A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Kontakt:

Post autor: mariow » 09 lip 2008, 15:25

Taki temacik do dyskusji

czy myslicie że w Warszawie przeszłoby uzwyklenie wszystkich linii czerwonych?

niektóre duze miasta w PL (np Łódz) nie mają ich w ogóle, inne (np Kraków, Poznań) zmarginalizowane. rownież w zagranicznych metropoliach raczej przeważa jeden typ linii autobusowej.

sens linii czerwonych owszem jest - powinny one dowozic szybciej mieszkanców dalszych rejonów ale w wielu przypadkach sprowadza sie to do tego że mieszkancy rejonów bliższych centrum są poszkodowani dzieki temu przez brak porządnych linii zwykłych. Tak jest np na Trasie Łazienkowskiej. Przystanki w zabudowanej nisko Wesołej czy Miedzylesiu są obsługiwane lepiej niż np Miedzynarodowa czy Kanał Gocławski obok któych znajduja sie duże osiedla. Linie czarne wydają sie byc marginalizowane włąsnie przez to że przejeżdza tamtędy masa linii czerownych z dalszych czesci miasta.
PURA VIDA!

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 09 lip 2008, 15:33

Gdyby wszystkie przystanki w Warszawie były NŻ to można likwidować linie czerwone.
Obrazek

altar
Posty: 880
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów
Kontakt:

Post autor: altar » 09 lip 2008, 16:07

Możnaby jako linie czerwone zostawic tylko ekspresy, tworząc kolejne tego typu linie, gdyż w takiej postaci dobrze się sprawdzają. Wtedy wszystkie 4-- i 5-- można uzwyklic. Pomijając argument o poszkodowaniu mieszkańców rejonów położonych bliżej centrum, wiele obecnych linii traci charakter linii przyspieszonej przez dodawanie im kolejnych, rzekomo niezbędnych, przystanków.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 lip 2008, 16:24

altar pisze:Możnaby jako linie czerwone zostawic tylko ekspresy, tworząc kolejne tego typu linie, gdyż w takiej postaci dobrze się sprawdzają. Wtedy wszystkie 4-- i 5-- można uzwyklic.
Też bym chyba szedł w tym kierunku, ale to jest dość szeroki temat do przemyśleń ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14586
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lip 2008, 16:29

Generalnie to trzeba zrobić kompletną reformę czerwonych linii. Pościnać przystanki (tym, co mają zostać) przy okazji ustalając wytyczne co do kwestii tego, czy czerwone na danym przystanku mają się zatrzymywać, czy też nie, a pozostałe czerwone uzwyklić, bo niektóre przyśpieszone są wyłącznie z nazwy (choćby 501 żeby daleko nie szukać)...


:arrow: Przy okazji bym się zastanowił nad tym, czy wszystkie przystanki na trasach linii pośpiesznych nie powinny obowiązywać jako "Ż", tak jak na nocnych...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Kontakt:

Post autor: mariow » 09 lip 2008, 16:56

Tylko żeby takich ekspresów tez sie nie namnożyło jak psów w sladzie po kazdej czerwonej ....
PURA VIDA!

altar
Posty: 880
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów
Kontakt:

Post autor: altar » 09 lip 2008, 17:02

Częśc linii uzwyklic, częśc przerobic na ekspresy. Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza. Wtedy na Trasie Łazienkowskiej powstałyby 2-3 silne linie zwykłe.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny
Kontakt:

Post autor: slupek » 09 lip 2008, 17:17

altar pisze:Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza.
A miom zdaniem nie. Dla takich rejonów, jak zapłowiecze najlepszym ekspresem jest pociąg. Ale, dopóki kolej podmiejska nie będzie trwale zintegrowana taryfowo z komunikacją miejską, to niestety IMO an taki model nie ma szans.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14586
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lip 2008, 17:22

slupek pisze:Dla takich rejonów, jak zapłowiecze najlepszym ekspresem jest pociąg.
Niestety, nie w naszych realiach. Pociągi są za rzadko, przeładowane i nie ma pełnej integracji taryfowej. Do tego nie do wszystkich przystanków kolejowych jest dobry dojazd...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

PiotrekP
Posty: 3403
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 09 lip 2008, 17:25

altar pisze:Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza.
Jasne, pozostawiając Rembertów w dś z dupnym 168 przez Wygodę. =;

altar
Posty: 880
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów
Kontakt:

Post autor: altar » 09 lip 2008, 17:32

Akurat w przypadku Rembertowa 515 jest dobrym kandydatem na ekspres - przystanki tylko na odcinku Rembertów-Kolonia - ZP Kordiana, a potem dopiero Pl. Na Rozdrożu.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Andrzej
Posty: 1397
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 09 lip 2008, 18:15

mariow pisze: Przystanki w zabudowanej nisko Wesołej (...) są obsługiwane lepiej niż np Miedzynarodowa (...)
Na moim przystanku w Wesołej: 173, 514, (315 zawieszone).
Międzynarodowa: 141, 182, 188, 514, 520, 521, 523.

reserved
Posty: 14023
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 lip 2008, 19:03

ja0306 pisze:Problem to takie kilka linii:
A gdzie wśród tych linii jest 517? Jak fantazjujemy to na całego... :P

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10127
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 lip 2008, 19:14

altar pisze:Akurat w przypadku Rembertowa 515 jest dobrym kandydatem na ekspres - przystanki tylko na odcinku Rembertów-Kolonia - ZP Kordiana, a potem dopiero Pl. Na Rozdrożu.
Bez przesady #-o

A co do meritum - jestem przeciwny specjalnemu majdrowaniu w liniach czerwonych - starczy się rozprawić z różnymi potworkami pokroju 520. Poza tym - skoro nie ma zgody na pocięcie 520, to myślicie że uda się uzyskać ją na tak radykalne zmiany? :-k
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23459
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 09 lip 2008, 19:15

Dyskusja chyba od początku miałą mieć charakter ogólny i akademicki. ;-)
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ