A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 lis 2017, 0:31

Łukasz pisze:
07 lis 2017, 20:10
Zdrowe nie, ale to nie powód żeby wycofywać kostki winiary ze sklepów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dla Winiarów może nie. Ale ZTM to nie Winiary, a stołówka.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lis 2017, 7:56

Pójdźmy w drugą stronę. Niech E-2 znów nie ma przystanków od Bonifacego do Pl.3+.
Też się nie da, bo wtedy 116 też będzie musiało być częstsze, bo E-2 z przystankami gdzieś też wchłonęło E-1 i coś jeszcze. Gdzieś tam było 130 np.

Czyli znów IMO wraca idea metrobusu.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 15 lis 2017, 22:48

Ktoś coś pisał o liniach obwodowych i zastanawiałem się, czy przykładowo linia z okolic dworca Zachodniego przez obwodnicę na Ursynów nie byłaby szybsza niż trasa autobus - metro - autobus (zakładam, że ktoś nie mieszka przy metrze).
Odcinek Ursynów Zachodni - Dw. Zachodni aktualnie jedzie się komunikacją 50/60 minut, samochodem wychodzi ~20 minut (zabijcie mnie jeśli się mylę).
Czy może właśnie obwodnica jest dobrym miejscem dla linii czerwonych i alternatywą dla metra? No chyba, że przejazd byłby dłuższy niż podróż z wykorzystaniem metra, wtedy bezsensu.

Takie moje małe rozważania do naprostowania.

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 15 lis 2017, 22:50

Warte jest to do przemyślenia.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2017, 23:04

Wychodzi tyle, tylko jakoś mi się widzi to jako muchowóz. Gdzie do tego wsiadać?

Musiałoby przynajmniej do Pl.Narutowicza przez campus UW jeździć. Ale wtedy dojazd do Jerozolimskich już by zajmował sporo. Potem Łopuszanska i chyba dopiero Al.Krakowska, a potem już Ursynów.

A czerwoność wynikająca z omijania przystanków, których nie ma, to chyba nie to...
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lis 2017, 10:35

Matt Cubis pisze:
15 lis 2017, 22:48
Odcinek Ursynów Zachodni - Dw. Zachodni aktualnie jedzie się komunikacją 50/60 minut
2' czekanie na pociąg
5' Zachodni - Śródmieście
4' przesiadka i czekanie na metro
15' Centrum - Stokłosy
5' czekanie na 179
8' Stokłosy - Ursynów Zach.

Grand total: 39'. Nijak nie chce wyjść godzina, zwłaszcza że większość drogi pokonuje się szyną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lis 2017, 12:03

Jakdojade poleca dojechać do metra 523 - myślę, że opłacalne, gdy jedzie się z przystanku, a nie z peronu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lis 2017, 12:08

Niby tak, ale w szczycie przebicie się od GUSu do przystanku przy metrze potrafi zabić ten zysk. Tak czy siak, godzina to wyjątkowy pech musi być.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 16 lis 2017, 16:49

fik pisze:
16 lis 2017, 10:35
Matt Cubis pisze:
15 lis 2017, 22:48
Odcinek Ursynów Zachodni - Dw. Zachodni aktualnie jedzie się komunikacją 50/60 minut
2' czekanie na pociąg
5' Zachodni - Śródmieście
4' przesiadka i czekanie na metro
15' Centrum - Stokłosy
5' czekanie na 179
8' Stokłosy - Ursynów Zach.

Grand total: 39'. Nijak nie chce wyjść godzina, zwłaszcza że większość drogi pokonuje się szyną.

Hmm, nie wpadłem na to. Pewnie dlatego, że zwykle jadę na Berestecką lub Śmigłowca i przesiadka w pociąg na zachodnim jakoś nie wpadła mi nigdy do głowy. Ale rację przyznaję, wychodzi ~40 minut, w najlepszym wypadku nawet 36, pociąg na Służewiec, 504 do Centrum Onkologii i 179. Oczywiście praktyka ma się inaczej.

Ale przy takiej ilości chodzenia i przesiadek nadal mamy dosyć dużą przewagę samochodu.
Łukasz pisze:
15 lis 2017, 23:04
Wychodzi tyle, tylko jakoś mi się widzi to jako muchowóz. Gdzie do tego wsiadać?
Myślałem o połączeniu Ursynowa, może głównie tej części "Stary Imeilin", wiadomo, że taka linia z pętli Ursynów Zachodni jest bezsensu.
Ale po krótkim zastanowieniu, sam Ursynów chyba nie produkuje takich potoków. Z drugiej strony, skąd u licha te samochody jadące z Ursynowa do obwodnicy? Z Konstancina?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2018, 10:27

cd. stąd
viewtopic.php?f=30&t=6791&start=1065

Konretnie to widziałbym to mniej więcej tak (pisane raczej na szybko, więc szczegóły na pewno do dyskusji):

500 -> jest w miarę ok, trasa krótka, więc nie bardzo jest co wywalać, pomijanie Ronda Starzyńskiego to chyba przesada, kiedyś było 406 które jechało górą, ale chyba nie miało zbyt dużego zapełnienia
501 -> do zamiany w zwykłe (a docelowo w tramwaj), nie pomija prawie nic
502 -> pytanie czy muszą być obie linie z centrum do Starej Miłosnej, 411 i 502, generalnie za dużo przystanków na TŁ i Ostrobramskiej,
503 -> kiedyś było ok, szybka linia z Ursynowa na Trakt Królewski, niepotrzebnie dodano Warneńską i Spacerową,
504 -> też kiedyś było szybkie, a jak dodano Pomnik Lotnika i Uniwersytet Medyczny to zrobiło się wolniejsze, pewnie ciężko by było z powrotem je zabrać...
507 -> w sumie jest ok, ale jak będzie tramwaj na Gocław to pewnie powinno być przeniesione na TŁ, wtedy 411 do wywalenia,
509 -> jakby przedłużyć np. 170 na Buków (było kiedyś 302/144 na podobnej trasie) to wszystkim liniom z Modlińskiej można by powywalać przystanków, takie 170 musiałoby być trochę częstsze (chociaż 15 minut), ale razem ze 126, 186 i podmiejskimi to by chyba na Modlińskiej wystarczyło (dla pospiesznych mogłyby zostać Konwaliowa i Białołęka-Ratusz),
511 -> j.w., chociaż to już w tej chwili jest ok, za bardzo już nie trzeba nawet nic wywalać,
412/512 -> do zamiany w zwykłe
514 -> w ogóle do włączenia w 173,
516 -> to już teraz prawie nic nie pomija, można też zamiast tego 170 powyżej, uzwyklić 516, a przyspieszyć 509, 511 i 518
518 -> j.w. ale powinno być tylko do Metra Marymont,
517 -> po zakończeniu bałaganu z koleją i M2, wywalić z Targówka, bez przystanków między Łopuszańską a DWZ (pełno innych linii jest)
519 -> uzwyklić, pytanie czy w ogóle powinna być bezpośrednia linia z centrum do Powsina
520 -> do zamiany w zwykłe, obsługujące wszystkie przystanki na TŁ i Ostrobramskiej,
523 -> wtedy do przyspieszenia, Marszałkowska, Rozbrat, Międzynarodowa, Przyczółek Grochowski, Os. Majdańska do wywalenia
525 -> j.w., któreś na Ostrobramskiej wtedy też do wywalenia,
522 -> na Sobieskiego za dużo, np. Instytut Neurologii, Truskawiecka, Czarnomorska, Spacerowa do wywalenia
527 -> w miarę ok
E-1 -> do uzwyklenia (301) i chyba logiczniej dać przez Zwycięzców jak już parę osób proponowało
E-2 -> jak 522, do wywalenia przystanki na Sobieskiego i podejrzewam, że na Bemowo to już nie wróci (najlogiczniej do Bielańskiej tylko),
E-7 -> ok,
E-9 -> ok,
401 -> to jest wspólnie z 189 na tyle częste, że w ogóle można wydzielić trzecią szczytową linię przyspieszoną, np. 489 - trasą 189 ale szybsze, wtedy 401 przez Al. 4 Czerwca i Al. Jerozolimskie estakadami bez przystanków między Dzieci Warszawy i WKD Raków, a 489 górą przy Hynka i Sasanki (wtedy bez przystanków między WKD Raków i Postępu - trudno, pozostałe dwie linie byłyby i tak często),
402 -> Warneńska, Tor Stegny i Most Siekierkowski są faktycznie takie niezbędne ?
409 -> to w ogóle jest specyficzne, jakby było zwykłe z większą ilością NŻ to pewnie by nie było wielkiej różnicy,
411 -> do Gocławia nie pomija prawie nic, docelowo do wchłonięcia przez 507,
414 -> będzie ok, jak się wywali z powrotem przystanki przy linii kolejowej (PKP Koło, PKP Toruńska),

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sie 2018, 11:15

Na Trasie Łazienkowskiej nie da się niczego uzwyklić. Przy odbudowie mostu skrócono krawędzi przystankowe przy Torwarze i teraz są to przystanki pojedyncze. Przy obecnym natężeniu linii zwykłych zdarzają się zatory.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2018, 11:34

pawcio pisze:
08 sie 2018, 11:15
Na Trasie Łazienkowskiej nie da się niczego uzwyklić. Przy odbudowie mostu skrócono krawędzi przystankowe przy Torwarze i teraz są to przystanki pojedyncze. Przy obecnym natężeniu linii zwykłych zdarzają się zatory.
Wiem, ale to chyba dotyczy tylko przystanków Torwar i Wał Miedzyszyński tak ? Można to jakoś przeorganizować np. włączając 188 w przyspieszone 523 i wtedy np. wydłużyć 143 gdzieś na ŻiW (obecna zawrotka w Al. Niepodległości jest niebezpieczna) czy np. łącząc 517 ze 182 (przyspieszone, PKP Ursus - Witolin), sporo możliwości jest, ale trzymanie linii niby-przyspieszonych (takich jak obecne 520), tylko dlatego że muszą pominąć 2 przystanki jest trochę głupie. Lepiej to przeorganizować tak, żeby były porządne linie zwykłe i porządne przyspieszone.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sie 2018, 13:31

No ale znów: jeśli zabierzemy 517 pasażerów z Beresteckiej (a jest to bardzo pokaźna grupa), to linia nie obroni się z dotychczasową częstotliwością za Chiny Ludowe.

W przerażenie wprowadzają mnie zaś takie pomysły, jak cięcie 523 i 188 jednocześnie z Majdańskiej (to jest, like, 75% podaży?), wycinanie Marszałkowskiej, odprzystankawianie E-2 i 522 jednocześnie na Sobieskiego (522 to jeszcze jakcięmogę jako tramersatz, ale jakim cudem E-2 ma zebrać pasażerów, skoro straci większość przystanków w zabudowie wysokiej?!!! co ile by musiało kursować 116?!), zostawianie Warneńskiej bez obsługi (bo 166 ciężko takową nazwać, a przypomnę tylko, że tam się budują osiedla po zachodniej stronie Sikorskiego, z których do Czarnomorskiej już tak łatwo się nie dojdzie - zresztą nie byłoby po co, skoro przed chwilą tam też pocięliśmy ofertę). Nie da się ukryć, że widać, że to na szybko, przede wszystkim bez analizy konsekwencji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2018, 15:00

fik pisze:
08 sie 2018, 13:31
No ale znów: jeśli zabierzemy 517 pasażerów z Beresteckiej (a jest to bardzo pokaźna grupa), to linia nie obroni się z dotychczasową częstotliwością za Chiny Ludowe.

W przerażenie wprowadzają mnie zaś takie pomysły, jak cięcie 523 i 188 jednocześnie z Majdańskiej (to jest, like, 75% podaży?), wycinanie Marszałkowskiej, odprzystankawianie E-2 i 522 jednocześnie na Sobieskiego (522 to jeszcze jakcięmogę jako tramersatz, ale jakim cudem E-2 ma zebrać pasażerów, skoro straci większość przystanków w zabudowie wysokiej?!!! co ile by musiało kursować 116?!), zostawianie Warneńskiej bez obsługi (bo 166 ciężko takową nazwać, a przypomnę tylko, że tam się budują osiedla po zachodniej stronie Sikorskiego, z których do Czarnomorskiej już tak łatwo się nie dojdzie - zresztą nie byłoby po co, skoro przed chwilą tam też pocięliśmy ofertę). Nie da się ukryć, że widać, że to na szybko, przede wszystkim bez analizy konsekwencji.
Co do Beresteckiej to moim zdaniem nie jest niezbędna, pełno innych linii, do których można się przesiąść wcześniej, nie sądzę aby 517 miało niewystarczającą frekwencję z powodu braku tego jednego przystanku, poza tym tutaj trzeba wykonywać karkołomne manewry aby obsłużyć ten przystanek (zjazd z prawo od razu z estakady, a dołem się nie opłaca bo korek).

Co do 188 i 523, ok może faktycznie wywalanie Majdańskiej to przesada.

Odnośnie Sobieskiego - czy faktycznie wszystkie trzy E-2, 522 i 519 muszą obsługiwać te przystanki ? Może 522 mogłoby zostać jako przyspieszone z mniejszą liczbą przystanków + coś czarnego Wilanów - Centrum zamiast 519 + wzmocnienie 116 i wywalenie E-2 ?

Warneńska - a 148 jest niezbędne na Stegnach ? Nie mogłoby jechać prosto, przy okazji być szybsze i obsługiwać ten przystanek ?

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 sie 2018, 16:28

pawcio pisze:
08 sie 2018, 11:15
Na Trasie Łazienkowskiej nie da się niczego uzwyklić. Przy odbudowie mostu skrócono krawędzi przystankowe przy Torwarze i teraz są to przystanki pojedyncze. Przy obecnym natężeniu linii zwykłych zdarzają się zatory.
Zrobienie Torwaru NŻ dla wszystkich zwykłych coś by nie pomogło?

ODPOWIEDZ