(!) PiastĂłw i PruszkĂłw po wypowiedzi Burmistrza

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2010, 17:38

Michalk001 pisze:Dziś znalazłem w gazecie WPR artykuł o utworzeniu "elki" w Piastowie. Ma ruszyć od 1 09 lub 1.10. Autobusy miałyby jeździć trasą OGIŃSKIEGO, Toruńska, Krakowska, Warszawska, Wiadukt nad torami kolejowymi, Dworcowa, Sienkiewicza, Orzeszkowej, Harcerska, 11 Listopada, Dworcowa, Wiadukt nad torami kolejowymi, Warszawska, Krakowska, Toruńska, OGIŃSKIEGO. Trasa ma liczyć około 10 km i mieć 18 przystanków. Ma być obsługiwana taborem 8 metrowym przez ajenta wyłonionego w przetargu. W przyszłości planowane jest utworzenie drugiej linii łączącej stacje PKP w Piastowie i Pruszkowie. Co ciekawe napisano że ma UZUPEŁNIAĆ istniejące połączenia kolejowo-autobusowe a nie ma wzmianki o likwidacji 717. Jedyne to mogliby dać jakiś normalny zakres numeracyjny dla tych linii - chyba najlepszy byłby 6xx z uwagi na sąsiedztwo podmiejskich zakresów 7xx i 8xx. Można by także dawać numery kojarzące się z istniejącą numeracją podmiejską - np dla Piastowa 616 lub 617, co od razu każdy by kojarzył z istniejącymi liniami i miejscem ich występowania.
Jest info na stronie UM Piastów, jest już na ten temat dyskusja w wątku aglomeracyjnym.

Największa wada - brak wspólnego przystanku w stronę Ogińskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kris126
Posty: 69
Rejestracja: 21 sie 2009, 10:38
Lokalizacja: aglomeracja warszawska

Post autor: kris126 » 05 lip 2010, 16:58

Glonojad pisze:
Michalk001 pisze:Dziś znalazłem w gazecie WPR artykuł o utworzeniu "elki" w Piastowie. Ma ruszyć od 1 09 lub 1.10. Autobusy miałyby jeździć trasą OGIŃSKIEGO, Toruńska, Krakowska, Warszawska, Wiadukt nad torami kolejowymi, Dworcowa, Sienkiewicza, Orzeszkowej, Harcerska, 11 Listopada, Dworcowa, Wiadukt nad torami kolejowymi, Warszawska, Krakowska, Toruńska, OGIŃSKIEGO. Trasa ma liczyć około 10 km i mieć 18 przystanków. Ma być obsługiwana taborem 8 metrowym przez ajenta wyłonionego w przetargu. W przyszłości planowane jest utworzenie drugiej linii łączącej stacje PKP w Piastowie i Pruszkowie. Co ciekawe napisano że ma UZUPEŁNIAĆ istniejące połączenia kolejowo-autobusowe a nie ma wzmianki o likwidacji 717. Jedyne to mogliby dać jakiś normalny zakres numeracyjny dla tych linii - chyba najlepszy byłby 6xx z uwagi na sąsiedztwo podmiejskich zakresów 7xx i 8xx. Można by także dawać numery kojarzące się z istniejącą numeracją podmiejską - np dla Piastowa 616 lub 617, co od razu każdy by kojarzył z istniejącymi liniami i miejscem ich występowania.
Jest info na stronie UM Piastów, jest już na ten temat dyskusja w wątku aglomeracyjnym.

Największa wada - brak wspólnego przystanku w stronę Ogińskiego.
A jakie widzisz inne rozwiązanie --> całkowity dubel z 716 i 717 po terenie Piastowa ? Po prostu trzeba skorygować rozkłady 716 i 717, tak aby skorzystali na tym mieszkańcy Piastowa (tym bardziej, że w DP jeżdżą z tą samą częstotliwością). Autobusy powinny wyjeżdżać na przemian ze swoich warszawskich pętli (CM.WOLSKI, DW.ZACHODNI), tak aby w Piastowie nie pokrywały się ze sobą rozkładami tak jak to jest w chwili obecnej (i później 20/30minut czekania :sad: ).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lip 2010, 20:12

Rozwiązanie? Prosto (ahem) - odwrócić kierunek ruchu na Skorupki. Przystanek Dąbrowskiego mógłby być przy placu zabaw, przy okazji największe osiedle by się na tą dowozówkę załapało.

Aczkolwiek tymczasowo może być wspólna tablica rozkładowa na narożniku przy końcu chodniczka od stacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 15 wrz 2010, 17:29

ZTM ogłosił dzisiaj przetarg na linię L12, mającą ruszyć w Piastowie od 01.10.

http://ztm.waw.pl/zamowieniapubliczne.p ... &i=100&l=1

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 wrz 2010, 17:36

A co z linią L11 (po Pruszkowie)? :-k

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 wrz 2010, 17:51

Solaris U10 pisze:ZTM ogłosił dzisiaj przetarg na linię L12, mającą ruszyć w Piastowie od 01.10.

http://ztm.waw.pl/zamowieniapubliczne.p ... &i=100&l=1
I będzie kursować tylko w dni powszednie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2010, 11:33

Socjokom przedwyborczy. Po skandalicznym projekcie ronda władze Piastowa wiele straciły w moich oczach, ale po L-ce już całkowicie straciłem do nich sympatie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 16 wrz 2010, 14:06

Kilka postów utworzyło temat O rondach słów kilka na podforum Infrastruktura komunikacyjna.

Kleszczu

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 gru 2012, 19:34

Pruszków najwyraźniej ma powyżej uszu usługi ZTMu w kwestii linii lokalnych - przetarg na świadczenie usług przewozowych na liniach 1, 2, 3 i 4.

Dzisiaj opublikowano wyniki, i tak:
- linie 1 i 3 - Europa Express City sp. z o.o.
- linia 4 - Grodzio

Zadanie na linii nr 2 - Linia 2 obatczane jest niemożliwą do usunięcia wadą
uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kris126
Posty: 69
Rejestracja: 21 sie 2009, 10:38
Lokalizacja: aglomeracja warszawska

Post autor: kris126 » 13 gru 2012, 15:08

I bardzo dobrze. Tak powinna zrobić każda podwarszawska gmina. Dosyć płacenia ZTM-owi haraczu !!! :!:

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 14 gru 2012, 11:00

kris126 pisze:I bardzo dobrze. Tak powinna zrobić każda podwarszawska gmina. Dosyć płacenia ZTM-owi haraczu !!! :!:
To może od razu wprowadźmy w aglomeracji model Rzeszowski? :-)
Ciekawe tylko, czy korzystający obecnie ze wspólnego biletu byliby z tego zadowoleni?

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 14 gru 2012, 15:12

Piottr pisze:
kris126 pisze:I bardzo dobrze. Tak powinna zrobić każda podwarszawska gmina. Dosyć płacenia ZTM-owi haraczu !!! :!:
To może od razu wprowadźmy w aglomeracji model Rzeszowski? :-)
Ciekawe tylko, czy korzystający obecnie ze wspólnego biletu byliby z tego zadowoleni?
Absurdalne wzrosty cen biletów w II strefie i jednoczesne niebotyczne oczekiwania ZTM (rosnące z roku na rok) w kwestii dopłat doprowadzą do tego, że każda gmina będzie miała swoją linię, a jej mieszkańcy będą kupować bilet miejski ZTM + bilet na dojazd na swojej gminy, i będzie to tańsze niż bilet sieciowy ZTM. Ale tego chce ZTM, w którym jak donosi prasa pensje wzrosły w ostatnim czasie o 50%.
A kolei w sposób naturalny ponownie wyłączy się taryfowo z sieci ZTM poza granicami Warszawy. I będziemy mieli to co kilka lat temu, gdy do centrum z blikich okolic Warszawy waliły tabuny prywaciarzy, a pociągu woziły w pewnych godzinach powietrze.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 14 gru 2012, 15:41

Frencher pisze:
Piottr pisze: To może od razu wprowadźmy w aglomeracji model Rzeszowski? :-)
Ciekawe tylko, czy korzystający obecnie ze wspólnego biletu byliby z tego zadowoleni?
Absurdalne wzrosty cen biletów w II strefie i jednoczesne niebotyczne oczekiwania ZTM (rosnące z roku na rok) w kwestii dopłat doprowadzą do tego, że każda gmina będzie miała swoją linię, a jej mieszkańcy będą kupować bilet miejski ZTM + bilet na dojazd na swojej gminy, i będzie to tańsze niż bilet sieciowy ZTM. Ale tego chce ZTM, w którym jak donosi prasa pensje wzrosły w ostatnim czasie o 50%.
A kolei w sposób naturalny ponownie wyłączy się taryfowo z sieci ZTM poza granicami Warszawy. I będziemy mieli to co kilka lat temu, gdy do centrum z blikich okolic Warszawy waliły tabuny prywaciarzy, a pociągu woziły w pewnych godzinach powietrze.
A w Twojej firmie nie rosną pensje... jeżeli nie to współczuje... No i jestem ciekaw czy takim zwykłym pracownikom w ZTM też wzrosły pensje o 50%.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 14 gru 2012, 15:57

Po pierwsze nie stawiaj znaku równości pomiędzy sektorem prywatnym i publicznym.
W tym pierwszych płace są elestyczne, często powiązane z wynikami firmy. A płace w sektorze publcznym mają tylko jedną tendencję - rosnącą. A w najgorszym wypadku stoją w miejscu.

Czy wszyscy w ZTM dostali podwyżki? Jak patrzę na to z jaką determinacją nawet szeregowi pracownicy trzymają się swoich stołków, oraz jakie trzeba mieć "szczęście" żeby wygrać "konkurs" na jakąkolwiek posadę w tej szacownej instytucji to chyba źle nie jest.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 gru 2012, 17:28

Absurdalne to są oczekiwania przedmieść, że Warszawiacy ze swoich podatków zapewnią im komunikację.

Prawda jest taka, że Warszawa wydaje na transport zbiorowy ponad 20% swojego budżetu - nie licząc kosztów budowy metra (!), z czego raptem 40% (czyli jakieś 8% budżetu dla mniej kumatych) jest finansowane z biletów - reszta (12% budżetu) to dotacja.

To teraz proszę o przykład gminy podmiejskiej, w której wydatki na transport zbiorowy to chociaż, proporcjonalnie, POŁOWA tego.

Czas na opłaty za wjazd. I, oczywiście, żadnych licencji dla prywaciarzy z 20 letnimi szrotami pod DT Centrum, od tego są dworce - Zachodni, Wschodni, Półn... Młociny i Poł... e... Wilanowska-ale-nie-ulica.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ