W ogóle Pole Mokotowskie jest beznadziejnym węzłem.volviak pisze:A ja po głębszych przemyśleniach dorzucę <M> Pole Mokotowskie i przypadek 301 oraz linii startujących spod kościoła (168 i może kiedyś 119) czyli skrótowo mówiąc brak przystanku zbiorczego dla linii jadących Rakowiecką w okolice Dolnego Mokotowa. Przez to 168 robi oberka przez Batorego by stanąć na tym samym przystanku co 167. A kiedy już pasażer wylezie z metra na ten przystanek i tak zobaczy 301 odjeżdżające z przystanku na drugim końcu skrzyżowania.
Gordyjskie węzły przesiadkowe
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
CENTRUM-DW.CENTRALNY
Brak przejścia pomiędzy DWŚ a Metrem, spore oddalenie od przystanków autobusowych i tramwajowych, brak wygodnego dojścia od pętli na Emilii Plater i przy Dworcu Centralnym, ładny dystans piechotką do stacji ŚRÓDMIEŚCIE WKD.
DWORZEC ZACHODNI
Pomiędzy autobusami a koleją przesiadki utrudnia duża odległość pomiędzy ZP DWZ a ZP RONDO ZESŁAŃCÓE SYBERYJSKICH, ponadto fundowanie wycieczki niezbyt bezpiecznym (wieczorem i w nocy) i nieprzyjemnie pachnącym tunelem (o równości podłoża nie wspomnę), który przy większych deszczach jest zalewany nie jest najlepszym pomysłem.
DWORZEC GDAŃSKI
Brak tunelu do metra, od strony Żoliborza brak dojścia.
PL. ZAWISZY/DWO
Upierdliwe światła, spory dystans do dojścia (zwłaszcza podczas zamknięcia schodów od strony Towarowej.
WIATRACZNA
Duży rozsiew przystanków, długi czas dojścia z pętli autobusowej do tramwaju sprawia, iż najkorzystniejsze przesiadki dla osób jadących od strony Płowieckiej są na Gocławku.
Brak przejścia pomiędzy DWŚ a Metrem, spore oddalenie od przystanków autobusowych i tramwajowych, brak wygodnego dojścia od pętli na Emilii Plater i przy Dworcu Centralnym, ładny dystans piechotką do stacji ŚRÓDMIEŚCIE WKD.
DWORZEC ZACHODNI
Pomiędzy autobusami a koleją przesiadki utrudnia duża odległość pomiędzy ZP DWZ a ZP RONDO ZESŁAŃCÓE SYBERYJSKICH, ponadto fundowanie wycieczki niezbyt bezpiecznym (wieczorem i w nocy) i nieprzyjemnie pachnącym tunelem (o równości podłoża nie wspomnę), który przy większych deszczach jest zalewany nie jest najlepszym pomysłem.
DWORZEC GDAŃSKI
Brak tunelu do metra, od strony Żoliborza brak dojścia.
PL. ZAWISZY/DWO
Upierdliwe światła, spory dystans do dojścia (zwłaszcza podczas zamknięcia schodów od strony Towarowej.
WIATRACZNA
Duży rozsiew przystanków, długi czas dojścia z pętli autobusowej do tramwaju sprawia, iż najkorzystniejsze przesiadki dla osób jadących od strony Płowieckiej są na Gocławku.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
A ja mam ciekawy pomysł na rozwiązanie takiego problemu, to byłoby wręcz niemożliwe, ale może jednak dla 301 tylko w kier. TORWARU zrobić tak: OKĘCIE-..-Al. Niepodległości-zawrotka na wysokości Batorego-Al.Niepodległości-Rakowiecka-...TORWAR. Wtedy wszyscy byliby szczęśliwiziomal pisze:W ogóle Pole Mokotowskie jest beznadziejnym węzłem.volviak pisze:A ja po głębszych przemyśleniach dorzucę <M> Pole Mokotowskie i przypadek 301 oraz linii startujących spod kościoła (168 i może kiedyś 119) czyli skrótowo mówiąc brak przystanku zbiorczego dla linii jadących Rakowiecką w okolice Dolnego Mokotowa. Przez to 168 robi oberka przez Batorego by stanąć na tym samym przystanku co 167. A kiedy już pasażer wylezie z metra na ten przystanek i tak zobaczy 301 odjeżdżające z przystanku na drugim końcu skrzyżowania.
[ Dodano: |18 Cze 2009|, 2009 13:47 ]
Dodam kolejny typ. przesiadka z autobusów jadących w kier. Centrum z Sielc na tramwaje na południe i na północ odwrotnie tramwaj-autobus między ZP RAKOWIECKA-ZP PL.UNII LUBELSKIEJ. Te zespoły mają nieudane nazewnictwo.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Tam by sie przydał po prostu schemat rozmieszczenia przystanków umieszczony przy rozkładzie kolejowym, a ten z - nomen omen - kolei powinien być umieszczony na obydwu peronach.Teokryt pisze:PKP URSUS - Bałagan ogólny. Jak człowiek wysiądzie to nie wie gdzie iść. Albo trafi na Przystanek rzadkiego 20 którym nie wiadomo gdzie dojedzie albo dojdzie do poplątania przy zachodniej głowicy stacji albo jakimś cudem do drałuje do PKP URSUS 05
A wystarczyło by może gdzieś wcisnąć przystanek zbiorczy dla linii do z ursusa w okolicy przejazdu i dać strzałki?
Kwestia Wschodniego grzebie też szanse na dowóz Szmulek tramwajem do pociągu - przecież tam będzie z pół wiorsty do przejścia będzie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek. Teraz trzeba raczej liczyć na krok PKP Przystanków autobusowych w zasadzie lepiej nie można ulokowaćTeokryt pisze:Problem nie dotyczy gdzie pojadą za ursus a o dostępność przystanków na PKP URSUS. Nie ważne czy to da mieszkańców czy dla przesiadkowiczów przystanki sa porozwalane ale żaden pod stacją.R-11 Kleszczowa pisze:W jakich relacjach - Twoim zdaniem - przesiadają się zatem ludzie w Ursusie i gdzie
A schematy powinny być na każdej stacji WWK... Zresztą nie tylko schematy ale także czytelne i duże tablice kierunkowe (nie ta drobizna zamontowana ostatnio na Ochocie czy Powiślu - świetna, wyraźna i stara tablica jest np. w tunelu na mojej stacji), wyświetlacze, oświetlenie, informacja pasażerska itd. Ale PKP żyje własnym życiem w innym matriksie
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wieść gminna niesie, że p. Sekita zażądała zakresu numeracyjnego "Mxx" dla linii KM. Na takie dictum p. Ruta zgodzić się nie mógł, więc numeracji linii podmiejskich nie będzie. I obie strony wydają się być zadowolone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To jakiś absurdGlonojad pisze:Wieść gminna niesie, że p. Sekita zażądała zakresu numeracyjnego "Mxx" dla linii KM. Na takie dictum p. Ruta zgodzić się nie mógł, więc numeracji linii podmiejskich nie będzie. I obie strony wydają się być zadowolone.
W cywilizowanych krajach SKMka ma oznaczenie "S", linie regionalne "R", a metro "M" (czy też "U" w Niemczech i Austrii)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Póki co naprawdę są ważniejsze rzeczy do zrobienia na kolei niż numerowanie...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...
Swoja drogą, czemu KM maja takie parcie na literę M? niech to uargumentują tylko w inny sposób że to od mazowieckie.
KM jest młodsze od Metra. (nazewniczo). Wiec niech powrócą do starej nazwy Przewozy Regionalne i będą miały R.
Sprawa powinna zostać zwyczajnie nagłośniona. Sprawa literek powinna byc poddana dyskusji publicznej.
niech KM zaproponuje inna literę dla Metra.
Swoja drogą, czemu KM maja takie parcie na literę M? niech to uargumentują tylko w inny sposób że to od mazowieckie.
KM jest młodsze od Metra. (nazewniczo). Wiec niech powrócą do starej nazwy Przewozy Regionalne i będą miały R.
Sprawa powinna zostać zwyczajnie nagłośniona. Sprawa literek powinna byc poddana dyskusji publicznej.
niech KM zaproponuje inna literę dla Metra.
Hola hola, wcale tak mało tych pasażerów nie ma. Wygoda dojścia z Gdańskiego: tramwaj, zejście na -1, wejście na 0 i kawał do przejścia. Na Bonifraterskiej jest przejście w poziomie terenu sterowanymi światłami, a wydłużenie wysepki przystankowej też nie jest problemem - miejsce jest.Glonojad pisze:I bardzo dobrze, że zlikwidowano Bonifraterską, nie ma po co zatrzymywać tramwaju dla zupełnie przypadkowych pasażerów co 200 metrów w sytuacji, gdy tramwaj jest nawalony po dach.
Dawno temu zaproponowałem przejrzystą numerację dla linii KM. A czy na początku będzie R, S, czy M nie ma zadnego znaczenia.Teokryt pisze:Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Wraz z numerowaniem nic by nie weszło Zmieniłaby się jedna rzecz - przed nazwą stacji docelowej na czole pociągu pojawiłby się numerek. Bałagan na stacjach, totalny brak informacji pasażerskiej i wiele wiele innych mankamentów nadal zniechęcałyby do korzystania z koleiTeokryt pisze:Wraz z numerowaniem weszły by oznaczenia tablice i cuda wianki...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- R-9 Chełmska
- Posty: 7760
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
ostatnio jak wysiadłem z pociągu i musiałem dojść do 177 w stronę Gołąbek to trochę totalnie nie wiedziałem, gdzie się udać. Daleko, kręto i zero informacji...R-11 Kleszczowa pisze: ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Przesiadki z kolei w stronę Niedźwiadka faktycznie nie są najlepsze ale i tak postarano się by je jakoś ulepszyć np. uruchamiając dodatkowy przystanek na Wojciechowskiego czy tworząc 394. ZTM zrobił bardzo dużo - teraz czas na ruch kolei. Gdyby kolej była bardziej operatywna mogłaby zbudować np. dodatkowe wejścia na perony. Przystanków autobusowych w zasadzie lepiej nie można ustawićR-9 Chełmska pisze:ostatnio jak wysiadłem z pociągu i musiałem dojść do 177 w stronę Gołąbek to trochę totalnie nie wiedziałem, gdzie się udać. Daleko, kręto i zero informacji...R-11 Kleszczowa pisze: ZTM wykonał ogromną pracę i układ przystanków przy PKP Ursus jest obecnie na wysokim poziomie w kontekście przesiadek
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel