Strona 1 z 107

: 09 lip 2008, 15:25
autor: mariow
Taki temacik do dyskusji

czy myslicie że w Warszawie przeszłoby uzwyklenie wszystkich linii czerwonych?

niektóre duze miasta w PL (np Łódz) nie mają ich w ogóle, inne (np Kraków, Poznań) zmarginalizowane. rownież w zagranicznych metropoliach raczej przeważa jeden typ linii autobusowej.

sens linii czerwonych owszem jest - powinny one dowozic szybciej mieszkanców dalszych rejonów ale w wielu przypadkach sprowadza sie to do tego że mieszkancy rejonów bliższych centrum są poszkodowani dzieki temu przez brak porządnych linii zwykłych. Tak jest np na Trasie Łazienkowskiej. Przystanki w zabudowanej nisko Wesołej czy Miedzylesiu są obsługiwane lepiej niż np Miedzynarodowa czy Kanał Gocławski obok któych znajduja sie duże osiedla. Linie czarne wydają sie byc marginalizowane włąsnie przez to że przejeżdza tamtędy masa linii czerownych z dalszych czesci miasta.

: 09 lip 2008, 15:33
autor: Teokryt
Gdyby wszystkie przystanki w Warszawie były NŻ to można likwidować linie czerwone.

: 09 lip 2008, 16:07
autor: altar
Możnaby jako linie czerwone zostawic tylko ekspresy, tworząc kolejne tego typu linie, gdyż w takiej postaci dobrze się sprawdzają. Wtedy wszystkie 4-- i 5-- można uzwyklic. Pomijając argument o poszkodowaniu mieszkańców rejonów położonych bliżej centrum, wiele obecnych linii traci charakter linii przyspieszonej przez dodawanie im kolejnych, rzekomo niezbędnych, przystanków.

: 09 lip 2008, 16:24
autor: Bastian
altar pisze:Możnaby jako linie czerwone zostawic tylko ekspresy, tworząc kolejne tego typu linie, gdyż w takiej postaci dobrze się sprawdzają. Wtedy wszystkie 4-- i 5-- można uzwyklic.
Też bym chyba szedł w tym kierunku, ale to jest dość szeroki temat do przemyśleń ;)

: 09 lip 2008, 16:29
autor: Wolfchen
Generalnie to trzeba zrobić kompletną reformę czerwonych linii. Pościnać przystanki (tym, co mają zostać) przy okazji ustalając wytyczne co do kwestii tego, czy czerwone na danym przystanku mają się zatrzymywać, czy też nie, a pozostałe czerwone uzwyklić, bo niektóre przyśpieszone są wyłącznie z nazwy (choćby 501 żeby daleko nie szukać)...


:arrow: Przy okazji bym się zastanowił nad tym, czy wszystkie przystanki na trasach linii pośpiesznych nie powinny obowiązywać jako "Ż", tak jak na nocnych...

: 09 lip 2008, 16:56
autor: mariow
Tylko żeby takich ekspresów tez sie nie namnożyło jak psów w sladzie po kazdej czerwonej ....

: 09 lip 2008, 17:02
autor: altar
Częśc linii uzwyklic, częśc przerobic na ekspresy. Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza. Wtedy na Trasie Łazienkowskiej powstałyby 2-3 silne linie zwykłe.

: 09 lip 2008, 17:17
autor: slupek
altar pisze:Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza.
A miom zdaniem nie. Dla takich rejonów, jak zapłowiecze najlepszym ekspresem jest pociąg. Ale, dopóki kolej podmiejska nie będzie trwale zintegrowana taryfowo z komunikacją miejską, to niestety IMO an taki model nie ma szans.

: 09 lip 2008, 17:22
autor: Wolfchen
slupek pisze:Dla takich rejonów, jak zapłowiecze najlepszym ekspresem jest pociąg.
Niestety, nie w naszych realiach. Pociągi są za rzadko, przeładowane i nie ma pełnej integracji taryfowej. Do tego nie do wszystkich przystanków kolejowych jest dobry dojazd...

: 09 lip 2008, 17:25
autor: PiotrekP
altar pisze:Np. dobrymi kandydatami do przeróbki na ekspresy są wszystkie 5-- z Zapłowiecza.
Jasne, pozostawiając Rembertów w dś z dupnym 168 przez Wygodę. =;

: 09 lip 2008, 17:32
autor: altar
Akurat w przypadku Rembertowa 515 jest dobrym kandydatem na ekspres - przystanki tylko na odcinku Rembertów-Kolonia - ZP Kordiana, a potem dopiero Pl. Na Rozdrożu.

: 09 lip 2008, 18:15
autor: Andrzej
mariow pisze: Przystanki w zabudowanej nisko Wesołej (...) są obsługiwane lepiej niż np Miedzynarodowa (...)
Na moim przystanku w Wesołej: 173, 514, (315 zawieszone).
Międzynarodowa: 141, 182, 188, 514, 520, 521, 523.

: 09 lip 2008, 19:03
autor: reserved
ja0306 pisze:Problem to takie kilka linii:
A gdzie wśród tych linii jest 517? Jak fantazjujemy to na całego... :P

: 09 lip 2008, 19:14
autor: JacekM
altar pisze:Akurat w przypadku Rembertowa 515 jest dobrym kandydatem na ekspres - przystanki tylko na odcinku Rembertów-Kolonia - ZP Kordiana, a potem dopiero Pl. Na Rozdrożu.
Bez przesady #-o

A co do meritum - jestem przeciwny specjalnemu majdrowaniu w liniach czerwonych - starczy się rozprawić z różnymi potworkami pokroju 520. Poza tym - skoro nie ma zgody na pocięcie 520, to myślicie że uda się uzyskać ją na tak radykalne zmiany? :-k

: 09 lip 2008, 19:15
autor: pawcio
Dyskusja chyba od początku miałą mieć charakter ogólny i akademicki. ;-)