A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lip 2008, 23:45

No ale lokalna co 20/30? W czasie oczekiwania dojedzie się do celu rowerem, albo zgoła dojdzie... ech, solówki nie wjadą na os. Derby i to jest klops, ale naprawdę wspólny przystanek z 527 bardzo by pomógł.

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 23:46 ]
Bastian pisze: A jednak da się nawet i tu znaleźć wyznawców trójmiejskiego systemu komunikacji :P
Sama organizacja (sposób rozliczeń i zleceń) jest, zwłaszcza w Gdyni, wzorcowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lip 2008, 23:49

Bastian pisze: A jednak da się nawet i tu znaleźć wyznawców trójmiejskiego systemu komunikacji :P
Jeśli miałbym szukać pozytywnych stron, to Gdynia robi dobre wrażenie niezłą informacją pasażerską, stanem (w większości wszakże używanego) taboru. Gdańsk zaś... (myśli, myśli)... układ tras wygląda, jakby kilkanaście lat temu wyglądał sensownie i był przemyślany pod dowozy do SKM, a potem zaczęto w nim babrać i wyszły absurdy, a na dodatek brygad brak i częstotliwości koszmarne. 111 jedzie z Górek Zachodnich 80% trasy na Wałową (swoją drogą te dojazdy na Wałową to muchowozy koszmarne) wzdłuż zupełnie silnej szyny, ale jedzie, tylko część kursów w międzyszczycie jest skrócona do Akademii Muzycznej, czyli kilka przystanków... Każda dziura (Matemblewo na ten przykład) zyskuje dojazd do Centrum, o taktach nieomal nie słyszano, linii tramwajowych jak na malutką sieć jest bardzo dużo, rozdysponowanie pojemnością taboru kuriozalne (trójskłady na 6 WTF?). No i tragiczny stan złomarusów, wciąż stanowiących poważny procent taboru.

Reasumując: marzenie typowego wawkomowicza. ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2008, 23:50

inż. Glonojad pisze:No ale lokalna co 20/30? W czasie oczekiwania dojedzie się do celu rowerem, albo zgoła dojdzie...
Nie przesadzaj, w przejazdach szkolnych itp. rozkład się zna na pamięć - nie mówiąc już o tym, że jeśli trzeba - nawet się go czasem dostosowywuje do dzwonków ;)

Zajrzyj do tematu wawerskiego, ja się naprawdę ucieszę, jeśli uda się całą tamtą dzielnicę doprowadzić do standardu 20-minutowego. Wiadomo, jeszcze lepiej co 10 minut, ale nas po prostu na to nie stać.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lip 2008, 23:53

Bastian pisze:
inż. Glonojad pisze:No ale lokalna co 20/30? W czasie oczekiwania dojedzie się do celu rowerem, albo zgoła dojdzie...
Nie przesadzaj, w przejazdach szkolnych itp. rozkład się zna na pamięć - nie mówiąc już o tym, że jeśli trzeba - nawet się go czasem dostosowywuje do dzwonków ;)
Dobra, ale tam jest ewidentnie przespana szansa na poprawienie dojazdu z centrum wieczorami, właśnie w oparciu o Rondo Żaba.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2008, 23:59

Jestem przekonany, że korzystający z tych powrotów mają rozkłady w małym palcu lub przy sobie. Nie uważam, że to dobre, ale na razie jakoś musi działać.

Poza tym nie bardzo wiem, gdzie byś widział ten wspólny przystanek na Żabie :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2008, 0:07

Wspólny zespół przystankowy. Jadę tramwajem z metra gdy, mając rozkład 527 w małym palcu, wiem że mam do niego sporo czasu i sprawdzam 204. Jak też długo, to mogę wrocić na przystanek 527.

Naprawdę, trafienie jadąc z przesiadkami w linię co 30 minut nie jest proste... a to takie 191 sobie po prostu nie przyjedzie, bo Kleszczowa ma cię w nosie, a to jedziesz naszym zajebistym metrem, co to nawet gdy jeździ co 9 minut nie podaje rozkładu konkretnego... :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 12 lip 2008, 0:28

TOMEK pisze:Co nie zmienia faktu, że jest to najbardziej idiotyczny pomysł w historii tego forum
troche się chyba rozpędziłęs z ta opinią. poczytaj posty przed i po swoim a znajdziesz wiele uzasadnienia dla zastąpienia wielu czerwoniaków przez linie zwykłe.
TOMEK pisze:A co do tego, że w innych polskich miastach nie ma "czerwonych" linii to może oni po prostu jeszcze do tego nie dojrzeli.
raczej skasowali lub uzwyklili
PURA VIDA!

TOMEK
Posty: 2493
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 12 lip 2008, 1:50

mariow pisze:
TOMEK pisze:Co nie zmienia faktu, że jest to najbardziej idiotyczny pomysł w historii tego forum
troche się chyba rozpędziłęs z ta opinią. poczytaj posty przed i po swoim a znajdziesz wiele uzasadnienia dla zastąpienia wielu czerwoniaków przez linie zwykłe.
TAK :?: :!: Jak na razie to widzę dyskusję o węzłach przesiadkowych i komunikacji w trójmieście, po za tym przynajmniej dwóch użytkowników zdaje się ma jakieś uczulenie na transport inny niż szynowy, więc jest to brak obiektywizmu! Po za tym uparte lansowanie tezy, że autobusy dublują tramwaje jest już nudne - 520 to ostatnia linia na odcinku pl. Wilsona - centrum, na którym jednocześnie mamy całą jedną linię tramwajową 36, a po za tym to NIE KAŻDEMU CHCE SIĘ SCHODZIĆ DO METRA :!:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lip 2008, 2:42

TOMEK pisze:NIE KAŻDEMU CHCE SIĘ SCHODZIĆ DO METRA
jego problem. Oczywiście ważniejsze jest wysłanie autobusów w ciągi dobrze obsłużone szyną niż w ogóle jej pozbawione.
Natomiast o fikcyjności wielu linii przyspieszonych było też w tym temacie trochę...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lip 2008, 7:09

Pamiętam, że ktoś kiedyś na tym forum zrobił wykres procentowy pokazujący ilość przystanków pomijanych przez czerwońce - może ktoś pokusiłby się o reedycję, która pokazałaby ile tak naprawdę te linie są warte (ile przyspieszają)? :>
TOMEK pisze:Jak na razie to widzę dyskusję o węzłach przesiadkowych i komunikacji w trójmieście,
To źle widzisz. Dla mnie ten temat jest dosyć ciekawą próbą zwrócenia uwagi na degenerację systemu linii pospiesznych oraz o tak naprawdę marnej przyśpieszoności tych linii - o tym już też wspomniano w tym wątku.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2008, 8:40

TOMEK pisze: TAK :?: :!: Jak na razie to widzę dyskusję o węzłach przesiadkowych i komunikacji w trójmieście, po za tym przynajmniej dwóch użytkowników zdaje się ma jakieś uczulenie na transport inny niż szynowy, więc jest to brak obiektywizmu! Po za tym uparte lansowanie tezy, że autobusy dublują tramwaje jest już nudne - 520 to ostatnia linia na odcinku pl. Wilsona - centrum, na którym jednocześnie mamy całą jedną linię tramwajową 36, a po za tym to NIE KAŻDEMU CHCE SIĘ SCHODZIĆ DO METRA :!:
Jak na razie, to padają w tym wątku rzeczowe argumenty na różne strony - a Ty tylko wrzeszczysz niezbyt merytorycznie że jesteś przeciwny wątkowi jako takiemu. Mam radę: dodaj do ignorowanych wątek i będziesz miał spokój.

Aha, argument o nieschodzeniu do metra jest oczywiście słuszny - ale do komunikacji lokalnej, bo w takiej sytuacji schodzenie nie ma rzeczywiście sensu - nie służą linie czerwone!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 12 lip 2008, 9:09

Fikander pisze:Gdańsk zaś... (myśli, myśli)...
Węzeł na Chełmie? Zdaje sie, że tam się postarali, poskracali linie autobusowe i zrobili całkiem wygodną przesiadkę. Inna sprawa, że ten tramwaj to zbyt daleko nie dojeżdża...
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 lip 2008, 9:26

inż. Glonojad pisze:Nie mam nic przeciw linii ze Szczęśliwic na Aleje po trasie 521 - nie rozumiem tylko, dlaczego musi być czerwona.
Rozumiem to i popieram... szczerzę wolałbym, żeby to była przyspieszona linia na Ochocie.. ale w takiej formie to lepiej niech to będzie linia zwykła.
inż. Glonojad pisze:512 - minimalny zysk z czerwoności na Żwirkach
Ten zysk w poza szczycie wydaje się jednak większy, gdy 512 potrafi szybko przejechać odcinek między Pl. Zawiszy a Pomnikiem Lotnika, podczas gdy 157 musi się jeszcze zatrzymać w między czasie. Gdyby tylko tak jeszcze ks. Trojdena out... :-"

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2008, 9:44

A teraz sobie dodaj liczby odjazdów na 157 i 512 w jedną linię zwykłą i zobacz jaką ma częstotliwość. Nie wart tej minuty dłużej pojechać, by krócej czekać?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 lip 2008, 9:46

One i tak jeżdżą stadami... :>

ODPOWIEDZ