Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 gru 2021, 13:56

Stary Pingwin pisze:
08 gru 2021, 12:14
Wrócą strefy wydzielone w autobusach i tramwajach?
Oby nie.
Strefy miały na celu zminimalizować ryzyko zakażenia, bo nie było szczepionek.
Skoro każdy ma możliwość za szczepienia, to przed czym chronić?

Tak, wiem - przed wzrokiem pasażerów, bo w strefach nie chodzi o ochronę przed wirusem, tylko elementem przewozowym.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 gru 2021, 18:07

MisiekK pisze:
07 gru 2021, 22:54
fik pisze:
07 gru 2021, 14:36
Onet (wiem) mówi: "Przekroczenie limitów może być możliwe dla osób zaszczepionych, ale tylko, gdy przedsiębiorca wykaże, że weryfikuje certyfikaty covidowe".
Ale ten cytat zdaje się dotyczy knajp.
Też gdzieś czytałem, że limit w środkach transportu publicznego ma dotyczyć tylko niezaszczepionych - ale była to raczej interpretacja dziennikarza. Trzeba poczekać na rozporządzenie. Tym niemniej, gdyby jakiekolwiek limity dotyczyły również zaszczepionych (czyli na przykład mnie), czułbym się zrobiony w balona, bo szczepiąc się, byłem przekonywany, że będę poza limitami (a więc uprzedzając ewentualne wątpliwości - także nie będzie mnie obowiązywała żadna strefa wydzielona. :P). W razie czego mogę pokazać swój certyfikat szczepień na każde żądanie. :P

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 25 gru 2021, 3:55

KwZ pisze:
07 gru 2021, 14:00
Jest apka na telefon do certyfikatów unijnych (z brytyjskich czyta tylko imię i nazwisko; są też certyfikaty narodowe czy w USA z każdego stanu).
tyle, że nie każdy telefon jest w stanie obsłużyć taką apkę, bo stary soft może być niekompatybilny z apką …
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 gru 2021, 13:57

Właśnie mnie spotkało na telefonie służbowym :term:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 sty 2022, 21:15

Od czwartku wracają strefy wydzielone....

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 31 sty 2022, 21:36

Flash8222 pisze:
31 sty 2022, 21:15
Od czwartku wracają strefy wydzielone....
Uwierzę, jak zobaczę. Dziś widziałem pisemko na dyspozytorni, mówiące o tym, iż zarząd nie jest zbyt chętny do ich wprowadzenia.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 31 sty 2022, 22:22

No w kontekście tylu badań sugerowanie że pasażer w maseczce jest realnym zagrożeniem dla zdrowia kierowcy przy znacznej części dużych kabin oraz systemu szczepień jest daleko idącym absurdem.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 31 sty 2022, 22:40

bartoni722 pisze:
31 sty 2022, 22:22
No w kontekście tylu badań sugerowanie że pasażer w maseczce jest realnym zagrożeniem dla zdrowia kierowcy przy znacznej części dużych kabin oraz systemu szczepień jest daleko idącym absurdem.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
A co z pasażerami, którzy jeżdżą autobusami/tramwajami bez maseczek i są być może nie zaszczepieni :?:
Gdyby te duże kabiny w autobusach były takie jak w tramwajach (od podłogi do sufitu), to miałbym gdzieś te strefy.
W dobie karlejącej kultury osobistej naszego społeczeństwa (jako całości, bez dzielenia na takie lub inne grupy społeczne, czy zawodowe), gdzie przy kichaniu lub kasłaniu zasłanianie nosa i ust jest czynnością zbędą, takie kabiny stają się koniecznością, a nie luksusem.
Koniec końców, dlaczego moje niezbywalne prawo do bycia zdrowym, ma być naruszane przez takie osoby :?:

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sty 2022, 22:45

Mam nadzieję, że poza pracą, ale też w pracy z nikim się nie kontaktujesz.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 31 sty 2022, 23:04

ashir pisze:
31 sty 2022, 22:45
Mam nadzieję, że poza pracą, ale też w pracy z nikim się nie kontaktujesz.
Oczywiście, że się kontaktuję i to ze sporą grupą. Ale najwidoczniej są to ludzie odpowiedzialni. Dzięki temu ja, jak i oni do tej pory nie zachorowaliśmy na covida.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2022, 23:09

Albo tylko o tym nie wiesz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sty 2022, 23:23

Dokładnie. Mógł przechorować i nawet o tym nie wiedzieć. Nie ma to jak być hipokrytą, z jednej strony niby strach o własne zdrowie, a z drugiej strony swobodne kontakty z innymi, a chociaż w ścisłym reżimie sanitarnym?

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 lut 2022, 1:14

Solaris pisze:
31 sty 2022, 22:40
bartoni722 pisze:
31 sty 2022, 22:22
No w kontekście tylu badań sugerowanie że pasażer w maseczce jest realnym zagrożeniem dla zdrowia kierowcy przy znacznej części dużych kabin oraz systemu szczepień jest daleko idącym absurdem.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
A co z pasażerami, którzy jeżdżą autobusami/tramwajami bez maseczek i są być może nie zaszczepieni :?:
Gdyby te duże kabiny w autobusach były takie jak w tramwajach (od podłogi do sufitu), to miałbym gdzieś te strefy.
To czemu związkowcy nie postulowali po prostu uszczelnienia kabin w autobusach i czemu strefy wydzielone mają być także w tramwajach?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lut 2022, 8:35

Solaris pisze:
31 sty 2022, 22:40
A co z pasażerami, którzy jeżdżą autobusami/tramwajami bez maseczek i są być może nie zaszczepieni :?:
Procedury są przecież takie same od kwietnia 2020. Reagujesz tak samo jak do tej pory.
Solaris pisze:
31 sty 2022, 22:40
Gdyby te duże kabiny w autobusach były takie jak w tramwajach (od podłogi do sufitu), to miałbym gdzieś te strefy.
No tak, tymczasem w dwukierunkach kawałek taśmy broni pustą pionową od sufitu do podłogi kabinę w której nikogo nie ma.
Solaris pisze:
31 sty 2022, 22:40
W dobie karlejącej kultury osobistej naszego społeczeństwa (jako całości, bez dzielenia na takie lub inne grupy społeczne, czy zawodowe), gdzie przy kichaniu lub kasłaniu zasłanianie nosa i ust jest czynnością zbędą, takie kabiny stają się koniecznością, a nie luksusem.
Czy do tej pory przewoźnik w trosce o zdrowie pracowników starał się w miarę swoich możliwości taborowych wysyłać wozy z małą kabiną w ograniczonym zakresie?
Solaris pisze:
31 sty 2022, 22:40
Koniec końców, dlaczego moje niezbywalne prawo do bycia zdrowym, ma być naruszane przez takie osoby :?:
Może być duży problem z udowodnieniem że to prawo zostało naruszone akurat przez pasażera.

I z całym szacunkiem, ale żeby się zarazić od pasażera to musiałby on nie dość że być zarażony, bez maseczki, chyba nacharkać Ci nawet nie na kabinę tylko powierzchnie których regularnie dotykasz (o ile nie w ogóle nie na Ciebie) i nawet wtedy nie masz gwarancji zakażenia.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 lut 2022, 9:28

To ma raczej znaczenie symboliczne niż w czyimś pomaga, zwłaszcza w tramwajach, a niestety wydzielenie przedniej części pojazdu wpływa, że większy tłok jest w środkowej części, bo ci, którzy usiedliby z przodu, są w środkowej części. Pasażer oczywiście przebywa w pojeździe krócej niż kierowca, ale jednocześnie nie ma żadnego oddzielenia szybą tak jak kierowca. Pewnym kompromisem byłoby więc wyłączenie z użytku pierwszych drzwi jak i przestrzeni bezpośrednio przy kabinie, a dopuszczenie do użytku siedzeń z przodu. Bo na przykład w takim Hyundaiu wyłączy się przy okazji nieliczne siedzenia z przodu, a kabina jest przecież zupełnie oddzielona z osobnym wejściem. Ale oczywiście szans na zaproponowane przeze mnie rozwiązanie nie ma.

ODPOWIEDZ