Strona 19 z 45

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 25 maja 2020, 19:01
autor: Sebastian
Bastian pisze:
21 maja 2020, 20:57
20 metrów?! Badania poproszę, bo aż mi trudno uwierzyć.
Było o tym początkowo w mediach, ale zapodaję źródło:
https://medium.com/@jurgenthoelen/belgi ... df19c77d08

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 25 maja 2020, 19:59
autor: Bastian
fraktal pisze:
25 maja 2020, 12:00
Co do przenoszenia się wirusa na zewnątrz, to gdzieś czytałem, że amerykańscy naukowcy stwierdzili, że nawet lekki wiatr sprawia, że zakażony aerozol przenosi się nie na 2 metry, a co najmniej 5 metrów, z drugiej strony jeden z polskich wirusologów powiedział podobno w TVP, że wirus jest groźniejszy w zamkniętych pomieszczeniach niż na otwartym powietrzu. Tak więc naukowcy ciągle sobie nawzajem przeczą.
Gdzie tu sprzeczność? Chodzi nie tylko o zasięg, ale i o stężenie.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 26 maja 2020, 22:02
autor: KwZ
fraktal pisze:
25 maja 2020, 12:00
Co do przenoszenia się wirusa na zewnątrz, to gdzieś czytałem, że amerykańscy naukowcy stwierdzili, że nawet lekki wiatr sprawia, że zakażony aerozol przenosi się nie na 2 metry, a co najmniej 5 metrów, z drugiej strony jeden z polskich wirusologów powiedział podobno w TVP, że wirus jest groźniejszy w zamkniętych pomieszczeniach niż na otwartym powietrzu. Tak więc naukowcy ciągle sobie nawzajem przeczą.
To akurat jest zgodne. Skoro aerozol się roznosi na większą odległość, to znaczy że rozprasza się i jest mniejsze stężenie wirusa i ma mniejsze szanse skutecznie skolonizować nowego żywiciela.

Z drugiej strony różne wypowiedzi różnych naukowców nie powinny być niczym zaskakującym, zwłaszcza przy tak świeżej sprawie jak koronawirus. Odróżniajmy "naukowiec mówi" (lub jeden artykuł) oraz "konsensus naukowy mówi".

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 16 lip 2020, 12:03
autor: michael112
Ja bym naprawdę przemyślał sensowność dalszego istnienia niektórych ograniczeń.
Weźmy takie strefy wydzielone przy pierwszych drzwiach. Ich sensowność, wydaje mi się, w dużej mierze zależy od typu pojazdu.
Np. weźmy takie stopiątki. Kabina w pełni zabudowana, od góry do dołu, osobne wejście dla motorowego jest? jest. No to po co jeszcze strefa wydzielona?
Co innego np. w takich "szarpakach", tam jest kabina prawie nie wydzielona.
Do przemyślenia przypadek niektórych autobusów, gdzie owszem, jest ścianka przy kabinie kierowcy, ale od góry jest pewna szparka łącząca ją z kabiną pasażerską. Jednakże prawdopodobieństwo że ktoś wejdzie na szczudłach czy stanie na krześle żeby celowo nacharchać kierowcy, jest znikome.
Jeszcze inna sytuacja jest w Swingach i Jazzach: wprawdzie kabina jest w pełni wydzielona, jednak żeby wyjść na zewnątrz, trzeba się cofnąć do przedziału pasażerskiego.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 16 lip 2020, 19:23
autor: Solaris
michael112 pisze:
16 lip 2020, 12:03
...Do przemyślenia przypadek niektórych autobusów, gdzie owszem, jest ścianka przy kabinie kierowcy, ale od góry jest pewna szparka łącząca ją z kabiną pasażerską...
Tia, ta pewna szparka, to około 30 cm w najlepszym przypadku (bodajże w mercedesach jest najmniejsza ta przestrzeń). Im dalej w las, tym jest gorzej. Najgorzej jest w Solbusach, tam ta "szparka" ma jakie 60-70 cm.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 15 paź 2020, 18:50
autor: ashir
.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 15 paź 2020, 18:52
autor: bartoni722
Naprodukowałeś się na marne - limity w obu strefach są identyczne.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 15 paź 2020, 18:53
autor: ashir
A faktycznie, to dużo uprości. ;)

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 15 paź 2020, 19:03
autor: lis93
bartoni722 pisze:
15 paź 2020, 18:52
Naprodukowałeś się na marne - limity w obu strefach są identyczne.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
W żółtej 50% ogółu lub 100% siedzących, a w czerwonej 50% siedzących lub 30% ogółu, więc nie identycznie.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 15 paź 2020, 19:05
autor: ashir
Nie, dobrze napisał, bo od soboty będzie zaostrzenie przepisów. ;) A ja tego nie doczytałem, ale zdecydowanie się nie naprodukowałem na marne, bo sobie powtórzyłem granice powiatów. A pisałem to też dlatego, że to byłoby trochę kontrowersyjne, że w takim 190 mógłby być podwyższony limit tylko dlatego, że symbolicznie pojawia się w powiecie wołomińskim. :P

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 paź 2020, 19:32
autor: urluch
Jest strona realbus.pl, na której można względnie na bieżąco oglądać, na jaką linię wyjechał jaki autobus, jest jego numer boczny, jest numer brygady, na innej stronie można sprawdzić, jak dzisiaj będzie kursował. A czy dałoby się zrobić coś analogicznego z liczbą pasażerów w pojeździe? Dobra, jak się jedzie ostatnim kursem np. 161, to nie ma potrzeby, żeby ją znać, bo niemal na pewno będzie mała i będzie można wsiąść do autobusu. Ale w godzinach szczytu, na popularnych liniach, przy kolejnych ograniczeniach liczby pasażerów może pojawić się taki problem.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 paź 2020, 19:35
autor: ashir
Bramki zliczające mają tylko wybrane autobusy.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 paź 2020, 19:36
autor: px33
Nie każdy autobus ma liczniki. RG chyba wysyła dane z liczników na serwer (przy czym tu chyba każdy przewoźnik ma swój i jest prywatny), Novamedia z tego co słyszałem ma tak dużą telematyke, że szlag trafiał serwery, ale nie wiem jak to jest w innych systemach.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 paź 2020, 19:48
autor: reserved
Na upartego kierowca gdy widzi że jego autobus jest przepełniony mógłby coś robić, co powodowałoby wyświetlanie się inaczej w systemie takiego autobusu. :P Na przykład coś specjalnego wbijać w wyświetlacz, co mogłoby się i w systemie pokazywać (da się?). Ale to chyba więcej zachodu niż realnego zysku.

Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19

: 17 paź 2020, 21:10
autor: px33
RG podobno (bo nigdy nie widziałem tego w użyciu) ma statusy - teoretycznie kierowca mógłby mając pełny pojazd wysłać status do dyspozytora. Coś takiego można by przechwycić i wysłać dalej na jakimś API