Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 wrz 2015, 5:40

Nikt tu nie wylewa żalu, a kontrola ze strony ZTM już ponoć była. ;) Przecież to Szeregowy chciał, żeby wszystko opisać to i zostało opisane. :)

stolar
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2006, 20:38
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: stolar » 12 paź 2015, 9:52

Czy wiecie może dlaczego do dzisiaj nie zostały zamontowane stałe słupki przystankowe na trasie linii L29? Mam na myśli ten warszawski wzór z nazwą przystanku na górze. Obecnie są te tymczasowe stojące na specjalnych stojakach.

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 12 paź 2015, 14:41

Tak jest na trasach wszystkich L-ek uruchomionych 1.09...

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 13 paź 2015, 18:22

Na dniach będą już montowane.
Obrazek

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 13 paź 2015, 18:47

Rychło w czas...

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 13 paź 2015, 20:39

Żeby niedowidzący kierowcy z Raf-Busa wiedzieli, gdzie się zatrzymać. :)
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

stolar
Posty: 11
Rejestracja: 31 maja 2006, 20:38
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: stolar » 04 lis 2015, 22:20

Nie wiem jak w Zielonce, ale w Kampinosie słupków nie zamontowano jeszcze, moze to zalezy od gminy?

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 gru 2015, 22:24

Potwierdzam. Na L-29 na razie słupków brak.
Jaka jest różnica w cenie przy finansowaniu przez gminę kursów nocnych i dziennych na liniach podmiejskich? Np. mamy linię 708 oraz N58. Taka sama trasa. Kurs na linii 708 o godzinie 23:30 różniłby się od kursu N58 wyłącznie dłuższym czasem przejazdu i zatrzymaniem się na paru stałych przystankach.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 gru 2015, 10:52

Georg pisze:Potwierdzam. Na L-29 na razie słupków brak.
Jaka jest różnica w cenie przy finansowaniu przez gminę kursów nocnych i dziennych na liniach podmiejskich? Np. mamy linię 708 oraz N58. Taka sama trasa. Kurs na linii 708 o godzinie 23:30 różniłby się od kursu N58 wyłącznie dłuższym czasem przejazdu i zatrzymaniem się na paru stałych przystankach.
Taka, że za 708 w strefie 2 Warszawa pokrywa 60% kosztów a Izabelin 40%. N58 w strefie 2 koszt funkcjonowania pokrywa w 100% Izabelin.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 14 gru 2015, 22:28

Jaki interes ma Warszawa w dopłacaniu do linii podmiejskich w takim stopniu? Czy aż 60% pasażerów 708 to potencjalni kierowcy korkujący Warszawę/P+R na Młocinach w łagodniejszej wersji? (Tu jeszcze mogę zrozumieć i znaleźć kilka innych powodów, ale sensu dopłaty w kursach po Załubicach czy Rzakcie to nie zrozumiem)
Dlaczego pomimo tak wysokiej dopłaty takie Łomianki wolą mieć własną komunikację?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 gru 2015, 22:35

A to nie jest tak, że '40% wkładu gminy' to jest więcej, niż dostaje przewoźnik za te kursy? :)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 gru 2015, 23:25

A koooszty operacyjne?
ŁK

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 gru 2015, 7:00

aaa pisze:Jaki interes ma Warszawa w dopłacaniu do linii podmiejskich w takim stopniu?
A czy to nie jest kwestia promocji komunikacji miejskiej i jednoczesnego zmniejszenia natężenia ruchu? Wiadomo, że jak pasażer wybierze np. L-29 i 719 dojeżdżając do Warszawy, a pracuje w Centrum, to automatycznie potem przesiądzie się w 10, a więc wykupi bilet długookresowy. Nie będzie blokował miasta, szukając miejsca do parkowania, ani stał w korkach, płacąc za benzynę. Więc korzyść jest obopólna.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 gru 2015, 8:23

aaa pisze:Jaki interes ma Warszawa w dopłacaniu do linii podmiejskich w takim stopniu? Czy aż 60% pasażerów 708 to potencjalni kierowcy korkujący Warszawę
Gdzie indziej mieliby jechać pasażerowie 708? Bo w aż taki ruch wewnątrz gminy Izabelin nie wierzę...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2015, 17:30

MichalJ pisze:A to nie jest tak, że '40% wkładu gminy' to jest więcej, niż dostaje przewoźnik za te kursy? :)
Jak to? Przecież przewoźnik dostaje 100% kosztów, to jest idea wozokilometra?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ