Strona 26 z 28

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 18:05
autor: fik
Których konkretnie osób i jakie pociągi powinny się tam zatrzymywać?

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 19:00
autor: MichalJ
Co byłoby złego w przesiadkach na Żabie (abstrahując od krętego metra)?

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 19:07
autor: fik
W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo. PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 19:13
autor: MichalJ
fik pisze:W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo.
Myślałem, że chodzi o przesiadki z metra.
PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
O tu mi kaktus.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 19:48
autor: fik
Nie rozpędzałbym się tak z tymi kolczastymi deklaracjami, życie z takim kaktusem jest pewnie średnio wygodne :P

Przesiadki z metra byłyby na Żabie przyzwoite zapewne, ale nie widzę specjalnej wartości dodanej.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 22:45
autor: Blotny
fik pisze:PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
Jeśli takie plany są rzeczywiście - to ok, rzeczywiście bez sensu byłoby budować przystanek na nieuczęszczanej linii.
Jednakże na razie wszystkie wsie i miasta na linii do Działdowa jeśli mają ochotę na prawobrzeżną Warszawę, to jedynym sensownym przystankiem jest Warszawa ZOO - więc odpada dla nich około połowy pociągów, które jadą w stronę Warszawy (w weekend nawet grubo ponad połowa). Wschodnia jest trochę pośrodku niczego, niby jest ciekawa oferta na pętlach od Kijowskiej i Lubelskiej, ale to nie to. Naprawdę sporo ludzi ma jakiś interes do załatwienia w tej części miasta - i podejrzewam że spora część miasta byłaby się pokusiła na podwózkę tramwajem i dalej pociągiem do pracy. Proponowana Stalowa jest takim dziwnym kompromisem - chętnych na metro do centrum będąc w pociągu do centrum może nie być za dużo, a jednocześnie stamtąd będzie trzeba kawałek do Radzymińskiej przejść i wybrać jakiś autobus.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 22:59
autor: fik
Przede wszystkim: źródłem problemu jest fakt, że pociągi do Legionowa jadą z osobnych dworców. Wzięło się to z kretyńsko napisanego projektu unijnego, który zakładał bezpośrednie połączenie obu lotnisk (PO CO!?!), które nie jest realizowalne inaczej niż przez średnicę. Jeżdżenie ze średnicy podmiejskiej do Legionowa jest praktycznie niewykonalne liniowo (na Wschodniej przebiegi są, ale są sprzeczne ze wszystkimi przebiegami w/z kierunku Siedlec i Otwocka, więc każdy pociąg ze Śródmieścia na Legionowo blokuje ruch na WWO na parę minut - w związku z czym nie robi się tego w sytuacach nieawaryjnych). Stąd dziwna sytuacja, że spora część pociągów legionowskich jeździ ze średnicy dalekiej, z ograniczonym dostępem w centrum miasta, a reszta z Gdańskiego. Skierowanie wszystkich pociągów na Gdański pozwoli zbudować rozsądną ofertę z jednego dworca, bez rzucania kostką, bez niepotrzebnego rozdrabniania oferty - a jeśli już musi być połączenie obu lotnisk, to lepiej będzie je realizować tędy.

Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 23:30
autor: Wiliam
Nadzieja w tym że projekt nie jest wieczny i po jakimś czasie tabor będzie mógł być uwolniony od tej bzdury.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 26 cze 2015, 23:43
autor: MichalJ
fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 27 cze 2015, 0:09
autor: fik
MichalJ pisze:
fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...
Legionowskie pociągi z Woli Peron Ósmy powinny jechać na południe, to jest oczywiste; ale to z kolei jest trochę sprzeczne z moim przekonaniem, że Służewiec powinien jednak mieć jakieś połączenie z funkcjonalnym centrum miasta.

Może S3 Chopin - Legionowo/Modlin, S2 Piaseczno - Miłosna, R8 Radom - Główna?

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 27 cze 2015, 0:14
autor: Vilén
MichalJ pisze:No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna...
No właśnie. Jeżeli już jest potrzebne jakieś przemodelowanie końcówki obwodowej, to tak aby zbliżyć jej peron na Zachodnim do peronów linii średnicowej. Zdaje się że projekt na ten temat jakiś gdzieś był, rezerwa zresztą też jest.

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 27 cze 2015, 0:24
autor: fik
Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 27 cze 2015, 0:35
autor: Wiliam
To ja bym wolał WKDkę jakoś próbować podłączać do sieci tramwajowej (powrót np. na Drawską), ale to już po fakcie...

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 27 cze 2015, 0:45
autor: Bastian
fik pisze:Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).
Ja w swoim czasie miałem jeszcze bardziej absolutnie szalony pomysł, żeby obwodówkę w ogóle wyrwać kolei i puścić tam tramwaj w relacji Ochota - DWZ - obwód - Krasińskiego - Głębocka :P

Gordyjskie węzły przesiadkowe

: 28 cze 2015, 10:48
autor: fik
Ja bym tam puścił tramwaj w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Głębocka :P ;)