Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 25 maja 2020, 19:01

Bastian pisze:
21 maja 2020, 20:57
20 metrów?! Badania poproszę, bo aż mi trudno uwierzyć.
Było o tym początkowo w mediach, ale zapodaję źródło:
https://medium.com/@jurgenthoelen/belgi ... df19c77d08

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36565
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 maja 2020, 19:59

fraktal pisze:
25 maja 2020, 12:00
Co do przenoszenia się wirusa na zewnątrz, to gdzieś czytałem, że amerykańscy naukowcy stwierdzili, że nawet lekki wiatr sprawia, że zakażony aerozol przenosi się nie na 2 metry, a co najmniej 5 metrów, z drugiej strony jeden z polskich wirusologów powiedział podobno w TVP, że wirus jest groźniejszy w zamkniętych pomieszczeniach niż na otwartym powietrzu. Tak więc naukowcy ciągle sobie nawzajem przeczą.
Gdzie tu sprzeczność? Chodzi nie tylko o zasięg, ale i o stężenie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10637
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 maja 2020, 22:02

fraktal pisze:
25 maja 2020, 12:00
Co do przenoszenia się wirusa na zewnątrz, to gdzieś czytałem, że amerykańscy naukowcy stwierdzili, że nawet lekki wiatr sprawia, że zakażony aerozol przenosi się nie na 2 metry, a co najmniej 5 metrów, z drugiej strony jeden z polskich wirusologów powiedział podobno w TVP, że wirus jest groźniejszy w zamkniętych pomieszczeniach niż na otwartym powietrzu. Tak więc naukowcy ciągle sobie nawzajem przeczą.
To akurat jest zgodne. Skoro aerozol się roznosi na większą odległość, to znaczy że rozprasza się i jest mniejsze stężenie wirusa i ma mniejsze szanse skutecznie skolonizować nowego żywiciela.

Z drugiej strony różne wypowiedzi różnych naukowców nie powinny być niczym zaskakującym, zwłaszcza przy tak świeżej sprawie jak koronawirus. Odróżniajmy "naukowiec mówi" (lub jeden artykuł) oraz "konsensus naukowy mówi".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2810
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lip 2020, 12:03

Ja bym naprawdę przemyślał sensowność dalszego istnienia niektórych ograniczeń.
Weźmy takie strefy wydzielone przy pierwszych drzwiach. Ich sensowność, wydaje mi się, w dużej mierze zależy od typu pojazdu.
Np. weźmy takie stopiątki. Kabina w pełni zabudowana, od góry do dołu, osobne wejście dla motorowego jest? jest. No to po co jeszcze strefa wydzielona?
Co innego np. w takich "szarpakach", tam jest kabina prawie nie wydzielona.
Do przemyślenia przypadek niektórych autobusów, gdzie owszem, jest ścianka przy kabinie kierowcy, ale od góry jest pewna szparka łącząca ją z kabiną pasażerską. Jednakże prawdopodobieństwo że ktoś wejdzie na szczudłach czy stanie na krześle żeby celowo nacharchać kierowcy, jest znikome.
Jeszcze inna sytuacja jest w Swingach i Jazzach: wprawdzie kabina jest w pełni wydzielona, jednak żeby wyjść na zewnątrz, trzeba się cofnąć do przedziału pasażerskiego.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 16 lip 2020, 19:23

michael112 pisze:
16 lip 2020, 12:03
...Do przemyślenia przypadek niektórych autobusów, gdzie owszem, jest ścianka przy kabinie kierowcy, ale od góry jest pewna szparka łącząca ją z kabiną pasażerską...
Tia, ta pewna szparka, to około 30 cm w najlepszym przypadku (bodajże w mercedesach jest najmniejsza ta przestrzeń). Im dalej w las, tym jest gorzej. Najgorzej jest w Solbusach, tam ta "szparka" ma jakie 60-70 cm.

ashir
Posty: 27684
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 paź 2020, 18:50

.

bartoni722
Posty: 12137
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 15 paź 2020, 18:52

Naprodukowałeś się na marne - limity w obu strefach są identyczne.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 27684
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 paź 2020, 18:53

A faktycznie, to dużo uprości. ;)

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 15 paź 2020, 19:03

bartoni722 pisze:
15 paź 2020, 18:52
Naprodukowałeś się na marne - limity w obu strefach są identyczne.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
W żółtej 50% ogółu lub 100% siedzących, a w czerwonej 50% siedzących lub 30% ogółu, więc nie identycznie.

ashir
Posty: 27684
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 paź 2020, 19:05

Nie, dobrze napisał, bo od soboty będzie zaostrzenie przepisów. ;) A ja tego nie doczytałem, ale zdecydowanie się nie naprodukowałem na marne, bo sobie powtórzyłem granice powiatów. A pisałem to też dlatego, że to byłoby trochę kontrowersyjne, że w takim 190 mógłby być podwyższony limit tylko dlatego, że symbolicznie pojawia się w powiecie wołomińskim. :P

urluch
Posty: 264
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 17 paź 2020, 19:32

Jest strona realbus.pl, na której można względnie na bieżąco oglądać, na jaką linię wyjechał jaki autobus, jest jego numer boczny, jest numer brygady, na innej stronie można sprawdzić, jak dzisiaj będzie kursował. A czy dałoby się zrobić coś analogicznego z liczbą pasażerów w pojeździe? Dobra, jak się jedzie ostatnim kursem np. 161, to nie ma potrzeby, żeby ją znać, bo niemal na pewno będzie mała i będzie można wsiąść do autobusu. Ale w godzinach szczytu, na popularnych liniach, przy kolejnych ograniczeniach liczby pasażerów może pojawić się taki problem.
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

ashir
Posty: 27684
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 paź 2020, 19:35

Bramki zliczające mają tylko wybrane autobusy.

px33
Posty: 1574
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 paź 2020, 19:36

Nie każdy autobus ma liczniki. RG chyba wysyła dane z liczników na serwer (przy czym tu chyba każdy przewoźnik ma swój i jest prywatny), Novamedia z tego co słyszałem ma tak dużą telematyke, że szlag trafiał serwery, ale nie wiem jak to jest w innych systemach.

reserved
Posty: 14559
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 paź 2020, 19:48

Na upartego kierowca gdy widzi że jego autobus jest przepełniony mógłby coś robić, co powodowałoby wyświetlanie się inaczej w systemie takiego autobusu. :P Na przykład coś specjalnego wbijać w wyświetlacz, co mogłoby się i w systemie pokazywać (da się?). Ale to chyba więcej zachodu niż realnego zysku.

px33
Posty: 1574
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 paź 2020, 21:10

RG podobno (bo nigdy nie widziałem tego w użyciu) ma statusy - teoretycznie kierowca mógłby mając pełny pojazd wysłać status do dyspozytora. Coś takiego można by przechwycić i wysłać dalej na jakimś API

ODPOWIEDZ