Strona 7 z 7

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 31 sty 2020, 18:35
autor: fraktal
Nie będzie zgody na wyrzucenie 13 linii.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 31 sty 2020, 22:33
autor: pawcio
Oddzielne rozkładu na niedzielę nie są wielkim problemem dla przewoźników, wręcz przeciwnie, łatwiej rozdawać dodatkowe dni wolne za święta. Gorzej z ZTM. To jednak jest trzeci rozkład do zrobienia (a jeszcze dobrze by było by wieczory sobotni i niedzielny były identyczne) a na liniach mocniejszych druga kartka do powieszenia na przystankach.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 01 lut 2020, 19:31
autor: Glonojad
Ogarnęli w tramwajach, to w autobusach też powinni. No chyba, że oszczędnośći potrzebne są tylko wtedy, gdy trzeba walnąć w tramwaje.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 01 lut 2020, 20:21
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Ogarnęli w tramwajach, to w autobusach też powinni. No chyba, że oszczędnośći potrzebne są tylko wtedy, gdy trzeba walnąć w tramwaje.
Linii tramwajowych jest 5 razy mniej, sieć jest o parę rzędów mniejsza i nie ma ajentów.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 01 lut 2020, 20:39
autor: Glonojad
Owszem, tylko twierdzę, że o ile na takim 717 czy 154 nie ma co się bawić w dzielenie biedy, o tyle na liniach typu 190 czy liniach w rejonie Centrala już warto . A tych będzie kilkadziesiąt, a nie kilkaset. Nie wiem, co tu ajenci mają do rzeczy.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 01 lut 2020, 22:44
autor: Łukasz
Ajenci mają zakontraktowane kilometry do wyjeżdżenia. Jest pewien margines, ale chyba lepiej nie zużywać go na wolne niedziele. Więzów się robi już o kilka więcej.

To oczywiście się da wszystko zrobić, tylko chyba chodzi też w tym o to, żeby się nie narobić za dużo. Tak ja to odbieram.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 10:00
autor: adner
Już teraz z jakichś tajemniczych powodów np. 178 jeździ w niedziele o połowę rzadziej niż w sobotę.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 14:59
autor: SławekM
Glonojad pisze:
01 lut 2020, 20:39
Owszem, tylko twierdzę, że o ile na takim 717 czy 154 nie ma co się bawić w dzielenie biedy, o tyle na liniach typu 190 czy liniach w rejonie Centrala już warto . A tych będzie kilkadziesiąt, a nie kilkaset. Nie wiem, co tu ajenci mają do rzeczy.
Akurat mnie by nie zdziwiło, że 154 w niedziele by jeździło co 30 minut czy 717 co 60 minut.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 18:13
autor: Autobus Czerwon
Miałem okazję trochę poobserwować dzisiaj funkcjonowanie linii tramwajowych jeżdżących na Służewiec. Ogólnie nie widziałem żeby napełnienia przez cały dzień we wszystkich 3 liniach na odcinku Woronicza-Służewiec wynosiły więcej niż 15 osób. Mimo braku pokaźnego generatora potoku w postaci Galerii Mokotów, na tym odcinku w niedziele niehandlowe występuje podaż w postaci aż 16 kursów na godzinę. Myślę że 31 spokojnie mogłoby w niedziele niehandlowe nie jeździć, tak samo co druga 17 mogłaby kończyć przy zajezdni. Tramwaj na Służewiec co 7,5 minuty w zupełności by wystarczył, na Woronicza wystarczyłoby tylko jakoś skoordynować 18 i 218 i myślę że też byłoby w porządku. Nie miałem okazji obserwować akurat tych linii, ale myślę że gdyby 6, 14 czy 27 nie jeździło w niehandlowe niedziele, też mało kto by to odczuł. Np. na odcinku plac Zbawiciela-Wilanowska 14 jedzie minutę (!) za 10, przy czym myślę że nie muszę mówić że 10 nie jest niezabieralna. W drugą stronę jest już o wiele lepiej, bo 14 jeździ już dwie minuty po 10.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 18:34
autor: KwZ
14 za 10? Wygaszanie popytu.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 19:02
autor: Autobus Czerwon
Domyślam się, że 14 jest skoordynowana z 15, a 10 z 11.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 02 lut 2020, 19:08
autor: michael112
O tej pseudo-koordynacji 14 i 10 w weekendy wspominałem już dawno. To się nie zmienia chyba od kiedy 10 i 14 jeżdżą tym odcinkiem i naprawdę można mieć wrażenie że to jest robione celowo żeby mieć kiedyś podkładkę do uwalenia 14 przynajmniej w weekendy.

Jak kształtować ofertę przewozową w weekendy?

: 03 lut 2020, 15:50
autor: Glonojad
SławekM pisze:
02 lut 2020, 14:59
Glonojad pisze:
01 lut 2020, 20:39
Owszem, tylko twierdzę, że o ile na takim 717 czy 154 nie ma co się bawić w dzielenie biedy, o tyle na liniach typu 190 czy liniach w rejonie Centrala już warto . A tych będzie kilkadziesiąt, a nie kilkaset. Nie wiem, co tu ajenci mają do rzeczy.
Akurat mnie by nie zdziwiło, że 154 w niedziele by jeździło co 30 minut czy 717 co 60 minut.
Oba te pomysły są kompletnie niezgodne z jakimikolwiek zasadami kształtowania sensownej oferty komunikacyjnej.
Autobus Czerwon pisze:
02 lut 2020, 18:13
Miałem okazję trochę poobserwować dzisiaj funkcjonowanie linii tramwajowych jeżdżących na Służewiec. Ogólnie nie widziałem żeby napełnienia przez cały dzień we wszystkich 3 liniach na odcinku Woronicza-Służewiec wynosiły więcej niż 15 osób. Mimo braku pokaźnego generatora potoku w postaci Galerii Mokotów, na tym odcinku w niedziele niehandlowe występuje podaż w postaci aż 16 kursów na godzinę. Myślę że 31 spokojnie mogłoby w niedziele niehandlowe nie jeździć, tak samo co druga 17 mogłaby kończyć przy zajezdni. Tramwaj na Służewiec co 7,5 minuty w zupełności by wystarczył, na Woronicza wystarczyłoby tylko jakoś skoordynować 18 i 218 i myślę że też byłoby w porządku. Nie miałem okazji obserwować akurat tych linii, ale myślę że gdyby 6, 14 czy 27 nie jeździło w niehandlowe niedziele, też mało kto by to odczuł. Np. na odcinku plac Zbawiciela-Wilanowska 14 jedzie minutę (!) za 10, przy czym myślę że nie muszę mówić że 10 nie jest niezabieralna. W drugą stronę jest już o wiele lepiej, bo 14 jeździ już dwie minuty po 10.
Jeśli już coś skracać, to 18, a nie pół 17. Linia co 7,5 (jedna, nie para dwóch w różne miejsca) to powinno być jednak absolutne minimum.