Jak kształtować układ komunikacyjny?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Nie odzyskane autobusy, a odzyskanych kierowców. Tabor to drugorzędna sprawa. Czy Konstancin płaci za przejechane kilometry przez linię 200 na terenie Warszawy?
Kierowców to mówiłem jak odzyskać można. Zrobić SWLe i tyle. Co by było o tyle łatwe, że wszystko i tak obsługuje ta sama zajezdnia. Co do 200, ale skoro jej się nie skraca, to najwyraźniej takie są ustalenia z Konstancinem. Bo inne linie strefowe są bez problemu skracane do najbliższej stacji metra.
Bo pasażerowie chcieli do Marymontu. Kiedyś do Marymontu jeździł też jakiś kurs 150 i 210. Ale nie wiem czy już nie skasowali.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36768
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Są takie kursy - 1x210, 2x150. Ale jest różnica względem linii nieporęckich - to kursy szkolne, kończące na Marymoncie w zasadzie dlatego, że gdzieś trzeba skończyć.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Pasażerowie z Legionowa też by na pewno by woleli od razu do Marymontu zamiast przesiadki na FSO
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Pasażerowie z Legionowa na pewno nie jeżdżą do M1 z przesiadką na FSO, wykorzystują albo S3/R9 do Gdańskiego albo przesiadkę na 511 na Poetów. Jeśli kierować 723/731 do metra, to do Młocin, co jednak powoduje istotne problemy w ciągu Modlińskiej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
101 lub 144 zamiast 511 puścić z Dąbrówki Wiślanej Modlińską do Marymontu, a legionowskie na Młociny
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Brak połączenia północnej Modlińskiej z FSO (i Oszołomem) może być kontrowersyjny, a zabieranie 511 z Dąbrówki wywoła darcie szat. Acz jest to rozwiązanie co najmniej ciekawe.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Czyli wspomniane mocne 101 z Dąbrówki prosto Modlińską do Marymontu, a uzwyklone i przedłużone z Nowodworów na Buków 516 jako 144.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
A ta Dąbrówka to do tramwaju by nie mogła się przesiąśćfik pisze: ↑26 sty 2023, 13:17No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
Ekspres do Młocin im niezbędny do przeżycia
-
- Posty: 4235
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.fik pisze: ↑26 sty 2023, 13:17No to nie rozwiązuje żadnego ze wskazanych problemów: Dąbrówka chce mieć ekspres do metra, a Modlińska na północ od ratusza chce mieć dostęp do przesiadek na FSO. O ile pierwsze roszczenie jest uzasadnione tylko częściowo, o tyle połączenie całego ciągu od Bukowa po Ratusz z pętlą FSO jest raczej nienegocjowalne.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dąbrówka do tramwaju może się przesiadać od dokładnie 10 lat i jakoś 511 wciąż żyje. Oczywiście zasadnym jest pytanie, na ile 511 istnieje dla Dąbrówki, a na ile dla przesiadek z linii legionowskich i 152, bo sama Dąbrówka na pewno nie generuje potoku na przeguby co 6' w szczycie.
Co do zasady się zgadzam; moim zdaniem 511/723/731 to powinna być quasi-jedna linia, ze strefowaniem podaży na Dąbrówce i adekwatnymi wariantami w strefie 2. Można utrzymać przyspieszony charakter na Modlińskiej pod warunkiem, że takie nowe 144 będzie kursować z rozsądną częstotliwością po całej Modlińskiej.Autobus Czerwon pisze: ↑26 sty 2023, 13:44Właściwie najzdrowszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie wykorzystywania 723/731 jako linii podstawowych na Modlińskiej, więc skierowanie ich do Młocin wraz z odebraniem kilku przystanków, uzwyklenie 511 plus uruchomienie 1xx z Bukowa na Żerań. Tak byłoby chyba najlepiej i najbardziej zgodnie ze sztuką, za to na pewno nie najtaniej.
W bonusie trzeba pomyśleć o tym, jak trasować 723 i 731, w szczególności w Jabłonnie, bo obecny układ jest nieoptymalny.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories