Gordyjskie węzły przesiadkowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 18 cze 2009, 13:11

volviak pisze:A ja po głębszych przemyśleniach dorzucę <M> Pole Mokotowskie i przypadek 301 oraz linii startujących spod kościoła (168 i może kiedyś 119) czyli skrótowo mówiąc brak przystanku zbiorczego dla linii jadących Rakowiecką w okolice Dolnego Mokotowa. Przez to 168 robi oberka przez Batorego by stanąć na tym samym przystanku co 167. A kiedy już pasażer wylezie z metra na ten przystanek i tak zobaczy 301 odjeżdżające z przystanku na drugim końcu skrzyżowania.
W ogóle :mewa: Pole Mokotowskie jest beznadziejnym węzłem.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 cze 2009, 13:41

:arrow: CENTRUM-DW.CENTRALNY
Brak przejścia pomiędzy DWŚ a Metrem, spore oddalenie od przystanków autobusowych i tramwajowych, brak wygodnego dojścia od pętli na Emilii Plater i przy Dworcu Centralnym, ładny dystans piechotką do stacji ŚRÓDMIEŚCIE WKD.

:arrow: DWORZEC ZACHODNI
Pomiędzy autobusami a koleją przesiadki utrudnia duża odległość pomiędzy ZP DWZ a ZP RONDO ZESŁAŃCÓE SYBERYJSKICH, ponadto fundowanie wycieczki niezbyt bezpiecznym (wieczorem i w nocy) i nieprzyjemnie pachnącym tunelem (o równości podłoża nie wspomnę), który przy większych deszczach jest zalewany nie jest najlepszym pomysłem.

:arrow: DWORZEC GDAŃSKI
Brak tunelu do metra, od strony Żoliborza brak dojścia.

:arrow: PL. ZAWISZY/DWO
Upierdliwe światła, spory dystans do dojścia (zwłaszcza podczas zamknięcia schodów od strony Towarowej.

:arrow: WIATRACZNA
Duży rozsiew przystanków, długi czas dojścia z pętli autobusowej do tramwaju sprawia, iż najkorzystniejsze przesiadki dla osób jadących od strony Płowieckiej są na Gocławku.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 18 cze 2009, 13:42

ziomal pisze:
volviak pisze:A ja po głębszych przemyśleniach dorzucę <M> Pole Mokotowskie i przypadek 301 oraz linii startujących spod kościoła (168 i może kiedyś 119) czyli skrótowo mówiąc brak przystanku zbiorczego dla linii jadących Rakowiecką w okolice Dolnego Mokotowa. Przez to 168 robi oberka przez Batorego by stanąć na tym samym przystanku co 167. A kiedy już pasażer wylezie z metra na ten przystanek i tak zobaczy 301 odjeżdżające z przystanku na drugim końcu skrzyżowania.
W ogóle :mewa: Pole Mokotowskie jest beznadziejnym węzłem.
A ja mam ciekawy pomysł na rozwiązanie takiego problemu, to byłoby wręcz niemożliwe, ale może jednak dla 301 tylko w kier. TORWARU zrobić tak: OKĘCIE-..-Al. Niepodległości-zawrotka na wysokości Batorego-Al.Niepodległości-Rakowiecka-...TORWAR. Wtedy wszyscy byliby szczęśliwi

[ Dodano: |18 Cze 2009|, 2009 13:47 ]
Dodam kolejny typ. przesiadka z autobusów jadących w kier. Centrum z Sielc na tramwaje na południe i na północ odwrotnie tramwaj-autobus między ZP RAKOWIECKA-ZP PL.UNII LUBELSKIEJ. Te zespoły mają nieudane nazewnictwo.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 18 cze 2009, 14:26

MisiekK o Bonifraterskiej pisze:zapominając o pasażerach, którzy z niego nadal by chętnie korzystali
Wiadukt na Andersa... najdogodniejsze wejście nań jest właśnie z Bonifraterskiej #-o ](*,)

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 cze 2009, 16:21

Teokryt pisze:PKP URSUS - Bałagan ogólny. Jak człowiek wysiądzie to nie wie gdzie iść. Albo trafi na Przystanek rzadkiego 20 którym nie wiadomo gdzie dojedzie albo dojdzie do poplątania przy zachodniej głowicy stacji albo jakimś cudem do drałuje do PKP URSUS 05
A wystarczyło by może gdzieś wcisnąć przystanek zbiorczy dla linii do z ursusa w okolicy przejazdu i dać strzałki?
Tam by sie przydał po prostu schemat rozmieszczenia przystanków umieszczony przy rozkładzie kolejowym, a ten z - nomen omen - kolei powinien być umieszczony na obydwu peronach.

Kwestia Wschodniego grzebie też szanse na dowóz Szmulek tramwajem do pociągu - przecież tam będzie z pół wiorsty do przejścia będzie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 18 cze 2009, 18:35

Tm pisze:Tam by sie przydał po prostu schemat rozmieszczenia przystanków umieszczony przy rozkładzie kolejowym,
Pewnie. do tego słupki z tabliczkami i strzałkami. Choć w dalekiej przyszłości trzeba by to uporządkować.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 cze 2009, 20:07

Teokryt pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:W jakich relacjach - Twoim zdaniem - przesiadają się zatem ludzie w Ursusie i gdzie
Problem nie dotyczy gdzie pojadą za ursus a o dostępność przystanków na PKP URSUS. Nie ważne czy to da mieszkańców czy dla przesiadkowiczów przystanki sa porozwalane ale żaden pod stacją.
ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek. Teraz trzeba raczej liczyć na krok PKP :roll: Przystanków autobusowych w zasadzie lepiej nie można ulokować :roll:

A schematy powinny być na każdej stacji WWK... Zresztą nie tylko schematy ale także czytelne i duże tablice kierunkowe (nie ta drobizna zamontowana ostatnio na Ochocie czy Powiślu - świetna, wyraźna i stara tablica jest np. w tunelu na mojej stacji), wyświetlacze, oświetlenie, informacja pasażerska itd. Ale PKP żyje własnym życiem w innym matriksie :/
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2009, 20:30

Wieść gminna niesie, że p. Sekita zażądała zakresu numeracyjnego "Mxx" dla linii KM. Na takie dictum p. Ruta zgodzić się nie mógł, więc numeracji linii podmiejskich nie będzie. I obie strony wydają się być zadowolone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 cze 2009, 20:33

Glonojad pisze:Wieść gminna niesie, że p. Sekita zażądała zakresu numeracyjnego "Mxx" dla linii KM. Na takie dictum p. Ruta zgodzić się nie mógł, więc numeracji linii podmiejskich nie będzie. I obie strony wydają się być zadowolone.
To jakiś absurd ](*,)
W cywilizowanych krajach SKMka ma oznaczenie "S", linie regionalne "R", a metro "M" (czy też "U" w Niemczech i Austrii)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 cze 2009, 20:50

Póki co naprawdę są ważniejsze rzeczy do zrobienia na kolei niż numerowanie... :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 18 cze 2009, 22:36

Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...

Swoja drogą, czemu KM maja takie parcie na literę M? niech to uargumentują tylko w inny sposób że to od mazowieckie.

KM jest młodsze od Metra. (nazewniczo). Wiec niech powrócą do starej nazwy Przewozy Regionalne i będą miały R.
Sprawa powinna zostać zwyczajnie nagłośniona. Sprawa literek powinna byc poddana dyskusji publicznej.
niech KM zaproponuje inna literę dla Metra.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 cze 2009, 22:39

Glonojad pisze:I bardzo dobrze, że zlikwidowano Bonifraterską, nie ma po co zatrzymywać tramwaju dla zupełnie przypadkowych pasażerów co 200 metrów w sytuacji, gdy tramwaj jest nawalony po dach.
Hola hola, wcale tak mało tych pasażerów nie ma. Wygoda dojścia z Gdańskiego: tramwaj, zejście na -1, wejście na 0 i kawał do przejścia. Na Bonifraterskiej jest przejście w poziomie terenu sterowanymi światłami, a wydłużenie wysepki przystankowej też nie jest problemem - miejsce jest.
Teokryt pisze:Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...
Dawno temu zaproponowałem przejrzystą numerację dla linii KM. A czy na początku będzie R, S, czy M nie ma zadnego znaczenia.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 cze 2009, 23:25

Teokryt pisze:Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...
Wraz z numerowaniem nic by nie weszło :roll: Zmieniłaby się jedna rzecz - przed nazwą stacji docelowej na czole pociągu pojawiłby się numerek. Bałagan na stacjach, totalny brak informacji pasażerskiej i wiele wiele innych mankamentów nadal zniechęcałyby do korzystania z kolei :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 cze 2009, 0:09

R-11 Kleszczowa pisze: ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek
ostatnio jak wysiadłem z pociągu i musiałem dojść do 177 w stronę Gołąbek to trochę totalnie nie wiedziałem, gdzie się udać. Daleko, kręto i zero informacji...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2009, 0:20

R-9 Chełmska pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek
ostatnio jak wysiadłem z pociągu i musiałem dojść do 177 w stronę Gołąbek to trochę totalnie nie wiedziałem, gdzie się udać. Daleko, kręto i zero informacji...
Przesiadki z kolei w stronę Niedźwiadka faktycznie nie są najlepsze ale i tak postarano się by je jakoś ulepszyć np. uruchamiając dodatkowy przystanek na Wojciechowskiego czy tworząc 394. ZTM zrobił bardzo dużo - teraz czas na ruch kolei. Gdyby kolej była bardziej operatywna mogłaby zbudować np. dodatkowe wejścia na perony. Przystanków autobusowych w zasadzie lepiej nie można ustawić =;
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ