Strona 2 z 5

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 9:36
autor: Paweł D.
I jak wpadnie na taki pomysł to nikt mu nie zabroni iść z tym do sądu. I nikt sądowi nie zabroni przyznać te 2 zł.
ZTM w regulaminach może sobie pisać co chce. Sądy są niezawisłe. Omawiamy wyrok (póki co nieprawomocny) to pokazał.
A że dla ZTM najwygodniej jest nie widzieć problemu to oczywiste. Gdyby urealnić rozkłady okazałoby się, że trzeba dołożyć brygad (kasa) albo pociąć rozkłady (gniew ludu).

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 12:33
autor: Jurand
Paweł D. pisze:
01 lis 2019, 7:51
A ja myślę, że koleś doskonale umie myśleć. I właśnie wymyślił jak zacząć robić karierę.
A że trafił na wyjątkowo niekumatego sędziego i zapadł kuriozalny wyrok.... To tylko rejonówka.
Pozostaje tylko liczyć, że Arriva nie odpuści w imię zasad, bo koszta apelacji będą większe niż to odszkodowanie.
Tu jest chyba właśnie pies pogrzebany, bo już zrobił się medialny, a kwota o którą walczył była śmieszna (-(
Miejmy faktycznie nadzieję że Arriva nie odpuści, bo wtedy lawina roszczeń o odszkodowanie nas zaleje #-o

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 12:59
autor: alojz
A Wy w ogóle doczytaliśmie co to za uczeń?
Na drogę sądową wystąpił były doradca dawnej minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej – Tymon P. Radzik

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 14:58
autor: Paweł D.
Uczeń zaprawiony w bojach z sądami. I lubiący pokazywać się w TV. Może wychowany bezstresowo, a może zwolennik partii rządzącej uważający, że punktualny autobus mu się "po prostu należy"....

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 18:53
autor: pawcio
michael112 pisze:
31 paź 2019, 19:31
Generalnie jestem całkiem zadowolony, że ktoś zdecydował się na taki krok.
Mam tylko jedno "ale": według mnie adresatem wszelkich tego typu roszczeń powinien być organizator transportu, a więc ZTM. Na którymś z portali czytałem, i zgadzam się z tym że taki przewoźnik nie ma wpływu na to, jakie linie obsługuje, w szczególności na trasy kursów, a nawet na sam rozkład jazdy, w tym na czasy przejazdu pomiędzy poszczególnymi przystankami.
Z tym że wygląda na to, iż to jest kwestia takiego a nie innego prawa, bo autor tego pozwu najpierw zgłosił się właśnie do ZTM.
Gdyby to ZTM miał "beknąć", to by musieli przemyśleć parę kwestii.
To jest największy idiotyzm ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Ustanowiła ona podział na organizatora i operatora ale nie zmieniła relacji przewoźnik - pasażer w prawie przewozowym.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 01 lis 2019, 21:08
autor: Paweł D.
I wedle poprawianego na kolanie prawa (zamiast wydać nowe rozporządzenie zmieniono istniejące z 2006 r. robiąc totalny kogiel-mogiel) reklamacje za przejazdy bezbiletowe i roszczenia kieruje się do przewoźnika. Nie znam treści tego wyroku, ale może właśnie sąd oparł się dosłownie na treści rozporządzenia.
§ 4.Uprawniony albo podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację: 1) z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu; 2) gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 1:05
autor: Szeregowy_Równoległy
Paweł D. pisze:
01 lis 2019, 14:58
Uczeń zaprawiony w bojach z sądami. I lubiący pokazywać się w TV. Może wychowany bezstresowo, a może zwolennik partii rządzącej uważający, że punktualny autobus mu się "po prostu należy"....
A ja gościa szanuję. Widzi, że może wygrać przez dziurawe przepisy, więc walczy. To nie jego wina, że przepisy są słabe, za to szacuneczek za ogarnięcie luki i walkę. W świecie, w którym mało kto cokolwiek czyta, facet jest fenomenem. A poza tym to zgadzam się z tym, że to nie przewoźnik powinien być karany. Moim zdaniem powinno się gościa spuścić na drzewo, bo utrudnienia są nieprzewidywalne. Ale skoro znalazł lukę w przepisach, to niech próbuje. I powodzenia dla Arrivy w apelacji.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 19:55
autor: Glonojad
Problem polega na tym, że rozkłady, w szczególności autobusowe, robione są zupełnie z sufitu przy założeniu "a jeśli nie będzie korków". Gdyby były robione przy jakichkolwiek dających się obronić, opublikowanych założeniach, typu min. 50% (choć chciałoby się 80) kursów w szczycie w ciągu miesiąca miarodajnego przyjedzie w deklarowanym czasie - byłoby łatwiej. O ile wiem tak nie jest. Dokładając do tego fakt, że płaci się za czas rzeczywisty, a nie rozkładowy jazdy wygląda to w apelacji marnie moim zdaniem - choć apelacja zdaje się bada temat formalnie, nie merytorycznie.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 20:45
autor: px33
Tylko przy takim założeniu może się okazać że 20 albo 30% kursów będzie się musiało wlec albo odstawać na przystankach. Planowe minimalne opóźnienie skutecznie zapobiega takim sytuacjom, a nic tak nie irytuje jak autobus łapiący wszystkie czerwone światła i wlekący się 20 km/h tylko po to żeby nie wyjść przed rozkład

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 20:48
autor: pawcio
To jaki czas sugerujesz Glonie?

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 21:08
autor: fraktal
Glonojad pisze:
02 lis 2019, 19:55
Problem polega na tym, że rozkłady, w szczególności autobusowe, robione są zupełnie z sufitu przy założeniu "a jeśli nie będzie korków".
Chyba nie do końca tak jest. Wystarczy na przykład przejechać się 116 w czasie międzyświątecznym lub w ferie, gdzie faktycznie często jest jazda 20 km/h i łapanie wszystkich czerwonych świateł, żeby nie być przed czasem. Z drugiej strony - przyjrzyjmy się sytuacji, która miała miejsce pod koniec kwietnia - kiedy to ZTM wprowadził świąteczne rozkłady pod koniec kwietnia, nie uwzględniające korków w sytuacji, gdy funkcjonowały szkoły - na wielu liniach - pamiętam chyba 138 - gdzie w zasadzie autobusy jeździły poza rozkładem, bo nagle pojawiły się korki, których rozkład nie uwzględniał.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 21:10
autor: Glonojad
Tzn. co dokładnie tak nie jest? Bo mam wrażenie, że ja o zupie, a Ty o... Zdarza mi się jeździć 136, generalnie jeszcze na punktualne z Ochoty na Wolę nie trafiłem, to chyba jednak rozkład nie jest OK?

@pawcio : z obróbki statystycznej metodą "na oko" wychodzi mi między 18 a 25 minut. Oczywiście trzeba by to wrzucić do prostego excela i ustalić, jaki poziom ufności przyjmujemy za wystarczający.

Rozrzut czasu sugeruje przy tym, że na omawianej trasie albo należy zrezygnować z rozkładu minutowego w określonych godzinach (nie ma on żadnego sensu, musi być informacja dynamiczna) albo wprowadzić poważne zmiany na infrastrukturze i/lub przebiegu linii.

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 02 lis 2019, 21:42
autor: pawcio
Jeśli dołożyć 18 minut, to co zrobić w dni kiedy wychodzi +13?

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 03 lis 2019, 10:45
autor: Bastian
Glonojad pisze:
02 lis 2019, 21:10
@pawcio : z obróbki statystycznej metodą "na oko" wychodzi mi między 18 a 25 minut. Oczywiście trzeba by to wrzucić do prostego excela i ustalić, jaki poziom ufności przyjmujemy za wystarczający.
Nawet w tak szerokim przedziale (a musisz to jednak określić dokładniej!) nie mieści ci się aż 35 kursów z 55. Z czego sporo jest poniżej.
Rozrzut czasu sugeruje przy tym, że na omawianej trasie albo należy zrezygnować z rozkładu minutowego w określonych godzinach (nie ma on żadnego sensu, musi być informacja dynamiczna) albo wprowadzić poważne zmiany na infrastrukturze i/lub przebiegu linii.
Postulat byłby niezły kilkanaście lat temu (wraz z powyznaczaniem buspasów na arteriach). Teraz, gdy stoisz w korkach już na mnóstwie ulic 2x1, to doprawdy nie wiem, co można by z tym zrobić. Dokąd wycofasz autobusy z Koszykowej, Elekcyjnej, Płockiej, Rudnickiego, Mołdawskiej, Postępu, Dolnej, Odyńca, Zamienieckiej?

Uczeń vs. Arriva - Sprawa sądowa o rekompensatę

: 03 lis 2019, 11:18
autor: Dantte
Noale korek na ulicy 2x1 różni się chyba od korka na ulicy szerszej, czyż nie?
Zresztą wiele z tych ulic mogłoby być dla samochodów jednokierunkowe z autobusowym kontrapasem, albo dla wszystkich jednokierunkowe z buspasem. Jakoś w miastach bez bieda-autostrad w centrum miasta radzą sobie lepiej.