A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 lis 2022, 16:00

ashir pisze:Kostrzewskiego jest na trasie podstawowej. ;-)
W jedna stronę, w druga jest 52.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 lis 2022, 16:43

michael112 pisze:
10 lis 2022, 14:17
Niech się ludzie przyzwyczajają że tramwaje się tam będą zatrzymywać. :D
To trzeba zlikwidować Truskawiecką i Batumi żeby ludzie się przyzwyczaili, że tramwaje tam się nie będą zatrzymywać.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lis 2022, 23:14

No właśnie nie rozumiem, dlaczego nie wybudowano niektórych przystanków dla tramwajów. Zwłaszcza Truskawieckiej, bo Batumi to można uznać że za blisko sąsiednich, podobnie Instytut Neurologii. (Chociaż przy placówce zdrowotnej to wysiadają siłą rzeczy osoby słabowite - utrudnianie im dojazdu to niekoniecznie dobry pomysł.)
Jeśli przystanek był i to dla linii przyspieszonych, znaczy że ludzie korzystają. Prawdopodobnie pięćsetki zostaną zlikwidowane po uruchomieniu tramwaju i pogorszy im się oferta. (Chociaż casus 171 pokazuje że wcale niekoniecznie. Nie zdziwiłbym się jakby zwłaszcza 519 zostało co 30 minut, choćby ze względu na Powsin.)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lis 2022, 12:24

Do tramwaju ludzie są skłonni dochodzić z nieco większej odległości (a do metra z jeszcze większej), więc należy to wykorzystać do przyspieszenia podróży. Tramwaj zawsze trzeba balansować między szybkością a dostępnością. Można naćkać przystanków co 150 metrów, tylko wtedy okaże się mało atrakcyjny do jazdy.

A na osłonę zostawia się jakiś autobus (jak 103 na Marymonckiej tam, gdzie zlikwidowano przystanki tramwajowe).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 lis 2022, 1:10

Dodanie przystanku Kostrzewskiego miałoby uzasadnienie gdyby zatrzymało się tam też 503. Wcześniej można było z Sobieskiego dojechać do Dolnej pięćsetkami i liczyć, że się 503 trafi, a nie czekać na 116. A teraz to już trzeba przełazić między przystankami.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 16 lis 2022, 9:44

^^
Cóż skoro autobusy 501, 519 i 522 i tak tam stoją w korku niemal cały dzień, to co za problem podczas tego stania obsłużyć przystanek, conie?

A swoją drogą 501 to już dawno powinno utracić status linii przyspieszonej bo to parodia jest, że omija na trasie dwa przystanki...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 11:10

Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
522 nie pamiętałem, ale specjalnie sprawdziłem z rozkładem i też niczego nie pomija. Chyba że liczyć to że zdaje się wysadza pasażerów na Branickiego, a potem jedzie na pusto do Sarmackiej, ale raczej trudno to liczyć jako pomijanie czegoś (niech eksperci się wypowiedzą).

Czyli cała trójka na swojej trasie pomija:
- 1,5 x Tor Stegny (dwa razy na południe, raz na północ)
- Konduktorską kier. Dw. Centralny
- DS Riviera
- Hoża.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2022, 11:14

michael112 pisze:Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
Utracą, jak zrobią tramwaj. Albo może uda się jakieś przystanki wtedy usunąć…
ŁK

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 11:16

Łukasz pisze:
16 lis 2022, 11:14
Utracą, jak zrobią tramwaj. Albo może uda się jakieś przystanki wtedy usunąć…
Wtedy to chyba usuną te linie. Chociaż kto wie, przynajmniej 519 ma pewne szanse się ostać jako linia co pół godziny bez kursów skróconych do Wilanowa. Powsin już raz (rękami proboszcza podobno) wybronił tę linię, to może wybronić po raz drugi, bo przecież tramwaj tam nie pojedzie.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lis 2022, 11:30

Jeżeli już coś musi jeździć bezpośrednio ze św. Centrum i Dworca Centralnego do Powsina raz na ruski rok, to równie dobrze mogą tam jechać wydłużone kursy 131 które kończą obecnie trasę na pętli Wilanów.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2022, 12:40

michael112 pisze:
16 lis 2022, 11:10
Cała trójka się nadaje żeby utracić status linii przyspieszonej. A niby 519 lepsze? Od Św. Bonifacego (gdzie rozjeżdża się z 501) to chyba nie pomija ani jednego(!!!) przystanku aż do samego Powsina.
522 nie pamiętałem, ale specjalnie sprawdziłem z rozkładem i też niczego nie pomija. Chyba że liczyć to że zdaje się wysadza pasażerów na Branickiego, a potem jedzie na pusto do Sarmackiej, ale raczej trudno to liczyć jako pomijanie czegoś (niech eksperci się wypowiedzą).

Czyli cała trójka na swojej trasie pomija:
- 1,5 x Tor Stegny (dwa razy na południe, raz na północ)
- Konduktorską kier. Dw. Centralny
- DS Riviera
- Hoża.
522 kończy na Branickiego (przystanek dla wysiadających), bo dalej ma przystanek techniczny, gdzie odbywa postój. A Sarmacka jest przystankiem dla wsiadających. Niczego nie pomija.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 12:44

Autobus Czerwon pisze:
16 lis 2022, 11:30
Jeżeli już coś musi jeździć bezpośrednio ze św. Centrum i Dworca Centralnego do Powsina raz na ruski rok, to równie dobrze mogą tam jechać wydłużone kursy 131 które kończą obecnie trasę na pętli Wilanów.
Pytanie czy samo 131 przetrwa otwarcie tramwaju w niezmienionej postaci? Nie ma gwarancji że ZTM nie zdecyduje się na jej zamianę w dowozówkę do tramwaju kończącą w okolicach przystanku SIELCE. Albo też pozostawi samo 180, z przesiadką na tramwaj.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lis 2022, 13:01

Prędzej spodziewałbym się komasacji ze 109 lub 187.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2022, 14:41

Co pół godziny na pewno przetrwa.
ŁK

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2022, 14:47

Autobus Czerwon pisze:
16 lis 2022, 13:01
Prędzej spodziewałbym się komasacji ze 109 lub 187.
Z punktu widzenia projektowania układu dowozówkami, to mi pasuje pożenienie czerniakowskich końcówek 131 i 167, tworząc autobusową dowozówkę takiej oto postaci: SADYBA - Powsińska - Czerniakowska - Bartycka - SIEKIERKI-SANKTUARIUM.
167 to w ogóle może wylecieć po zakończeniu budowy tramwaju na Rakowieckiej, Bitwy i tunelu pod dw. Zachodnim, zostawiając jakieś zastępstwo na odcinku przejętym niedawno od 154 (paradoksalnie nie wiem czy nie warto by 154 wróciło wówczas na poprzednią trasę?).

ODPOWIEDZ