poszerzyć i wyremontować ulice w obrębie pętli Olecka i puścić tę linię dwukierunkowo w każdym kursie: Wał Miedzeszyński - Bysławska - Poezji - Jachowicza - Olecka - Włókiennicza - Michalinki - Patriotów - Młoda - Derkaczy - Bysławska - FALENICA.
  6. Przy skierowaniu przez Olecką 146 161 nie jest już w tym kryterium potrzebne, stąd też przekształciłbym je w linię 246 na trasie z Falenicy/Aleksandrowa/Błot przez Patriotów - Przewodową - Zasadową - Panny Wodnej - Izbicką - Patriotów - Ezopa - Żarecką - Powiatową - Podmokłą - Cygańską - Kwitnącej Akacji - Izbicką do nowej pętli Izbicka-Cmentarz.
  7. Jeśli chodzi o linię 242, jej trasa jest jak dla mnie dobra z jednym wyjątkiem: mieszkańcy aleksandrowskiej części Izbickiej będą tracić więcej czasu na podjeździe do Zbójnej Góry, niż mieszkańcy Zbójnej Góry na podjeździe na Izbicką-Cmentarz. Przy tak oddalonych od centrum miejscach powinno się wybierać szybszy wariant, a nie ten z nowszą pętlą.
  8. 142 powinno pozostać w Aleksandrowie, a nie docierać na pętlę Falenica. Bysławska jest hojniej obdarowana kursami, niż Ochocza, a liczba mieszkańców wschodniej Falenicy i Aleksandrowa cały czas się zwiększa.
  9. Linia 319 jako połączenie Wawra z zachodnim brzegiem jest jak dla mnie bardzo przyzwoitym pomysłem, który może podebrać trochę pasażerów z tradycyjnych tras do Wiatracznej albo Wschodniego, tylko powinna być linią całodzienną, a najlepiej całotygodniową - na ten cel przeznaczyłbym odzyskany numer 161. Można oczywiście dyskutować, czy lepsze jest w tym celu <M> Imielin czy <M> Wilanowska i czy wystarczy dociągnąć tę linię tylko do M1, czy do Służewca, ale najważniejszą kwestią jest to, żeby można było skorzystać z tej unikalnej relacji o każdej porze dnia i w każdym dniu tygodnia.

    Największym problemem natomiast są częstotliwości - autobus co pół godziny to nie jest standard europejski, a niestety pozostaje on standardem wawerskim. Najprostszym rozwiązaniem byłoby chyba podniesienie częstotliwości dla linii o takcie 30'/30'/30' do 20'/30'/30', a 15'/30'/30' zwiększyć do 10'/15'/15', ale to by wymagało kilkudziesięciu kolejnych brygad, których nie ma. Na rozwiązanie tego problemu na samym Wawrze trzeba by było zorganizować porządny przetarg na jakąś setkę nowych autobusów po to, by najstarsze egzemplarze zastąpić i dołożyć nowe pojazdy oraz mieć wreszcie jakąś rezerwę brygadową, co pewnie nie byłoby niemożliwym do pokonania problemem dla miejskiego budżetu, ale i tak nie zanosi się, by prędko miało dojść do czegoś w tym stylu.

Krzysiek_S
Posty: 4746
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 15 cze 2018, 13:48

213 i 219 pojedzie częściej już od września 2018 roku co 20 minut w godzinach szczytu ?.
ZTM oficjalnie odpowiada, że tak pod warunkiem , że będzie wolny tabor w tym terminie.
Poniżej w oficjalnym piśmie jest mowa tylko o 219, ale na oficjalnym spotkaniu w Wawrze ZTM mówił o zasileniu obu linii ze względu głównie na 213. Mówił o jesienni 2018. Potrzeba 4 brygad.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Walnę podpis jak zajdą pozytywne zmiany w wawerskiej komunikacji :)

ashir
Posty: 25104
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 13:55

Jak nie od września to najdalej od 27 października, czyli w praktyce od 5 listopada się znajdzie wolny tabor. :)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1309
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 cze 2018, 14:43

Potrzeba 4 brygad.
Krzysiek_S pisze:
15 cze 2018, 13:48
213 i 219 pojedzie częściej już od września 2018 roku co 20 minut w godzinach szczytu ?.
ZTM oficjalnie odpowiada, że tak pod warunkiem , że będzie wolny tabor w tym terminie.
Poniżej w oficjalnym piśmie jest mowa tylko o 219, ale na oficjalnym spotkaniu w Wawrze ZTM mówił o zasileniu obu linii ze względu głównie na 213. Mówił o jesienni 2018. Potrzeba 4 brygad.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Nie powiem, ucieszyłbym się, jednak 4 brygady będzie ciężko pozyskać, zwłaszcza, że kurczy się plan MIDI, chyba, że puszczą tabor 12 metrowy, bądź, zastąpią wozy MIDI wozami MAXI na innej linii. Zapewne 219 wypadnie z Mobilisu, bo sam Mobilis nie wyciśnie więcej brygad. 11 brygad to 11 Urbino 10 z MZA R3, a tych wozów jest tylko 16...
ashir pisze:
15 cze 2018, 13:55
Jak nie od września to najdalej od 27 października, czyli w praktyce od 5 listopada się znajdzie wolny tabor. :)
Może Michaś wjedzie na 213? Ech marzenia...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 521, 523, 509, 154 S1, KM7

alojz
Posty: 2143
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 cze 2018, 21:14

Jak znajdzie się wolny tabor, jak znajdzie się wolny tabor...

A przypominam że ZTM ogłosił i zaraz potem unieważnił przetarg na 2*10 brygad na ten rok:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:PL:HTML
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 56733.html

ashir
Posty: 25104
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 21:33

I o tych przetargach wspominasz w kontekście czego?

alojz
Posty: 2143
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 cze 2018, 21:41

W kontekście ciągłego tłumaczenia się brakiem wozów.

ashir
Posty: 25104
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 22:27

Z przekąsem w stronę ZTMu? :>

ODPOWIEDZ