Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 629
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 26 kwie 2023, 11:44

Paweł D. pisze:
25 kwie 2023, 19:04
Pierdu, pierdu. W czasie podawania sygnału odjazdu kierownik zwykle jest w środku składu bo inaczej zostanie na peronie.
Rp13 tak, Rp11 i Rp12 są wykonywane na peronie.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 26 kwie 2023, 11:54

Gwizdek ostatnio często się pojawia. Chorągiewkę dziś zobaczyłem i mi się młodość przypomniała, bo rzadko jej używają.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 kwie 2023, 18:46

fik pisze:
26 kwie 2023, 9:48
Gdynianin pisze:
26 kwie 2023, 9:30
A Radomiak z Piaseczna do Gdańskiej jedzie tylko 2 minuty dłużej niż SKM. Nie zatrzyma się w Alejach, ale za to 3 minuty poczeka na peronie 9.
Pociągi przyspieszone powinny dawać odzysk przede wszystkim w najdłuższych relacjach, a niekoniecznie wewnątrz aglomeracji
I tu zgoda. Wyżej pisałem, że w obecnej sytuacji mamy też inne miejsca przesiadek z kolei na tram/bus/inną kolej - poza Służewcem.
fik pisze:
26 kwie 2023, 9:48
W dalszych relacjach różnica w czasie jazdy sięga 30-50% nawet przy dość szczodrej polityce postojów obecnie stosowanej w KM.
Tak, i brak postojów między Piasecznem i Służewcem jest zrozumiały. Bliżej centrów kandydatów do omijania obecnie jest mało, szczególnie że RE nie tak rzadko buja się za normalnym regio (sytuacja zmieni się dopiero przy okazji budowy drugiej pary torów).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 kwie 2023, 20:05

No dobrze, to odszczekiwać się o ten Rakowiec? Może zdjęcie tłumów wysiadających z Warki zrobić?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 kwie 2024, 11:42

Wg Budimexu zaawansowanie pracy przy Zachodnim to 85%, w czerwcu można spodziewać się większej liczby pociągów na Średnicy (i niestety rozbicia potoków z/do Legionowa i Piaseczna na tężę i linię obwodową).
Więcej:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.2-L.2.zw

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 kwie 2024, 11:53

Całkiem niedawno była mowa o aneksie dla Budimexu, który przesuwał oddanie 1, 2 i 3 peronu z początkiem września. Ale po wyborach chyba coś się pozmieniało, i skończyło się przesuwanie terminów.
Legionowo też chce więcej: https://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/l ... y-zlozone/
Tuż przed drugą turą wyborów samorządowych sytuacja się nieco zmieniła. 17 kwietnia Prezydent Legionowa i Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska podpisali list intencyjny w sprawie zwiększenia liczby połączeń o 60%. Korekty rozkładu polegające na zmianie trasy linii S3 ewentualnie będę możliwe od 9 czerwca, a większa liczba pociągów do Warszawy ma się pojawić w rozkładach najwcześniej od grudnia 2024 roku.
– PKP PLK deklarują, że od 9 czerwca możliwe będzie wprowadzenie korekt w rozkładzie jazdy pociągów SKM, bo zakończy się kolejny etap prac na dworcu Zachodnim. Jeśli termin ten zostanie dotrzymany, zakładamy że S3 zostanie skierowana na linię średnicową dalekobieżną (czyli też powrót do pierwotnej trasy) Warszawa Lotnisko Chopina – Radzymin.
Natomiast zmiany w rozkładzie będą możliwe dopiero od nowego rozkładu jazdy 2024/25 czyli w grudniu 2024 r. Wtedy chcielibyśmy, aby S40 pojechały przez Warszawę Gdańską do Radzymina; S3 natomiast do Legionowa czyli na trasie Legionowo – Warszawa byłoby więcej pociągów – S3, S4 i S40. S3 przez Warszawę centralną, S4 i S40 przez Warszawę Gdańską. Decyzja należy do PKP PLK, wnioski zostały złożone. – napisał w odpowiedzi na pytania Gazety Powiatowej Tomasz Kunert rzecznik ZTM.
Według informacji, które nasza redakcja otrzymała od PKP PLK ostatecznie kolejarze zadecydują o możliwości realizacji dodatkowych połączeń w lipcu bieżącego roku.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27395
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 kwie 2024, 11:59

Poza problemami z przepustowością wzruszająca jest ta wspólna troska urzędników z Legionowa i Warszawy o możliwe jak największe rozpierdolenie rozkładu na dwa ciągi. Pociąg co godzinę na Gdański i co godzinę na Centralny, świetna oferta.

Z innych wieści, szukam samochodu, oferty proszę na priv.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 kwie 2024, 12:37

Przed wyborami różne cuda się dzieją Burmistrz Błonia podpisał list intencyjny w sprawie włączenia gminy do 2. strefy ZTM. To, że jest przeciwny włączeniu gminy do 2. strefy wiadomo od dawna, ale za 5 lat będzie można wykorzystać w zasadzie te same ulotki wyborcze ;)

ODPOWIEDZ