Noc Muzeów 2017

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 24 maja 2017, 11:41

Problemy formalno-organizacyjne.

Oraz, taki autobus zużywa się jednak dużo bardziej niż tramwaj, więc nie jest pewne, że gra jest warta świeczki.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 maja 2017, 20:24

Niewątpliwie przydałoby się zabytkom jakieś miejsce stałej ekspozycji, nawet niekoniecznie w ruchu.
Obrazek

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 maja 2017, 9:52

Naprawdę chodzi o ich zużywanie ?
Ale przecież skoro zabytków jest już ok. 30 sztuk, a do obsługi linii turystycznej potrzeba by np. 3-4 brygady, to każdy z nich kursowałby średnio mniej więcej przez 1 dzień w miesiącu i to tylko w lecie...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 maja 2017, 9:56

Na kilka dni w roku to nie wiem, czy warto utrzymywać je na chodzie w takim celu. Ale stacjonarne muzeum (w miejsce Muzeum Techniki np.) to myślę, że dobry kierunek.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 25 maja 2017, 11:12

Przecież... są na chodzie. Inaczej byłyby eksponatami muzealnymi. I chyba właśnie o to chodzi, żeby nimi nie były.

Nie wiem czy ta zasada się sprawdza przy tak starym taborze, ale generalnie pojazd nieużywany szybciej się zużywa niż używany regularnie.
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam :)

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 25 maja 2017, 12:42

Ale przecież skoro zabytków jest już ok. 30 sztuk, a do obsługi linii turystycznej potrzeba by np. 3-4 brygady,
Ale nie wszystko nadaje się na linię turystyczną.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 25 maja 2017, 16:43


Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 25 maja 2017, 23:21

mb112 pisze:Czy naprawdę nie ma szans na zorganizowanie linii autobusowej obsługiwanej taborem zabytkowym, kursującej w letnie weekendy, tak jak tramwajowa T ?
Taka linia w Warszawie jest i obsługuje ją firma prywatna piętrowymi autobusami. Po coś likwidowano linię 100, wcześniej zawieszając ją na ferie, długie weekendy etc.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 maja 2017, 10:11

Wiem, i jak widać cieszy się popularnością, mimo wyższej ceny niż normalny bilet (na najbliższy weekend bilety wyczerpane lub na ukończeniu).
Chociaż widziałem jakieś zdjęcie Ikarusa na tej linii (na Omnibusie czy gdzieś) z dopiskiem, że frekwencja marna. Pewnie to zależy od taboru, najwięcej chętnych na najstarsze zabytki. Ciekawe czy później w wakacje też będą kursować, czy tylko w maju i czerwcu.
MisiekK pisze:
mb112 pisze:Czy naprawdę nie ma szans na zorganizowanie linii autobusowej obsługiwanej taborem zabytkowym, kursującej w letnie weekendy, tak jak tramwajowa T ?
Taka linia w Warszawie jest i obsługuje ją firma prywatna piętrowymi autobusami. Po coś likwidowano linię 100, wcześniej zawieszając ją na ferie, długie weekendy etc.
Linię 100 to chyba zlikwidowano dlatego, że wtedy właśnie nie było dla niej odpowiednio atrakcyjnego taboru, a na zwiedzanie gniotem mało kto był chętny, więc w takiej formie nie miała racji bytu. Ale ja pamiętam odmianę tej linii, która nazywała się 400 i była obsługiwana jeszcze przez piętrusa (nie pamiętam dokładnie w którym roku to było, pewnie ok. 2004) i wtedy frekwencja była naprawdę spora. Z kolei ta prywatna linia chyba jest jakoś za słabo wypromowana albo zbyt drogie bilety, czasem ją widuję, ale dosłownie parę osób jedzie (chociaż pewnie to od pory dnia i tygodnia też zależy). Moim zdaniem idealnie funkcjonuje tramwajowa T i ideałem byłby jej autobusowy odpowiednik (np. 1 brygada - San/Ogórek/Chausson, 2 - Ikarus/Berliet/Jelcz, 3 - piętrus - nie ma takiego aktualnie, wiem :wink: ).

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 26 maja 2017, 14:29

Na #2600 rzeczywiście była frekwencja marna, aczkolwiek z informacji na stronie przed wycieczką wynikało, że bilet kupiło sporo osób. No i jednak za tą cenę dla ludzi myślę, że ciekawsza jest wycieczka Chaussonem/SANem niż takim Ikarusem...

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 maja 2017, 8:43

gfedorynski pisze:
Ale przecież skoro zabytków jest już ok. 30 sztuk, a do obsługi linii turystycznej potrzeba by np. 3-4 brygady,
Ale nie wszystko nadaje się na linię turystyczną.
A co się nie nadaje? ;)
mb112 pisze:Z kolei ta prywatna linia chyba jest jakoś za słabo wypromowana albo zbyt drogie bilety, czasem ją widuję, ale dosłownie parę osób jedzie (chociaż pewnie to od pory dnia i tygodnia też zależy).
Przede wszystkim zbyt droga, nastawiona na wyciągnięcie jak największych pieniędzy od (zagranicznych) turystów. ;)
mb112 pisze:Moim zdaniem idealnie funkcjonuje tramwajowa T i ideałem byłby jej autobusowy odpowiednik (np. 1 brygada - San/Ogórek/Chausson, 2 - Ikarus/Berliet/Jelcz, 3 - piętrus - nie ma takiego aktualnie, wiem :wink: ).
To właśnie coś takiego funkcjonuje choćby w Bydgoszczy czy Poznaniu. Przede wszystkim potrzeba chęci na uruchomienie takiej linii, których najwidoczniej brakuje.

Co do Nocy Muzeów to szkoda, że tradycyjnie MZA nie ma chęci wystawiania swoich zabytków i na linie muzealne jak zawsze wystawia wyłącznie pojazdy współczesne. :(

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 maja 2017, 9:25

MilosnikKomunikacji pisze:Na #2600 rzeczywiście była frekwencja marna, aczkolwiek z informacji na stronie przed wycieczką wynikało, że bilet kupiło sporo osób. No i jednak za tą cenę dla ludzi myślę, że ciekawsza jest wycieczka Chaussonem/SANem niż takim Ikarusem...
Oznaczenie kursów z informacją o marce autobusów obsługujących daną brygadę.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 cze 2017, 23:13

mb112 pisze:Linię 100 to chyba zlikwidowano dlatego, że wtedy właśnie nie było dla niej odpowiednio atrakcyjnego taboru, a na zwiedzanie gniotem mało kto był chętny, więc w takiej formie nie miała racji bytu.
I zupełnie przypadkiem pojawił się prywatny przewoźnik oferujący przejazdy pojazdami piętrowymi. Zupełnie zbieg okoliczności.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 cze 2017, 15:50

Właśnie. Jakiś piętrus (400?) jeździł swego czasu do Powsina i w Powsinie nie było opcji dostania się na pięterko inaczej niż na Pazdana: łokciem i wślizgiem, a czasem ze łba. Popyt był, tylko ktoś temat odpuścił.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 cze 2017, 17:03

Tak, 995 przez jeden sezon (w 2004 roku) ze względu na dużą liczbę remontów ulic w Śródmieściu został wysłany na 400 na trasie: Pl. Zamkowy - Powsin-Park Kultury, ale nawet jak było 100 to potrafiły być tłumy, zwłaszcza, gdy były kursy z przewodnikiem w języku polskim i angielskim.

ODPOWIEDZ