Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2700
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Re: Komunikacja podmiejska

Post autor: vernalisadonis » 01 maja 2019, 1:32

Petycja żeby zwiększyć częstotliwość 742
https://www.gorakalwaria.net/news-autob ... a,917.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Placuszek44
Posty: 46
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 01 maja 2019, 12:43

Te 12-metrowce to chyba jakaś kpina z pasażerów. W szczycie porannym na Kabaty każda siedemsetka przyjeżdża praktycznie niezabieralna. Po drugie taka częstotliwość zupełnie rozwala koordynację na odcinku Os. Kabaty - Polna. Nie mówiąc już o tym, że według autorów petycji 2 krótkie wozy = 1 przegubowiec. Wtedy w szczycie potrzeba dwie dodatkowe brygady (aktualnie jeździ całka i dodatek). Moim zdaniem zdecydowanie na minus.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4780
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 maja 2019, 19:44

Może powinni zacząć od lepszej koordynacji z L21, bo widzę, że z tym kiepsko.

michael112
Posty: 1776
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 kwie 2020, 14:51

Wie ktoś, czy w L-kach teraz też są strefy buforowe przed siedzeniem kierowcy jak na liniach zwykłych?
Jeśli są, to jak wobec tego wygląda kwestia biletów? Pamiętam że do tej pory taryfa wyglądała tak że obowiązywały bilety ZTM-owskie od dobowego wzwyż lub można było kupić jednorazówkę u kierowcy na zasadzie PKS-owej (z paragonem zamiast biletu). Teraz nie ma takich jednorazówek czy jak?

Flash8222
Posty: 6568
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 kwie 2020, 16:45

Tak, są.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 kwie 2020, 21:59

16.04 jechałem L-1, strefa buforowa była, tylko pasażerów niezbyt wielu - naliczyłem aż 3, a jechałem z Piaseczna do osiedla w Falentach. Nikt nie kupował biletu, ale dałoby się dojść do kierowcy w celu zakupu tegoż.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 514
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 02 maja 2020, 23:04

Bardzo jest niepokojące że tyle linii lokalnych albo jest likwidowane lub zawieszane we wszystkie dni lub w weekendy. Rozumiem że gminy mają coraz szczuplejsze budżety, ale teraz kiedy coraz mniej będzie z tygodnia na tydzień ograniczeń, pasażerowie będą mieli kłopot z dotarciem do pracy i innymi celami podróży. Pewnie bardzo się zmieni siatka linii podmiejskich z lokalnymi przez epidemię. Może za jakiś dłuższy czas powrócimy do stanu sprzed epidemii w zbliżonym kształcie.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 102, 106, 111, 116, 128, 162, 175, 178, 180, 222, 503, 518, E-2, N14, N16, N44, N64, N66.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4496
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 maja 2020, 11:23

Ja się boję że to co było to nie wróci. To była ładna i pożyteczna, ale proteza (przynajmniej w swej organizacji) komunikacji lokalnej. A w rozwiązania systemowe na poziomie ogólnopolskim jakoś nie wierzę.
Obrazek

Łukasz
Posty: 8155
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2020, 12:34

Może trochę i proteza, ale zunifikowana (od jakiegos czasu) jakość, włączenie w transport aglomeracyjny, jeden zarządca, dbający o przetargi i wyposażenie wozów w informację pasażerską, i dekorację przystanków.

Na poziomie ogólnokrajowym to jednak poprzedni ustrój.
ŁK

ikarus
Posty: 2375
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 03 maja 2020, 14:41

Myślę, że można zorganizować to tak przejmujemy MPT i busiki 9 miejscowe jeżdżą po gminach gdzie jeżdziły L-ki, Koszty mniejsze i transport będzie. za 1 autobusik pojadą ze 3 busy. Standard usługi trochę spadnie ale częstotliwości mogą być większe.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 maja 2020, 17:51

Bon Jovi pisze:
02 maja 2020, 23:04
Rozumiem że gminy mają coraz szczuplejsze budżety, ale teraz kiedy coraz mniej będzie z tygodnia na tydzień ograniczeń, pasażerowie będą mieli kłopot z dotarciem do pracy i innymi celami podróży.
Problem już jest, a co do znoszenia ograniczeń, to jakoś przypadkiem zapomnieli znieść ograniczenia liczby pasażerów, przez co - jeśli ktokolwiek by to zaczął sprawdzać i tego pilnować - miejscami byłby problem w dojeździe do pracy.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

michael112
Posty: 1776
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 maja 2020, 21:59

Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 456
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 09 maja 2020, 17:01

michael112 pisze:
08 maja 2020, 21:59
Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.
Czyli od 18.05 :?: Jeżeli tak, to niech się wybiorą do autobusów i tramwai, niech liczą pasażerów i decydują, kto ma nie wsiąść. Jak zbiorą odpowiednią ilość inwektyw (mówiąc delikatnie), to może zaczną pracować szybciej. Jeżeli nie, to jak policja wpadnie na kontrolę i stwierdzi nadmiar ludzi w autobusie, to niech wystawią mandat na rząd RP. Już dziś miałem spore nadmiary.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25088
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 maja 2020, 17:36

Z relacji rodzinnych wynika, że w takiej 4 już teraz jest poziom 30% DMC osiągany. Mówimy o sobocie..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 456
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 09 maja 2020, 19:50

Glonojad pisze:
09 maja 2020, 17:36
Z relacji rodzinnych wynika, że w takiej 4 już teraz jest poziom 30% DMC osiągany. Mówimy o sobocie..
Większość półkursów z Pragi w kierunku Centrum (sobota od rana), zapełnienie na poziomie 30-40 osób. W jednym mogło być nawet około 50. Na szczęście przez krótki czas. Najwyższy czas podwyższyć limity lub całkowicie je znieść, tak samo jak nie używanie CG, obowiązkowe zatrzymywanie na przystankach NŻ. Jeszcze nie jest za ciepło, więc pozostawić otwarte okna i szyberdachy oraz strefę buforową za kabiną kierowcy.

ODPOWIEDZ