ZTM a ustawa o transporcie drogowym

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 10 lut 2016, 10:51

To nie wiedziałem. Cały czas się zastanawiam czy takie stawanie jest dozwolone.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 lut 2016, 11:45

A to nie jest tak, że przystanki mrozowe wpisywane są w rozkład, przynajmniej ten wewnętrzny dla kierowców? Zresztą o ile się nie mylę zapis taki nie musi być w formie wykazu, za wpis w rozkład wystarczy, że obowiązują te same przystanki, co dla linii zwykłych.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lut 2016, 11:59

W rozkładzie sensu stricte ich nie ma.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 10 lut 2016, 12:02

Organizator w swojej odpowiedzi, poza stwierdzeniem, że działa w granicach obowiązującego prawa, w żaden sposób nie odniósł się do niezgodności wtyczek z ustawą. Nie wskazał też żadnego przepisu pozwalającego obejść ustawę, natomiast rozpisał się jakie to wtyczki są fajne. Moim zdaniem to przemilczenie wyczerpuje temat zgodności z przepisami. Nie ma przepisu który pozwala wtyczkom istnieć, więc go nie przytoczono.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 10 lut 2016, 12:49

Ale macie świadomość, że gdyby stosować ustawę literalnie, to nie wolno obsłużyć przystanku, gdy autobus jest spóźniony chociaż minutę?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lut 2016, 12:51

Literalnie to ustawa ta ZTM-u nic nie obchodzi, a cały problem przechodzi na przewoźników.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 10 lut 2016, 12:58

To samo tyczy się TSB - na jakiej podstawie coś takiego jest w ogóle prowadzone?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 lut 2016, 13:06

Szeregowy_Równoległy pisze:Organizator w swojej odpowiedzi, poza stwierdzeniem, że działa w granicach obowiązującego prawa, w żaden sposób nie odniósł się do niezgodności wtyczek z ustawą. Nie wskazał też żadnego przepisu pozwalającego obejść ustawę, natomiast rozpisał się jakie to wtyczki są fajne.
Nie tak dawno temu (ok, za poprzedniej kadencji Sejmu) poseł z Suwałk złożył interpelację w tej samej sprawie. Było to nawet tutaj omawiane.
Że też niektórzy nie mają innych problemów.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 lut 2016, 13:24

Boję się że takie szukanie dziury w całym może prowadzić do chęci uregulowania wszystkiego, najlepiej ustawą.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 lut 2016, 15:50

Za wykonanie przewozu niezgodne z przepisami odpowiada (niestety ) przewoźnik. Nic nie pomoże tłumaczenie, że organizator tak kazał. Za kolizje też przecież nie odpowiada organizator.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 lut 2016, 16:48

Może w końcu ktoś się kiedyś weźmie za instytucje typu ZTM, które zarządzają a za nic nie odpowiadają bo co by się nie stało to i tak odpowiada przewoźnik a dokładanie kierowca/motorniczy bo nikt prezesa nie ukarze.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 10 lut 2016, 17:12

A szkoda jeszcze, że Vernalisadonis nie zapytał o zgodność z ustawą planowych objazdów bez objazdowych rozkładów, co ZTM robi nagminnie. Kartka pod dechą i jazda według trasy z kartki, a na przystankach albo rozkłady danej linii z innych przystanków, tych z trasy podstawowej, albo w ogóle brak rozkładu a czasem także brak naklejki.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 lut 2016, 17:46

Wtedy też by była odpowiedź zawierająca syntezę zalet takiego rozwiązania. Na co liczysz?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 10 lut 2016, 17:49

A są zalety takiego rozwiązania? Chciałbym je poznać. Poza tym, że rozkładowcy nie muszą robić swojej roboty (też bym tak chciał: nie musieć robić tego, po co mnie zatrudniono a jednocześnie dalej być zatrudnionym) i nie trzeba płacić za aktualizowanie naklejek i rozkładów? Gdzie to ostatnie to, chyba, w całości budżetu ZTM to jakieś groszowe kwoty?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Gutek
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:47

Post autor: Gutek » 10 lut 2016, 18:32

Tako rzecze art. 20 ustawy o transporcie drogowym: Warunków określonych w zezwoleniu, o którym mowa w art. 18, nie stosuje się w przypadku wystąpienia niezależnych od przedsiębiorcy okoliczności uniemożliwiających wykonywanie przewozów zgodnie z określonym w zezwoleniu przebiegiem trasy przewozów, w szczególności awarii sieci, robót drogowych, lub blokad drogowych
Wynika z tego, że wystąpienie nieprzewidzianych okoliczności zawiesza zasady wykonywania przewozów takie jak podawanie rozkładu do publicznej wiadomości czy zakaz obsługiwania przystanków nie będących w zezwoleniu. Wydaje mi się również, że nie kłóci się to z art. 34 prawa przewozowego (Przewoźnik wykonujący regularne przewozy osób w transporcie drogowym jest obowiązany zgłaszać na piśmie właściwemu organizatorowi zmiany dotyczące rozkładu jazdy, nie później niż w terminie 30 dni przed dniem aktualizacji rozkładów jazdy w określonych terminach), ponieważ ten przepis zdaje się mówić o zmianach planowych, nie wyjątkowych - przepis pierwszy jest dookreśleniem drugiego.
A, nie jestem prawnikiem, ani nawet studentem prawa, więc mogę się mylić.

ODPOWIEDZ