Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 maja 2024, 18:28

fik pisze:
13 maja 2024, 14:51
I co warte jest porównywanie czasów przejazdu na dystansie jednego przystanku?
W sam raz na udowodnienie rzekomej wyższości autobusów nad tramwajami i blokowanie przeprowadzenia zmian trasowo-rozkładowych w układzie linii autobusowych na Dolnym Mokotowie :-"
Autobus Czerwon pisze:
13 maja 2024, 15:01
Co za mózg to wymyślił...
To akurat dobrze, że wykorzystuje się maksymalnie infrastrukturę.
AdamKlocusky pisze:
13 maja 2024, 15:12
Nie zawsze musi tak być. Rozwiązanie bardzo dobre: jeden przystanek — jeden tor.
No, zajebiste wręcz jest rozwiązanie, które wprowadza zamęt u pasażerów, szczególnie przy nowo otwartej trasie, gdzie szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie. Dopóki trasa nie zostanie przedłużona na wschód, to przystanek powinien mieć ten sam numer lub w przypadku dwóch numerów przystanków Organizator powinien zrobić wszystko, żeby RJ wyświetlał wszystkie odjazdy na jednej planszy. Nie da(ło) się zrobić jakiegoś wirtualnego przystanku dla sieleckiej 11, jak to jest zrobione z bodaj 1, 3, 4 i 25 na rondzie Żaba?
Delwin pisze:
13 maja 2024, 15:59
Łukasz pisze:
13 maja 2024, 15:36
(...)Btw może można by tam wysłać pół 31, a 18 na Pl.Narutowicza? Przynajmniej jakoś by to wyglądało z częstotliwością, a 15 też się przyda wsparcie na Filtrowej jak kiedyś 35.
31? Nie bardzo widzę chętnych. 18 to pewnie z radością, ale wątpię.
Wsparciem dla 15 na Filtrowej będzie 14 przez pierwsze lata. Samo 4 to nie za mało z Puławskiej w Marszałkowską? Wiem, że metro podkrada pasażerów z tego ciągu z racji bliskości (szczególnie część południowa Mokotowa), ale ostatnio KwZ pisał, że M1 to przydałoby się odciążyć, a nie dociążać. Przynajmniej do momentu zbudowania fragmentu M4 :-k Bo jak miałbym jechać 31 ze Służewca do centrum, to przesiadłbym się do M1 na Wierzbnie niż do 4 na Puławskiej lub 4/35 na Goworka. Zwyczajnie czas oczekiwania na 4 lub dojsćia+oczekiwania na 4/35 na Goworka nie spowoduje stratę wobec czasu zyskanego przez priorytet :-k :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 maja 2024, 18:29

Bastian pisze:
Łukasz pisze:
13 maja 2024, 15:36
I kiedy obstawiacie pierwszy skład linii nie-11 na Sielcach (i nie 99)?

Btw może można by tam wysłać pół 31, a 18 na Pl.Narutowicza? Przynajmniej jakoś by to wyglądało z częstotliwością, a 15 też się przyda wsparcie na Filtrowej jak kiedyś 35.
I co zrobisz za kilka miesięcy z tą 18, gdy zostanie odwieszona 14?
Nic. 14 to chyba na dół ma jechać.
ŁK

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 586
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 13 maja 2024, 18:32

primoż pisze:
13 maja 2024, 18:28
AdamKlocusky pisze:
13 maja 2024, 15:12
Nie zawsze musi tak być. Rozwiązanie bardzo dobre: jeden przystanek — jeden tor.
No, zajebiste wręcz jest rozwiązanie, które wprowadza zamęt u pasażerów, szczególnie przy nowo otwartej trasie, gdzie szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie.
Już nic na to nie poradzę, że pasażerowie nie umieją czytać rozkładów i tablic SIP na przystankach ze zrozumieniem :P

Być może warto by dodać dopisek na obu rozkładach SIELCE 05 i 06 o naprzemiennych kursach z przystanków. Problem solved.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

primoż
Posty: 3766
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 maja 2024, 18:54

AdamKlocusky pisze:
13 maja 2024, 18:32
Już nic na to nie poradzę, że pasażerowie nie umieją czytać rozkładów i tablic SIP na przystankach ze zrozumieniem :P
Co ma ze sobą wspólnego brak umiejętności czytania RJ i SIP ze zrozumieniem z tym, że serwowana przez ZTM forma przekazu jest nieintuicyjna, niemądra, nierozsądna, nierozważna, zła, fatalna i antypasażerska?

Swoją drogą, zaczynam Cię podziwiać za pełną niekonsekwencję: za prawie każdym razem usilnie żądasz, żeby wszystkie warianty literowe miały osobne numerki, bo pasażerowie nie ogarniają ich i trzeba mnożyć nowe tarczki. Tymczasem, gdy chodzi o numerki przystanków, które dopiero mają być uruchomione - a co za tym idzie - pasażerowie jeszcze mają prawo się gubić w ich oznaczeniach, bo dotychczas z nich nie korzystali i zaznajamiają się z nową sytuacją, wtedy to pasażerowie są sobie sam winni :kekeke:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 maja 2024, 19:05

AdamKlocusky pisze:
primoż pisze:
13 maja 2024, 18:28
No, zajebiste wręcz jest rozwiązanie, które wprowadza zamęt u pasażerów, szczególnie przy nowo otwartej trasie, gdzie szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie.
Już nic na to nie poradzę, że pasażerowie nie umieją czytać rozkładów i tablic SIP na przystankach ze zrozumieniem :P

Być może warto by dodać dopisek na obu rozkładach SIELCE 05 i 06 o naprzemiennych kursach z przystanków. Problem solved.
Albo zrobić numery 11 i 61 ;p
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2024, 19:09

Łukasz pisze:
13 maja 2024, 18:09
pawcio pisze:Nie spodziewałbym się na Sielcach niczego więcej niż 11 do czasu otwarcia przebicia przez Pole Mokotowskie.
Mnie bardziej chodzi o to, kiedy pojawi się tam jakaś zabłąkana jednokierunkowa czwórka. Przecież nikt się nie będzie spodziewać, że zwrotnice działają.
Daję max tydzień na wypuszczenie pasażerów na południową jezdnię Gagarina oraz miesiąc na wizytę jednokierunkowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 586
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 13 maja 2024, 19:18

primoż pisze:
13 maja 2024, 18:54
AdamKlocusky pisze:
13 maja 2024, 18:32
Już nic na to nie poradzę, że pasażerowie nie umieją czytać rozkładów i tablic SIP na przystankach ze zrozumieniem :P
(...)

Swoją drogą, zaczynam Cię podziwiać za pełną niekonsekwencję: za prawie każdym razem usilnie żądasz, żeby wszystkie warianty literowe miały osobne numerki, bo pasażerowie nie ogarniają ich i trzeba mnożyć nowe tarczki. Tymczasem, gdy chodzi o numerki przystanków, które dopiero mają być uruchomione - a co za tym idzie - pasażerowie jeszcze mają prawo się gubić w ich oznaczeniach, bo dotychczas z nich nie korzystali i zaznajamiają się z nową sytuacją, wtedy to pasażerowie są sobie sam winni :kekeke:
Musiałeś mnie z kimś chyba pomylić albo/i źle zrozumieć moje intencje w niektórych wypowiedziach, jeśli chodzi o numerki i warianty literowe. Jestem jedynie przeciwny łódzkim rozwiązaniom i im podobnym (typu 43A, 43B).
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 maja 2024, 19:36

Łukasz pisze:
13 maja 2024, 18:29
Bastian pisze:
I co zrobisz za kilka miesięcy z tą 18, gdy zostanie odwieszona 14?
Nic. 14 to chyba na dół ma jechać.
Tak, na dół. I co wtedy zrobisz z 18 na Ochotę?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 maja 2024, 19:42

Bastian pisze:
Łukasz pisze:
13 maja 2024, 18:29

Nic. 14 to chyba na dół ma jechać.
Tak, na dół. I co wtedy zrobisz z 18 na Ochotę?
Tak, Ochota - Marszałkowska ma potencjał na podwójną linię i tak było przez wiele lat (2+15, potem 35 lub 36). Poza tym 18 dobrze się uzupełniałaby z 15 bo aż do Stawek. 35 też raczej powinno być silne. Za to skręcająca na południe 10 jest niepotrzebna w takim układzie.
ŁK

mb112
Posty: 969
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 maja 2024, 20:57

AdamKlocusky pisze:
13 maja 2024, 18:32
primoż pisze:
13 maja 2024, 18:28
No, zajebiste wręcz jest rozwiązanie, które wprowadza zamęt u pasażerów, szczególnie przy nowo otwartej trasie, gdzie szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie.
Już nic na to nie poradzę, że pasażerowie nie umieją czytać rozkładów i tablic SIP na przystankach ze zrozumieniem :P

Być może warto by dodać dopisek na obu rozkładach SIELCE 05 i 06 o naprzemiennych kursach z przystanków. Problem solved.
A to nie może być 1 przystanek ? Przecież to jest wspólny peron, rozbijanie tego w rozkładach na 2 przystanki jest mylące. A przecież nawet na wyświetlaczu tramwaju będzie się wyświetlać "odjazd za x minut". Nie da się tak żeby w rozkładach to funkcjonowało jako jeden przystanek a tylko SIP przystankowy miałby 2 tablice np. Sielce 05A i Sielce 05B na których by się wyświetlały odjazdy z obu stron ? Trochę lipa jeśli przy inwestycji za wiele milionów nie da się tak prostej rzeczy ogarnąć. Zresztą podejrzewam, że tak jak wszędzie co jakiś czas będą się trafiać jakieś opóźnienia, przez co np. dany skład będzie musiał wjechać na 'nie swój' peron, bo będzie on zajęty, a drugi będzie wolny. To tak jakby np. na pętlach autobusowych gdzie jedna linia staje w 2 rządkach musiały być 2 osobne przystanki.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 586
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 14 maja 2024, 6:34

pawcio pisze:
13 maja 2024, 19:09
Łukasz pisze:
13 maja 2024, 18:09

Mnie bardziej chodzi o to, kiedy pojawi się tam jakaś zabłąkana jednokierunkowa czwórka. Przecież nikt się nie będzie spodziewać, że zwrotnice działają.
Daję max tydzień na wypuszczenie pasażerów na południową jezdnię Gagarina oraz miesiąc na wizytę jednokierunkowego.
Możesz już odznaczyć pierwszy punkt. Pewna 11 otworzyła drzwi nie te co trzeba na torze północnym.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2024, 7:35

AdamKlocusky pisze:
pawcio pisze:
13 maja 2024, 19:09
Daję max tydzień na wypuszczenie pasażerów na południową jezdnię Gagarina oraz miesiąc na wizytę jednokierunkowego.
Możesz już odznaczyć pierwszy punkt. Pewna 11 otworzyła drzwi nie te co trzeba na torze północnym.
Jak na północnym to tylko do wsiadania, to taki mniejszy grzeszek :)
ŁK

Delwin
Posty: 273
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 14 maja 2024, 8:01

Podobno jeździe wolniej niż rozkładowo- do DC zamiast 17 minut 20 a i te 17 to jest wolniutko.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 586
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 14 maja 2024, 8:24

Łukasz pisze:
AdamKlocusky pisze: Możesz już odznaczyć pierwszy punkt. Pewna 11 otworzyła drzwi nie te co trzeba na torze północnym.
Jak na północnym to tylko do wsiadania, to taki mniejszy grzeszek :)
Zarówno tor północny jak i południowy jest przystankiem krańcowym, a nie przystankami WS/WYS. Przyjazdy na terminal odbywają się zgodnie z rozkładem.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Łukasz
Posty: 10622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2024, 8:31

AdamKlocusky pisze:
Łukasz pisze: Jak na północnym to tylko do wsiadania, to taki mniejszy grzeszek :)
Zarówno tor północny jak i południowy jest przystankiem krańcowym, a nie przystankami WS/WYS. Przyjazdy na terminal odbywają się zgodnie z rozkładem.
Mógłbyś uruchomić swoją wyobraźnię odrobinę bardziej?
ŁK

ODPOWIEDZ