Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 27813
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 sty 2023, 0:05

Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?

fraktal
Posty: 5578
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 sty 2023, 0:30

ashir pisze:
25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
Kierowców to mówiłem jak odzyskać można. Zrobić SWLe i tyle. Co by było o tyle łatwe, że wszystko i tak obsługuje ta sama zajezdnia. Co do 200, ale skoro jej się nie skraca, to najwyraźniej takie są ustalenia z Konstancinem. Bo inne linie strefowe są bez problemu skracane do najbliższej stacji metra.

eloelo520
Posty: 80
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 25 sty 2023, 10:23

ashir pisze:
25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?

Georg
Posty: 6205
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 sty 2023, 10:49

eloelo520 pisze:
25 sty 2023, 10:23
ashir pisze:
25 sty 2023, 0:05
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36768
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2023, 10:56

Georg pisze:
25 sty 2023, 10:49
Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Są takie kursy - 1x210, 2x150. Ale jest różnica względem linii nieporęckich - to kursy szkolne, kończące na Marymoncie w zasadzie dlatego, że gdzieś trzeba skończyć.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

eloelo520
Posty: 80
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 26 sty 2023, 10:44

Georg pisze:
25 sty 2023, 10:49
eloelo520 pisze:
25 sty 2023, 10:23
A dlaczego Warszawa nie skróci 705 i 735 do Żerania FSO?
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6971
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 sty 2023, 10:58

Dostali oidp propozycję od razu na Młociny, ale był opór.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 11:49

eloelo520 pisze:
26 sty 2023, 10:44
Georg pisze:
25 sty 2023, 10:49

Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
Pasażerowie z Legionowa na pewno nie jeżdżą do M1 z przesiadką na FSO, wykorzystują albo S3/R9 do Gdańskiego albo przesiadkę na 511 na Poetów. Jeśli kierować 723/731 do metra, to do Młocin, co jednak powoduje istotne problemy w ciągu Modlińskiej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Jurand
Posty: 1193
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 sty 2023, 12:50

fik pisze:
26 sty 2023, 11:49
eloelo520 pisze:
26 sty 2023, 10:44


Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
Pasażerowie z Legionowa na pewno nie jeżdżą do M1 z przesiadką na FSO, wykorzystują albo S3/R9 do Gdańskiego albo przesiadkę na 511 na Poetów. Jeśli kierować 723/731 do metra, to do Młocin, co jednak powoduje istotne problemy w ciągu Modlińskiej.
101 lub 144 zamiast 511 puścić z Dąbrówki Wiślanej Modlińską do Marymontu, a legionowskie na Młociny

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 13:03

Brak połączenia północnej Modlińskiej z FSO (i Oszołomem) może być kontrowersyjny, a zabieranie 511 z Dąbrówki wywoła darcie szat. Acz jest to rozwiązanie co najmniej ciekawe.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Jurand
Posty: 1193
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 sty 2023, 13:12

fik pisze:
26 sty 2023, 13:03
Brak połączenia północnej Modlińskiej z FSO (i Oszołomem) może być kontrowersyjny, a zabieranie 511 z Dąbrówki wywoła darcie szat. Acz jest to rozwiązanie co najmniej ciekawe.
Czyli wspomniane mocne 101 z Dąbrówki prosto Modlińską do Marymontu, a uzwyklone i przedłużone z Nowodworów na Buków 516 jako 144.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 13:17

No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Jurand
Posty: 1193
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 sty 2023, 13:41

fik pisze:
26 sty 2023, 13:17
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
A ta Dąbrówka to do tramwaju by nie mogła się przesiąść :?:
Ekspres do Młocin im niezbędny do przeżycia :?:

Autobus Czerwon
Posty: 4235
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 sty 2023, 13:44

fik pisze:
26 sty 2023, 13:17
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27521
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 sty 2023, 13:56

Jurand pisze:
26 sty 2023, 13:41
A ta Dąbrówka to do tramwaju by nie mogła się przesiąść :?:

Dąbrówka do tramwaju może się przesiadać od dokładnie 10 lat i jakoś 511 wciąż żyje. Oczywiście zasadnym jest pytanie, na ile 511 istnieje dla Dąbrówki, a na ile dla przesiadek z linii legionowskich i 152, bo sama Dąbrówka na pewno nie generuje potoku na przeguby co 6' w szczycie.
Autobus Czerwon pisze:
26 sty 2023, 13:44
Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.
Co do zasady się zgadzam; moim zdaniem 511/723/731 to powinna być quasi-jedna linia, ze strefowaniem podaży na Dąbrówce i adekwatnymi wariantami w strefie 2. Można utrzymać przyspieszony charakter na Modlińskiej pod warunkiem, że takie nowe 144 będzie kursować z rozsądną częstotliwością po całej Modlińskiej.

W bonusie trzeba pomyśleć o tym, jak trasować 723 i 731, w szczególności w Jabłonnie, bo obecny układ jest nieoptymalny.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ