Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 22 paź 2010, 21:43

Krzysiek_S pisze:Ciekawe w której dzielnicy odbędą się testy z ŃŻ.
Krajnow wspominał, że ten eksperyment będzie powiązany ze zmianami związanymi z budową drugiej linii metra.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 paź 2010, 21:56

Rav5202 pisze:Może wogóle najlepiej zostawić same 1xx, bo wkońcu i tak 5xx już nie będą pośpieszne, więc ich wartość będzie się równała 1xx
Niekoniecznie, bo jednak linie 1xx muszą się zatrzymywać na każdym przystanku, bez względu, czy ktoś wsiada czy nie. No, pomijam Ż :P

Ogólnie ten pomysł mi marszrutkami z lekka czuć... :-k
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 22 paź 2010, 21:58

Niekoniecznie, bo jednak linie 1xx muszą się zatrzymywać na każdym przystanku, bez względu, czy ktoś wsiada czy nie. No, pomijam Ż :P
No tak, ale jak wszystkie linie, to wszystkie linie będą NŻ, tak wiec wtedy 5xx bedzie sie tylko różniło kolorem od 1xx
przstańcie z opcją you w podpisie ;/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 paź 2010, 22:00

Skąd Ty wziąłeś to, że wszystkie linie będą NŻ? Bo ja raczej jestem zdolny przeczytać o testach na jednej-dwóch... :-k
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 22 paź 2010, 22:09

Wolfchen pisze:Skąd Ty wziąłeś to, że wszystkie linie będą NŻ? Bo ja raczej jestem zdolny przeczytać o testach na jednej-dwóch... :-k
ale znając ZTM może być tak docelowo. Ale skoro tylko na jednej, to ok. Nie pogrążam sie =;
przstańcie z opcją you w podpisie ;/

bosman30
Posty: 400
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:51
Kontakt:

Post autor: bosman30 » 22 paź 2010, 22:14

Już widzę miny pasażerów w E-8(teoretycznie oczywiscie) :nie powiem:
Operator Żurawia Wieżowego :-D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 paź 2010, 22:38

Rav5202 pisze:
Niekoniecznie, bo jednak linie 1xx muszą się zatrzymywać na każdym przystanku, bez względu, czy ktoś wsiada czy nie. No, pomijam Ż :P
No tak, ale jak wszystkie linie, to wszystkie linie będą NŻ, tak wiec wtedy 5xx bedzie sie tylko różniło kolorem od 1xx
Nie, przy dyskusji o liniach przyspieszonych zapomina się często o tym, że dzięki omijaniu przystanków kierowca może wykazać się inwencją i zmienić trasę tak, aby ominąć korki. Czarnuch zazwyczaj takiej możliwości nie ma, bo co chwila ma słupek, nieważne czy stały czy NŻ. Na części linii przyspieszonych tudzież ekspresów to się sprawdza, Dzidkowe E-5 jest szybkie w porannym szczycie, moje 410 również jest sporo szybsze niż czarnuchy, 411 też jedzie żwawo jak kierowcy się chce. A mieszkając na Tarchominie przejechałem się kiedyś E-8 przez PKP Żerań, bo kierowca był myślący. I też było dużo szybciej. Czarnuchem jest to nie do osiągnięcia.
bosman30 pisze:Już widzę miny pasażerów w E-8(teoretycznie oczywiscie) :nie powiem:

Tia, bo ja chciałem wysiąść tylko zapomniałem wcisnąć :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 22 paź 2010, 22:43

A może warto by rozważyć taki pomysł, aby obecne przystanki czerwonych przemianować na NŻ, ale nie dokładać im nowych? Tzn. zatrzymywałyby się na tych samych przystankach, co teraz, tyle że na żądanie. Inna sprawa, że jakby w takim układzie chociaż jeden przystanek na całej trasie linii przyspieszonej wypadł, to byłoby dobrze.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 22 paź 2010, 22:46

Wolfchen pisze:Ogólnie ten pomysł mi marszrutkami z lekka czuć... :-k
Niemcy, Francja, Szwajcaria - choćby tam funkcjonuje zasada, że wszystkie przystanki są "na żądanie", a jakoś marszrutek tam nie widać.
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 paź 2010, 22:48

Przyspieszone które mają jakiś sens i faktycznie różnią się czasem przejazdu od czarnuchów z reguły większość przystanków mają całkiem sensownych, to co się dało wyciąć to już wycięto, a linie przyspieszone tylko z nazwy (512 na przykład) to tylko czerwony numerek bez żadnego uzasadnienia. Ciężko porównywać poziom przyspieszenia 512 i np. 523. A ideę wszystkiego NŻ widziałbym w wersji light, coś jak obecne 700 w części warszawskiej, poważne przystanki stałe, a reszta NŻ.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14777
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 paź 2010, 22:52

Adam G. pisze:Niemcy, Francja, Szwajcaria - choćby tam funkcjonuje zasada, że wszystkie przystanki są "na żądanie", a jakoś marszrutek tam nie widać.
Ale obawiam się polskiego wykonania :P
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 22 paź 2010, 22:54

Wolfchen pisze:
Adam G. pisze:Niemcy, Francja, Szwajcaria - choćby tam funkcjonuje zasada, że wszystkie przystanki są "na żądanie", a jakoś marszrutek tam nie widać.
Ale obawiam się polskiego wykonania :P
Ja też, szczególnie trzymania się rozkładu. No i jednak takie rozwiązanie wymaga wprowadzenia zasady zatrzymywania się, gdy ktoś stoi na przystanku. Bez konieczności machania.
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 paź 2010, 22:57

Jeśli tego typu zmiana byłaby poprzedzona sensowną kampanią to moim zdaniem nie. Ludzie umieją obsługiwać przystanki NŻ, tylko trzeba im wbić do głów, że od danego dnia wszystkie są NŻ. A po tygodniu nawet ci, którzy nie słyszeli o zmianie zasad będą świadomi, jak raz nie pojadą to się dowiedzą.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 22 paź 2010, 23:06

Pomysł dobry, ale moim zdaniem czeka go los idei metrobusów.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5235
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 paź 2010, 23:30

Głupota i tyle, zwłaszcza jak się o nim czyta w kontekście propozycji zlikwidowania pośpiechów =; . Bo jakby to tyczyło linii typu 164 to jeszcze można przeboleć, no ale nawet takie linie do czegoś dowożą więc nie za bardzo jest tam w ogóle co jeszcze zmieniać na żądanie.

ODPOWIEDZ