Strona 1 z 7

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 24 maja 2016, 22:25
autor: fik
Na marginesie zamarzyło mi się, żeby linie dzienne kursowały częściej w sobotę o 20 niż w niedzielę o 7, ale może faktycznie chcę za dużo ;)

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 7:19
autor: pawcio
fik pisze:Na marginesie zamarzyło mi się, żeby linie dzienne kursowały częściej w sobotę o 20 niż w niedzielę o 7, ale może faktycznie chcę za dużo ;)
A nie wystarczyło sprawdzić rozkładu linii 1? Wiem, złośliwy jestem.

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 9:19
autor: JacekM
fik pisze:Na marginesie zamarzyło mi się, żeby linie dzienne kursowały częściej w sobotę o 20 niż w niedzielę o 7, ale może faktycznie chcę za dużo ;)
Toć mówię od dawna, że trzeba coś zrobić z tym lobby ludzi pracujących od 6 do 14 i kładących się spać o 20. Aż dziwne, że nocne udało się wzmocnić w porach, w których faktycznie jest to potrzebne, a nie o 4 ;)

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 9:27
autor: Stary Pingwin
MSZ, to organizator stwierdził, że mieszkańcy bawią się w niedzielę do późna, a nie w sobotę. Dlatego w sobotę wieczorem rozkład się rozluźnia.

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 9:50
autor: reserved
W niedzielę wieczorem jest większy ruch, gdyż wracają ludzie spoza Warszawy, często z bagażami.

Zwiększyć w sobotę wieczorem częstotliwość czemu nie, ale nie rozumiem czemu kosztem niedzielnego poranka. Ludzie jacyś gorsi, czy jak? Nawet "9" jeździ wtedy co 20 min. Przecież to jest i tak słaba częstotliwość, jak na tramwaj.

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 10:22
autor: fik
pawcio pisze:
fik pisze:Na marginesie zamarzyło mi się, żeby linie dzienne kursowały częściej w sobotę o 20 niż w niedzielę o 7, ale może faktycznie chcę za dużo ;)
A nie wystarczyło sprawdzić rozkładu linii 1? Wiem, złośliwy jestem.
W tramwajach jest to zrobione nieźle, ale jak widzę 157 o 20 w sobotę co 30', to mi się nóż w kieszeni otwiera.

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 10:56
autor: Georg
fik pisze:
pawcio pisze:A nie wystarczyło sprawdzić rozkładu linii 1? Wiem, złośliwy jestem.
W tramwajach jest to zrobione nieźle, ale jak widzę 157 o 20 w sobotę co 30', to mi się nóż w kieszeni otwiera.
Może pora pomyśleć o tym, żeby chociaż linie w okolicach dworców miały rozkłady z podziałem na sobotę i święto. Problem z zabieralnością wieczorami w niedzielę ma np. z Centralnego 109 co 15 minut. Częstotliwość 157 w DS to jest inna sprawa, bo na długim odcinku linia nie ma wsparcia, więc częstotliwość mniejsza niż 15-20 nie powinna być w ogóle brana pod uwagę. Chociaż pewnie napełnienie jest takie, że 20 minut jest wystarczające.

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 13:56
autor: Robert 514
fik pisze:
pawcio pisze:A nie wystarczyło sprawdzić rozkładu linii 1? Wiem, złośliwy jestem.
W tramwajach jest to zrobione nieźle, ale jak widzę 157 o 20 w sobotę co 30', to mi się nóż w kieszeni otwiera.
173 w mojej propozycji było w SOBOTY 7-18 co 20 , pozostałe godziny co 30 natomiast w NIEDZIELE 10-18 co 20 , pozostałe co 30

co do linii 157 też tak być powinno :)

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 14:00
autor: fik
Nie, nie powinno. Jak tam twoje magiczne koordynacje, doczekamy się kiedyś choćby małego przykładu?

Linie nocne po reformie

: 25 maja 2016, 14:44
autor: reserved
(...)usunięto
Wiliam
Georg pisze:Częstotliwość 157 w DS to jest inna sprawa, bo na długim odcinku linia nie ma wsparcia, więc częstotliwość mniejsza niż 15-20 nie powinna być w ogóle brana pod uwagę. Chociaż pewnie napełnienie jest takie, że 20 minut jest wystarczające.
Tylko pytanie, czy 20 min jest dlatego, ze napełnienie jest takie, czy może napełnienie jest takie, bo jest co 20 min?

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 25 maja 2016, 18:04
autor: MichalJ
Kiedyś to nawet 131 było w weekendy co 30 o ósmej wieczór. Startowało nabite po dach. Więc coś się jednak poprawia...

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 25 maja 2016, 19:14
autor: fik
Mam wrażenie, że jednak nie do końca; o ile kiedyś takie przypadki były losowe, o tyle teraz praktycznie wszystkie linie mają spadek częstotliwości między 20 a 21. O ile w przypadku tych paru linii naprawdę mocnych nie kończy się to dramatem, o tyle w przypadku całkiem sporej grupy linii o sporym znaczeniu mamy do czynienia ze sporym dramatem. Co 30 minut w soboty wieczorem kursują 167, 180 (!!), 128 (!!!), 125, 160, 198...

Za to, oczywiście, 112 musi wozić powietrze co 12' od 6.30 rano w niedzielę (112 to w ogóle jest przykład wyjątkowo absurdalnej linii i jeszcze bardziej absurdalnego rozkładu). 165 jeździ co 15' po Kłobuckiej od 7. Przykłady można mnożyć, ale z pewnością zaraz reserved mi wyłoży, że ludzie w niedzielę nie są gorsi i jest to ważniejsze od tego, żeby w sobotę wieczorem można było wejść do autobusu na Nowym Świecie.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 25 maja 2016, 19:27
autor: reserved
Ja tylko chcę, żeby to sobotnie wieczorne wzmacnianie nie odbywało się kosztem niedzielnego poranka. To wszystko. Bo w niedzielę rano i tak niektóre linie jeżdżą niezwykle rzadko, a Ty chciałeś je jeszcze bardziej ścinać.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 25 maja 2016, 19:32
autor: MichalJ
A mnie się wydaje, że wtedy (mówię o czasach 131 co 30, jakieś 8-9 lat temu) to wszystko jeździło tak:

Kod: Zaznacz cały

 |  5 |[18] [48]           |
 |  6 |[18] [32] [52]      |
 |  7 |[12] [32] [52]      |
 |  8 |[12] [32] [47]      |
 |  9 |[02] [17] [32] [47] |
 | 10 |[02] [17] [32] [47] |
 | 11 |[02] [17] [32] [47] |
 | 12 |[02] [17] [32] [47] |
 | 13 |[02] [17] [32] [47] |
 | 14 |[02] [17] [32] [47] |
 | 15 |[02] [17] [32] [47] |
 | 16 |[02] [17] [32] [47] |
 | 17 |[02] [17] [32] [47] |
 | 18 |[02] [17] [35] [55# |
 | 19 |[15# [32# [54#      |
 | 20 |[18# [48#           |
 | 21 |[18# [48#           |
 | 22 |[18# [48#           |
 | 23 |[18#                |
A teraz jest tak:

Kod: Zaznacz cały

|  5 |[10] [40]           |
|  6 |[10] [40]           |
|  7 |[10] [25] [40] [54] |
|  8 |[08] [24] [39] [54] |
|  9 |[09] [24] [39] [54] |
| 10 |[09] [24] [39] [54] |
| 11 |[09] [24] [39] [54] |
| 12 |[09] [24] [39] [54] |
| 13 |[09] [24] [39] [54] |
| 14 |[09] [24] [39] [54] |
| 15 |[09] [24] [39] [54] |
| 16 |[09] [24] [39] [54] |
| 17 |[09] [24] [39] [54] |
| 18 |[09] [24] [39] [54] |
| 19 |[09] [24] [39] [55] |
| 20 |[11] [25] [40] [55] |
| 21 |[10] [25] [45]      |
| 22 |[10] [40]           |
| 23 |[10]                |
Więc jednak kursów wieczorem przybyło.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 25 maja 2016, 19:33
autor: reserved
Do linii jeżdżących w weekendy wieczorem mega rzadko zaliczyłbym jeszcze 127, które od 19:00 kursuje co pół godziny.