Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 lut 2022, 10:59

Mnie zastanawia jak może wyglądać strefa wydzielona w Hultaju :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lut 2022, 11:27

Flash8222 pisze:
01 lut 2022, 10:59
Mnie zastanawia jak może wyglądać strefa wydzielona w Hultaju :D
Może jej w ogóle nie być, skoro motorniczy ma własne wyjście na zewnątrz do zwrotnicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 lut 2022, 11:40

Stopiątki też mają oddzielne wyjście a i tak były objęte strefami buforowymi. Myślę, że w Hultaju może być podobnie jak w SKM czyli pierwsze miejsca siedzące do drzwi będą odgrodzone.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 lut 2022, 11:58

Plotki głoszą, że ma być zachowana liczba miejsc siedzących. Wychodzi na to, że tylko rejon pierwszych drzwi zostanie zamknięty dla pasażerów.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lut 2022, 13:24

person pisze:Plotki głoszą, że ma być zachowana liczba miejsc siedzących. Wychodzi na to, że tylko rejon pierwszych drzwi zostanie zamknięty dla pasażerów.
Albo dostawia krzesełka
ŁK

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lut 2022, 13:40

ZTM pisze:Strefy wydzielone w autobusach i tramwajach

Od czwartku 3 lutego w autobusach i tramwajach kabina prowadzącego będzie oddzielona od pozostałej części pojazdu. Kierowcy i motorniczowie nie będą otwierali przednich drzwi.

Epidemia koronawirusa i duża liczba zachorowań spowodowały, że dla bezpieczeństwa prowadzących przywracamy wydzielone strefy w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego.

Taśma z informacją o strefie wyłączonej z użytkowania oddzieli od reszty pojazdu przednią część przy wejściu do kabiny prowadzącego. Pasażerowie będą mogli korzystać ze wszystkich siedzeń, nieczynne będą natomiast przednie drzwi – motorniczowie i kierowcy nie będą ich otwierali. Plakat z taką informacją znajdzie się na drzwiach, zaklejone zostaną przyciski do otwierania pierwszych drzwi.

Przypominamy, że w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego obowiązuje nakaz zasłaniania nosa i ust maseczką. Pojazdy są regularnie czyszczone i dezynfekowane – ekipy każdego dnia po zjeździe do zajezdni przecierają środkami bakterio i wirusobójczymi kasowniki, biletomaty, poręcze, przyciski oraz uchwyty. Dodatkowo, średnio raz w tygodniu, wszystkie pojazdy przechodzą ozonowanie lub nanoszenie powłok elektrostatycznych.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 01 lut 2022, 20:32

W takim razie, jest jeszcze jeden aspekt. Czy działanie CG będzie utrzymane w mocy :?: Jeżeli tak, to czy przycisk wewnętrzny i zewnętrzny przy I drzwiach będzie fizycznie lub elektronicznie odłączony od reszty systemu :?: Jak znam naszych kochanych pasażerów, to nie zwrócą za bardzo uwagi na to, iż te przyciski są zaklejone, a na drzwiach jest jakaś tam kartka, na której coś jest nabazgrolone. I będą się dobijać i przeklinać, że nie otwierają się im drzwi.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 lut 2022, 20:53

Przyciski będą zaklejone. ZTM nic nie wspomina, żeby CG miał nie funkcjonować. Np. w Rzeszowie normalnie są aktywne pierwsze drzwi i nie zauważyłem problemu. Zdajesz sobie sprawę, że rozwiązanie zastosowane od czwartku nie jest nowością w Polsce? Tak naprawdę każdy organizator ma swoją wizję i potrzeby, w Gdyni przykładowo również są niedostępne pierwsze drzwi i fotele normalnie dostępne dla pasażerów, ale wyłączono CG, jednocześnie... utrzymano przyciski STOP i... utrzymano sprzedaż biletów przez prowadzących (i słusznie!).

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 lut 2022, 21:51

ashir pisze:
01 lut 2022, 20:53
Tak naprawdę każdy organizator ma swoją wizję i potrzeby, w Gdyni przykładowo również są niedostępne pierwsze drzwi i fotele normalnie dostępne dla pasażerów, ale wyłączono CG, jednocześnie... utrzymano przyciski STOP i... utrzymano sprzedaż biletów przez prowadzących (i słusznie!).
:arrow: W Radomiu nie ma takich roszad co kilka miesięcy. Prawie od dwóch lat, czyli niemal od początku pandemii zasady są niezmienne: strefa wydzielona obejmuje tylko przód pojazdu obok kabiny kierowcy (bez wyłączania jakichkolwiek siedzeń dla pasażerów)*, ale jest ona rzeczywiście "wydzielona" za pomocą grubej folii, a nie cienkich tasiemek. Oczywiście sprzedaż biletów przez kierowców jest niemożliwa, a ciepły guzik też nadal nie funkcjonuje (choć w zasadzie mógłby, skoro przystanki na żądanie, a jest ich miejscami sporo, wciąż są przystankami na żądanie) ;).

* Początkowo obejmowała też pierwsze fotele, ale potem tego zaniechano, natomiast nie było żadnych przerw w obowiązywaniu tejże strefy po jej wprowadzeniu.

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 01 lut 2022, 22:07

Naprawdę ręce opadają....Strefy wydzielone jak już zostały zlikwidowane, to powinny powrócić na jesieni, a nie na początku ferii, nadto przy nauce zdalnej do końca lutego, skoro w marcu będzie spadek zakażeń (tak twierdzą uczeni). Ponadto strefy wydzielone mają niewielki sens jedynie w wozach bez dużej kabiny. Jestem miłośnikiem komunikacji ale jestem wdzięczny losowi, że poruszam się samochodem i nie muszę oglądać tych smutnych obrazków z początku zarazy...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lut 2022, 9:10

Michał pisze:
01 lut 2022, 22:07
Naprawdę ręce opadają....
Podziękuj związkom zawodowym kierowców i motorniczych :)

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 lut 2022, 14:39

Mówiąc szczerze, podziwiam zakłady, że w obecnej sytuacji pandemicznej są w stanie (póki co) zapewnić pełną obsługę brygad.
Na szczęście na ferie plan trochę spadł, ale i tak wszystko działa sprawnie. Mimo że ferie, że kwarantanny, i że trochę kierowców np. poodchodziło na wcześniejsze emerytury. Np. mój znajomy z R10 z wieloletnim stażem dostał na rękę 3.400 zł wcześniejszej emerytury (80 proc. kwoty docelowej). Mówi, że za te pieniądze to on sobie spokojnie posiedzi w domu, a nie będzie użerał z pasażerami, szefostwem, wirusem itp.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 lut 2022, 7:45

bartoni722 pisze:
01 lut 2022, 8:35
No tak, tymczasem w dwukierunkach kawałek taśmy broni pustą pionową od sufitu do podłogi kabinę w której nikogo nie ma.
W dwukierunkach różnica w porównaniu z tym co było wcześniej jest taka, że taśma odgradza motorniczego tylko od prawych drzwi, więc jakby na to nie spojrzeć, ostatnie drzwi dla pasażera są dostępne.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 lut 2022, 8:49

man1956 pisze:
02 lut 2022, 14:39
Mówiąc szczerze, podziwiam zakłady, (...) Mówi, że za te pieniądze to on sobie spokojnie posiedzi w domu, a nie będzie użerał z pasażerami, szefostwem, wirusem itp.
Nie wiem jak ty, ale ja w twojej wypowiedzi widzę spory problem z zakładami właśnie, a nie z wirusem, od którego odgradza zamknięta kabina.
Ale może to wszystko wina ZTMu?

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 lut 2022, 12:21

W ogóle ludzie, którzy użerają się z pasażerami czy szefostwem, powinni zmienić pracę - może na wożenie ziemniaków albo śmieci, jeśli już naprawdę nic innego nie potrafią robić niż prowadzenie dużych pojazdów i muszą tam pracować.
ŁK

ODPOWIEDZ