A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 20 sty 2020, 12:52

michael112 pisze:
19 sty 2020, 23:08
fik pisze:
13 sty 2020, 10:31
Przyspieszone powinny być te, których obecnie nie da się łatwo zastąpić koleją, czyli 523 i 520, w dalszej kolejności 525 i 502 (pod warunkiem komasacji z 411).
411, 502 i 525 powinny być przyspieszone choćby dlatego že są w stanie ominąć wiaduktem węzeł przy Płowieckiej. Swoją drogą, 411 powinno stracić Płowiecką także w stronę śródmieścia, bo jest możliwość skrętu wiaduktem na TS.
Przecież 411 od zawsze wjeżdża na wiadukt i omija rondo przy Płowieckiej.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 sty 2020, 14:39

fik pisze:
20 sty 2020, 10:13
Ciekawe, czy pasażerowie są zmyleni też tym, że 166 nie zatrzymuje się w ZP Most Poniatowskiego. Albo 141 przy Torwarze w stronę Witolina. Ja jednak mam wrażenie, że większość elementu przewozowego skleja fakt, że jeśli widzą jakiś przystanek z wysokości kilkunastu metrów na wiadukcie, to prawdopodobieństwo zatrzymania się na nim jest stosunkowo nikłe.



Inna rzecz, że gdyby ten węzeł nie był skrajnie groteskowych rozmiarów lotniskiem, to zatrzymywanie na nim absolutnie wszystkiego, co przejeżdża w pobliżu, byłoby oczywistą oczywistością.
141 nie ma jak się zatrzymać na Torwarze, bo w stronę Witolina nie mija żadnego przystanku z tego zespołu.
Myślę, że większość ludzi ogarnia fakt, że skoro autobus nie przejeżdża koło danego przystanku to się na nim nie zatrzyma ;)
Za to 187 tutaj się nie zatrzymuje na Legia-Stadion 03, bo musiałoby za szybko przeskoczyć na lewy pas.
Kiedyś zresztą tych wyjątków było więcej, np. 171 i 190 początkowo nie zatrzymywały się przy Okopowej w stronę Bankowego, że niby tylko w jedną stronę i za blisko Leszna.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2020, 14:44

mb112 pisze:
20 sty 2020, 9:43
Może to też jest jakiś sposób, pozmieniać wszystkie czerwone na zwykłe ale powywalać im niektóre przystanki, puszczając estakadami gdzie się da ? ;)
W sumie poniekąd 105 w stronę Jelonek już tak działa (kiedyś jeździło naokoło przez Ordona).
Jeżdżąc przez Ordona omijało by Sowińskiego z kolei :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2020, 14:47

No jednak podobno fakt, że uzwyklone 411 wciąż omijałoby węzeł zupełnie odrębną jezdnią mieszałby w głowie pasażerowi. Rozumiem, że jest zasada zatrzymywania linii zwykłych WSZĘDZIE, ale o ile mógłbym takie zastrzeżenia zrozumieć w przypadku, na przykład, przystanku Śmigłowca, gdzie wiadukt biegnie równolegle do ulicy, to w tym przypadku nie sklejam problemu zupełnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 sty 2020, 8:30

Tymczasem na 523 dochodzą dwa nowe stałe przystanki na Grochowie (wcześniej - warunkowe)

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 sty 2020, 8:34

mb112 pisze:
20 sty 2020, 14:39
141 nie ma jak się zatrzymać na Torwarze, bo w stronę Witolina nie mija żadnego przystanku z tego zespołu.
Myślę, że większość ludzi ogarnia fakt, że skoro autobus nie przejeżdża koło danego przystanku to się na nim nie zatrzyma ;)
Za to 187 tutaj się nie zatrzymuje na Legia-Stadion 03, bo musiałoby za szybko przeskoczyć na lewy pas.
Kiedyś zresztą tych wyjątków było więcej, np. 171 i 190 początkowo nie zatrzymywały się przy Okopowej w stronę Bankowego, że niby tylko w jedną stronę i za blisko Leszna.
Mamy w sumie taki działający przykład: 154, 172, 184 nie stają na Grzymały-Sokołowskiego 04, chociaż mają możliwość obsłużenia go.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 sty 2020, 8:43

Bo już stają w tym zespole przystankowym.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 sty 2020, 9:01

Działający taki przykład to jest chociażby Jesionowa 01, gdzie 177 i 178 się nie zatrzymują, nie wiem czy wynika z tego, że Michałowice nie dopłacają do tych linii ? Ale 177 i tak wjeżdża do Michałowic i ma tam przystanki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2020, 10:36

Jesionowa jest w strefie 2, rada m.st. Wwy musiałaby zmienić uchwałę o przystankach granicznych.

Niemniej jednak, przykładów jest jeszcze całkiem sporo: 184 i 197 na DALIBORA, 736 na RYNKU, 191 na WAWELSKIEJ, wszystko bez najmniejszego problemu infrastrukturalnego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 sty 2020, 10:54

Ten Rynek dla 736 to faktycznie jakaś głupota że nie obowiązuje. Jedyne wytłumaczenie widzę takie, że w stronę PKP ten przystanek na StreetView wygląda jakoś dziwnie - miejsca parkingowe i jednocześnie przystanek. Ale już w drugą stronę jest normalna zatoczka.

Dalibora to chyba dlatego, żeby się nie blokować wzajemnie z tramwajami, w sumie może i słusznie, bo ich tam sporo, tylko przez to przesiadki są bardziej kłopotliwe.

Wawelska to jest bardzo blisko krańcowego Placu Narutowicza, więc faktycznie nie sensu się zatrzymywać co 50 metrów, a z kolei jak ktoś się chce przesiąść w coś jadącego prosto Wawelską to na wcześniejszych przystankach są prawie wszystkie linie (no poza 167).

Jeszcze DS Riviera nie obowiązuje w stronę północną dla 131 i nocnych, to już dość ciężko uzasadnić.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2020, 11:06

Rynek w stronę PKP to jest absurd, nie przystanek, za który ktoś w UM powinien siedzieć. Zatrzymują się tam tylko "PKSy" z Serocka i okolic, bo ZTM odmawia (i słusznie) obsługi czegoś, gdzie wysiada się na zaparkowane samochody. W stronę miasta jest normalna zatoczka, gdzie bez problemu zatrzymują się wszystkie Lki, ale 736 nie.

Wawelską rozumiem, ale to jest właśnie argument za tym, że w uzasadnionych przypadkach linia zwykła może pominąć przystanek i świat z tego powodu nie pęka na pół.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2020, 13:21

fik pisze:
21 sty 2020, 10:36
Jesionowa jest w strefie 2, rada m.st. Wwy musiałaby zmienić uchwałę o przystankach granicznych.
Albo ZTM zmienić numery na 777 i 787, byłyby kolejne boeingi do kompletu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 lut 2020, 16:06

Tymczasem 401, 402 i 503 dostają Nowoursynowską. Oczywiście bez zmiany charakterów linii.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 lut 2020, 13:59

W dzisiejszym Stołku w artykule o organizacji ruchu przy skrzyżowaniu Radzymińskiej/Trockiej/Bieżuńskiej informacja o postulacie uruchomienia dodatkowych przystanków dla 412 i 512 na Radzymińskiej (w interpelacji dzielnicowego radnego):
"Brak postoju autobusów jest negatywnym skutkiem zmian wprowadzonych w związku z otwarciem nowych stacji II linii metra. Dotyczy on przede wszystkim osób starszych i niepełnosprawnych" - krytykuje radny Walkiewicz. Prosi, żeby albo przekształcić przyspieszone linie 412 i 512 w zwykłe, albo dołożyć im nowe przystanki."
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... wania.html

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 lut 2020, 16:38

I nie ma zupełnie potrzeby utrzymywać ich przyspieszoności, a na pewno 512. Poleciały linie do Wschodniego, więc coś w zamian na tych przystankach powinno się zatrzymywać.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ODPOWIEDZ