(!) Dane o przewozach transportem zbiorowym

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 21 sie 2013, 20:25

http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... a_ztm1.jpg
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2 ... a_ztm2.jpg
Dokumenty na temat kosztów jednego kursu linii 2 i 314 oraz aktualnych stawek dla wszystkich przewoźników w Warszawie. Dziwna ekonomia przy tramwajach - dwuskład dokładnie dwa razy drożej niż solo. Tak, jakby było dwóch ludzi do prowadzenia. W SKM logiczniej bo 6 wagonów kosztuje mniej niż dwa razy trzy wagony. Szokujące (tabloidowo, ale dobre słowo)jest płacenie dla MZA za wszystko tak samo, bez różnicowania kosztów nawet na poszczególne długości wozów, o niskiej podłodze nie wspominając.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sie 2013, 20:49

Mnie zaskakuje, że 14WE kosztuje tyle, co tramwaj.
Także wagon metra kosztuje mniej, niż wagon (pojedynczy) tramwaju.
metalin pisze:płacenie dla MZA za wszystko tak samo, bez różnicowania kosztów nawet na poszczególne długości wozów,
Myślałem, że to tylko na podmiejskich...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2013, 21:03

KwZ pisze: Także wagon metra kosztuje mniej, niż wagon (pojedynczy) tramwaju.
A czemu Cię to dziwi, skoro koszty budowy metra ponosi miasto, a nie metro (w sensie wozokilometra)? Kosztów odnowy taboru raczej też nie (choć cholera wie, może i alstomy jakąś tam stawkę amortyzacji mają, bo ruski raczej się zdążyły skapitalizować przed wydzieleniem spółki).

[ Dodano: Śro 21 Sie, 2013 21:04 ]
metalin pisze:. Dziwna ekonomia przy tramwajach - dwuskład dokładnie dwa razy drożej niż solo.
To nie ma dokładnie żadnego znaczenia - to tylko kwestia rozliczeń.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sie 2013, 21:22

Nie rozumiem. Jeśli nie ma znaczenia, to po co te stawki w ogóle?

Jeśli to się tak liczy, to zaczynam rozumieć, dlaczego nocne metro na papierze jest takie tanie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2013, 21:35

Jeśli to się tak liczy, to zaczynam rozumieć, dlaczego nocne metro na papierze jest takie tanie.
Oczywiście, przecież była o tym mowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sie 2013, 21:59

Glonojad pisze: A czemu Cię to dziwi, skoro koszty budowy metra ponosi miasto, a nie metro (w sensie wozokilometra)?
(To dziwi mnie znacznie mniej). No większość infrastruktury tramwajowej wybudowano przed umową wieloletnią z TW. Swoją drogą to dziwne, że rozwój infrastruktury metra jest finansowany bezpośrednio z budżetu, a tramwajowej poprzez wozokilometr. Z czego to wynika? Znowu jakieś odpisy vatowskie?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2013, 22:19

Wszystkie obecne "duże" inwestycje są finansowane przez TW - podobnie jak odnowa taboru na jednak całkiem sporą skalę.

Czemu metro nie drąży tuneli za własne - nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sie 2013, 22:23

Albo chociaż tabor.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2013, 22:29

Inspiro kupuje metro za swoje (zapewne po rozpoczęciu dostaw wozokilometr mu nieco podskoczy).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 sie 2013, 23:10

A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
MichalJ pisze:Jeśli to się tak liczy, to zaczynam rozumieć, dlaczego nocne metro na papierze jest takie tanie.
Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 sie 2013, 23:18

MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?
MeWa pisze:Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?
Co należałoby porównać z procentem obsługiwanych pasażerów. Ile on wynosi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 sie 2013, 23:57

KwZ pisze:
MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?
To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
KwZ pisze:
MeWa pisze:Na papierze jest tanie, skoro kosztuje tyle, co 1/4 całej nocnej komunikacji autobusowej (przynajmniej takie proporcje były dwa lata temu, gdy interesowałem się tematem)?
Co należałoby porównać z procentem obsługiwanych pasażerów. Ile on wynosi?
Nie wiem, ile osób korzysta z nocnej komunikacji autobusowej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sie 2013, 0:03

MeWa pisze:To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
Nie, raczej to sugestia, że twoje pytanie jest bezzasadne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sie 2013, 0:08

KwZ pisze:
MeWa pisze:To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
Nie, raczej to sugestia, że twoje pytanie jest bezzasadne.
Jeśli nie znasz moich intencji, a w tym przypadku najwyraźniej nie znasz, to nie możesz na tym etapie stwierdzić, czy jest bezzasadne. EOT.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 sie 2013, 6:53

KwZ pisze:
MeWa pisze:A wybudowana trasa tramwajowa do kogo potem należy?
A co to ma za znaczenie? Ma jakąś wartość rynkową czy jak?
Amortyzacja?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ