Krajnow wspominał, że ten eksperyment będzie powiązany ze zmianami związanymi z budową drugiej linii metra.Krzysiek_S pisze:Ciekawe w której dzielnicy odbędą się testy z ŃŻ.
Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Niekoniecznie, bo jednak linie 1xx muszą się zatrzymywać na każdym przystanku, bez względu, czy ktoś wsiada czy nie. No, pomijam ŻRav5202 pisze:Może wogóle najlepiej zostawić same 1xx, bo wkońcu i tak 5xx już nie będą pośpieszne, więc ich wartość będzie się równała 1xx
Ogólnie ten pomysł mi marszrutkami z lekka czuć...
S3 S4 R8 R90 RE8 RE90 | 10 11 26 27 | 105 136 167 178 184 186 255 414 523 N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Nie, przy dyskusji o liniach przyspieszonych zapomina się często o tym, że dzięki omijaniu przystanków kierowca może wykazać się inwencją i zmienić trasę tak, aby ominąć korki. Czarnuch zazwyczaj takiej możliwości nie ma, bo co chwila ma słupek, nieważne czy stały czy NŻ. Na części linii przyspieszonych tudzież ekspresów to się sprawdza, Dzidkowe E-5 jest szybkie w porannym szczycie, moje 410 również jest sporo szybsze niż czarnuchy, 411 też jedzie żwawo jak kierowcy się chce. A mieszkając na Tarchominie przejechałem się kiedyś E-8 przez PKP Żerań, bo kierowca był myślący. I też było dużo szybciej. Czarnuchem jest to nie do osiągnięcia.Rav5202 pisze:No tak, ale jak wszystkie linie, to wszystkie linie będą NŻ, tak wiec wtedy 5xx bedzie sie tylko różniło kolorem od 1xxNiekoniecznie, bo jednak linie 1xx muszą się zatrzymywać na każdym przystanku, bez względu, czy ktoś wsiada czy nie. No, pomijam Ż
bosman30 pisze:Już widzę miny pasażerów w E-8(teoretycznie oczywiscie)
Tia, bo ja chciałem wysiąść tylko zapomniałem wcisnąć
A może warto by rozważyć taki pomysł, aby obecne przystanki czerwonych przemianować na NŻ, ale nie dokładać im nowych? Tzn. zatrzymywałyby się na tych samych przystankach, co teraz, tyle że na żądanie. Inna sprawa, że jakby w takim układzie chociaż jeden przystanek na całej trasie linii przyspieszonej wypadł, to byłoby dobrze.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Przyspieszone które mają jakiś sens i faktycznie różnią się czasem przejazdu od czarnuchów z reguły większość przystanków mają całkiem sensownych, to co się dało wyciąć to już wycięto, a linie przyspieszone tylko z nazwy (512 na przykład) to tylko czerwony numerek bez żadnego uzasadnienia. Ciężko porównywać poziom przyspieszenia 512 i np. 523. A ideę wszystkiego NŻ widziałbym w wersji light, coś jak obecne 700 w części warszawskiej, poważne przystanki stałe, a reszta NŻ.
Ja też, szczególnie trzymania się rozkładu. No i jednak takie rozwiązanie wymaga wprowadzenia zasady zatrzymywania się, gdy ktoś stoi na przystanku. Bez konieczności machania.Wolfchen pisze:Ale obawiam się polskiego wykonaniaAdam G. pisze:Niemcy, Francja, Szwajcaria - choćby tam funkcjonuje zasada, że wszystkie przystanki są "na żądanie", a jakoś marszrutek tam nie widać.
noidea
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Jeśli tego typu zmiana byłaby poprzedzona sensowną kampanią to moim zdaniem nie. Ludzie umieją obsługiwać przystanki NŻ, tylko trzeba im wbić do głów, że od danego dnia wszystkie są NŻ. A po tygodniu nawet ci, którzy nie słyszeli o zmianie zasad będą świadomi, jak raz nie pojadą to się dowiedzą.