Strona 257 z 264

Komunikacja podmiejska

: 01 maja 2019, 1:32
autor: vernalisadonis
Petycja żeby zwiększyć częstotliwość 742
https://www.gorakalwaria.net/news-autob ... a,917.html

Komunikacja podmiejska

: 01 maja 2019, 12:43
autor: Placuszek44
Te 12-metrowce to chyba jakaś kpina z pasażerów. W szczycie porannym na Kabaty każda siedemsetka przyjeżdża praktycznie niezabieralna. Po drugie taka częstotliwość zupełnie rozwala koordynację na odcinku Os. Kabaty - Polna. Nie mówiąc już o tym, że według autorów petycji 2 krótkie wozy = 1 przegubowiec. Wtedy w szczycie potrzeba dwie dodatkowe brygady (aktualnie jeździ całka i dodatek). Moim zdaniem zdecydowanie na minus.

Komunikacja podmiejska

: 02 maja 2019, 19:44
autor: TGM
Może powinni zacząć od lepszej koordynacji z L21, bo widzę, że z tym kiepsko.

Komunikacja podmiejska

: 24 kwie 2020, 14:51
autor: michael112
Wie ktoś, czy w L-kach teraz też są strefy buforowe przed siedzeniem kierowcy jak na liniach zwykłych?
Jeśli są, to jak wobec tego wygląda kwestia biletów? Pamiętam że do tej pory taryfa wyglądała tak że obowiązywały bilety ZTM-owskie od dobowego wzwyż lub można było kupić jednorazówkę u kierowcy na zasadzie PKS-owej (z paragonem zamiast biletu). Teraz nie ma takich jednorazówek czy jak?

Komunikacja podmiejska

: 24 kwie 2020, 16:45
autor: Flash8222
Tak, są.

Komunikacja podmiejska

: 29 kwie 2020, 21:59
autor: Wolfchen
16.04 jechałem L-1, strefa buforowa była, tylko pasażerów niezbyt wielu - naliczyłem aż 3, a jechałem z Piaseczna do osiedla w Falentach. Nikt nie kupował biletu, ale dałoby się dojść do kierowcy w celu zakupu tegoż.

Komunikacja podmiejska

: 02 maja 2020, 23:04
autor: Bon Jovi
Bardzo jest niepokojące że tyle linii lokalnych albo jest likwidowane lub zawieszane we wszystkie dni lub w weekendy. Rozumiem że gminy mają coraz szczuplejsze budżety, ale teraz kiedy coraz mniej będzie z tygodnia na tydzień ograniczeń, pasażerowie będą mieli kłopot z dotarciem do pracy i innymi celami podróży. Pewnie bardzo się zmieni siatka linii podmiejskich z lokalnymi przez epidemię. Może za jakiś dłuższy czas powrócimy do stanu sprzed epidemii w zbliżonym kształcie.

Komunikacja podmiejska

: 03 maja 2020, 11:23
autor: Wiliam
Ja się boję że to co było to nie wróci. To była ładna i pożyteczna, ale proteza (przynajmniej w swej organizacji) komunikacji lokalnej. A w rozwiązania systemowe na poziomie ogólnopolskim jakoś nie wierzę.

Komunikacja podmiejska

: 03 maja 2020, 12:34
autor: Łukasz
Może trochę i proteza, ale zunifikowana (od jakiegos czasu) jakość, włączenie w transport aglomeracyjny, jeden zarządca, dbający o przetargi i wyposażenie wozów w informację pasażerską, i dekorację przystanków.

Na poziomie ogólnokrajowym to jednak poprzedni ustrój.

Komunikacja podmiejska

: 03 maja 2020, 14:41
autor: ikarus
Myślę, że można zorganizować to tak przejmujemy MPT i busiki 9 miejscowe jeżdżą po gminach gdzie jeżdziły L-ki, Koszty mniejsze i transport będzie. za 1 autobusik pojadą ze 3 busy. Standard usługi trochę spadnie ale częstotliwości mogą być większe.

Komunikacja podmiejska

: 08 maja 2020, 17:51
autor: Wolfchen
Bon Jovi pisze:
02 maja 2020, 23:04
Rozumiem że gminy mają coraz szczuplejsze budżety, ale teraz kiedy coraz mniej będzie z tygodnia na tydzień ograniczeń, pasażerowie będą mieli kłopot z dotarciem do pracy i innymi celami podróży.
Problem już jest, a co do znoszenia ograniczeń, to jakoś przypadkiem zapomnieli znieść ograniczenia liczby pasażerów, przez co - jeśli ktokolwiek by to zaczął sprawdzać i tego pilnować - miejscami byłby problem w dojeździe do pracy.

Komunikacja podmiejska

: 08 maja 2020, 21:59
autor: michael112
Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.

Komunikacja podmiejska

: 09 maja 2020, 17:01
autor: Solaris
michael112 pisze:
08 maja 2020, 21:59
Coś mi się obiło o uszy że rząd ma coś z tym zrobić przy okazji najbliższego etapu czyli najprawdopodobniej od poniedziałku za tydzień.
Czyli od 18.05 :?: Jeżeli tak, to niech się wybiorą do autobusów i tramwai, niech liczą pasażerów i decydują, kto ma nie wsiąść. Jak zbiorą odpowiednią ilość inwektyw (mówiąc delikatnie), to może zaczną pracować szybciej. Jeżeli nie, to jak policja wpadnie na kontrolę i stwierdzi nadmiar ludzi w autobusie, to niech wystawią mandat na rząd RP. Już dziś miałem spore nadmiary.

Komunikacja podmiejska

: 09 maja 2020, 17:36
autor: Glonojad
Z relacji rodzinnych wynika, że w takiej 4 już teraz jest poziom 30% DMC osiągany. Mówimy o sobocie..

Komunikacja podmiejska

: 09 maja 2020, 19:50
autor: Solaris
Glonojad pisze:
09 maja 2020, 17:36
Z relacji rodzinnych wynika, że w takiej 4 już teraz jest poziom 30% DMC osiągany. Mówimy o sobocie..
Większość półkursów z Pragi w kierunku Centrum (sobota od rana), zapełnienie na poziomie 30-40 osób. W jednym mogło być nawet około 50. Na szczęście przez krótki czas. Najwyższy czas podwyższyć limity lub całkowicie je znieść, tak samo jak nie używanie CG, obowiązkowe zatrzymywanie na przystankach NŻ. Jeszcze nie jest za ciepło, więc pozostawić otwarte okna i szyberdachy oraz strefę buforową za kabiną kierowcy.