Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2016, 20:27

TGM pisze:
fik pisze:Mhm, bo 218 naprawdę potrzebuje kręcić się po wymarłym mordorze co 15' o 7 rano w weekend (:shock:).
Są bloki przy Maklakiewicza czy Malawskiego i chyba jednak powinny mieć nieco lepszą komunikację niż jedną linię co 20 czy 30 minut. Moim zdaniem i tak mają tam bardzo kijowo :P .
W niedzielę o 7? Jedna linia co 20' to jest absolutnie wystarczająca oferta. Zwłaszcza, gdy w odległości krótkiego przystanku są dwie dalsze.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 maja 2016, 20:37

Są bloki przy Maklakiewicza czy Malawskiego i chyba jednak powinny mieć nieco lepszą komunikację niż jedną linię co 20 czy 30 minut.
Mają dwie co 20 min, co w weekend o tej 7:00 rano to nie tak źle. I w zasięgu dojścia mocniejsze ciągi.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 maja 2016, 20:51

Swoją drogą ciekawe czy by stykło, gdyby dać w niedzielę o 7:00 rano tylko linie nocne, ale z podwojoną częstotliwością... :P

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 maja 2016, 20:55

reserved pisze:Swoją drogą ciekawe czy by stykło, gdyby dać w niedzielę o 7:00 rano tylko linie nocne, ale z podwojoną częstotliwością... :P
Tak jak już napisałem linie nocne mają mniejszy zasięg niż dzienne. Można dać nocniki plus parę dziennych w rejony gdzie nie ma nocnych. Ale wtedy będzie wojna pasażerów na zasadzie: oni dostali, a my nie. Skończyłoby się to fiaskiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 maja 2016, 21:04

Albo niektóre linie obwodowe okazałyby się potrzebne, bo znacznie skracają czas przejazdu. To tak jak w Wigilię wczesnym wieczorem.
Może ew. rozkłady weekendowe o godzinę dłuższe, czyli dzienne startujące od ~6:00 i już bez wzmacniania.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 maja 2016, 23:12

A właśnie była okazja - wprowadzenie rozkładu weekendowego nocnych.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lip 2016, 22:11

reserved pisze:Swoją drogą ciekawe czy by stykło, gdyby dać w niedzielę o 7:00 rano tylko linie nocne, ale z podwojoną częstotliwością... :P
Czyli co 10 minut?
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lip 2016, 9:12

Co 20 minut to tylko w godzinach 0-2, więc jednak co 15 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lip 2016, 9:55

Ale może skoro się da 0-2, to i 6-8 też.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lip 2016, 0:19

Ja mówię co 15 nawet, nie co 20...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 04 sie 2016, 19:29

Pytanie, jak ludzie traktują "magię nocnego numerka". Jest trochę ludzi unikających nocnych jak ognia, za wszelką cenę chcących jechać ostatnim/pierwszym dziennym, pomimo braku niedogodności związanych z trasą/czasem przejazdu na nocnych w kierunku w którym zmierzają.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 sie 2016, 20:10

Odpowiedź jest prosta - układ linii dziennych jakoś tam znają, nocnych z reguły nie. Więc jak widzą dzienny, wiedzą jak pojedzie. A nocny... różnie może być. A nie lubią niespodzianek.

Ale np. z Rakowca w kierunku centrum po 4:20 jedzie ostatni N88, a tuż po nim pierwsza 9. I mimo wszystko ten nocny troszkę pasażerów zbiera. Przynajmniej zbierał kiedy akurat zdarzało mi się o tej porze jechać.

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Reasumując, wydaje mi się, że z nocnych korzystają częściej stali bywalcy nocek - ludzie, którzy np. regularnie jadą przed świtem do pracy i wiedzą, jaki mają nocny itd. Natomiast pojedyncze osoby, które np. przyjechały Polskim Busem o 4:00 rano, albo pociągiem o 23:00, albo jednorazowo gdzieś muszą przejechać o nocnej porze, zdecydowanie bardziej wybiorą dzienny.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 04 sie 2016, 20:29

Do tego może dojść przekonanie niektórych, że nocny=niebezpieczny tzn. zdarzyć się może bójka lub inny chuligański wybryk.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 sie 2016, 21:54

W epoce jakdojade.pl numerek powinien mieć coraz mniejsze znaczenie. Ważniejsze jest, że autobusy oprócz docentrowych bywają też obwodowe, i np. takie 186 może być dużo szybsze od nocnych. Np. na trasie Park Olszyna - Ochota.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 sie 2016, 22:07

Skoro już poruszyłeś temat jakdojade.pl, to myślę że czas umieścić na przystankach kursy wyjazdowe i zjazdowe. Wszak takie jakdojade potrafi układać takie kursy, nieraz kazało mi jechać 9 z Muzeum Powstania Warszawskiego np. A jak ktoś nietutejszy pójdzie na ten przystanek, to zgłupieje gdy nie zobaczy tam takiej linii. ;)

ODPOWIEDZ