ZTM od kulis

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 gru 2020, 7:54

Sindbad pisze:
03 gru 2020, 0:38
Jak ZTM może sprawdzić czy kierowca pracuje w kilku firmach ?
Przecież ZTM wydaje certyfikaty. Kierowca chcąc się zatrudnić w danej firmie musi taki certyfikat zdobyć i musi ZTMowi podać swoje dane. To chyba ZTM widzi czy wcześniej już kierowca taki zdawał i w jakiej firmie jest zatrudniony.
Logując się w autobusie do SiL ZTM też widzi jaki kierowca kieruje wozem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2020, 8:56

To, że pracuje w dwóch, trzech czy dziesięciu firmach nie oznacza jeszcze, że łamie przepisy o czasie pracy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 03 gru 2020, 10:23

I to, że kierowca pracuje gdzieś indziej nie znaczy że pracuje na sieci ZTM.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2020, 10:45

Tak. Tym bardziej absurdalne jest oczekiwanie GITD, żeby ZTM koordynował pracę operatorów. Od tego jest ... ITD właśnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 gru 2020, 11:47

Nie, RODO właśnie. Konstytucja RP zakazuje zbierania danych przez urzędy (ZTM bym zaliczył), o ile nie są im konieczne. Doktryna wykonawcza jest taka, że takie zbieranie danych musi być na podstawie prawa. Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?

Btw, przewoźnicy nie wiedzą, kto pracuje gdzie indziej? Przecież to wpływa na tworzenie grafików.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 gru 2020, 12:28

KwZ pisze:
03 gru 2020, 11:47
Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?
To co, na egzaminie certyfikującym występują incognito?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 gru 2020, 12:30

Ale posiadanie certyfikatu nie jest równoznaczne z pracą w liczbie godzin, która jest niezgodna z przepisami.
Można mieć i 15 certyfikatów z różnych firm, a pracować tylko w jednej i "tylko" 160 godzin (uwaga: hiperbola).

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 gru 2020, 12:43

ZTM przetwarza dane kierowców, wie ile certyfikatów posiada każdy z nich, więc może zweryfikować długość pracy w ramach usług świadczonych na swoją rzecz.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 gru 2020, 12:45

Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 gru 2020, 13:20

person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
Ale zdajesz sobie sprawę, że dopóki swój czas pracy będzie kontrolował tylko kierowca - pracując w kilku różnych firmach - nadużycia będą. Ludzie są słabym ogniwem. Moim zdaniem, powinien być informatyczny rejestr wszystkich kierowców pracujących na sieci ZTM w Warszawie. Jeżeli do tego potrzebne są rozwiązania ustawowe - OK, jest Senat, opozycja może wnieść projekt ustawy. Nawet certyfikaty są przecież dziurawe, bo wielu kierowców z MZA ich po prostu nie ma. Tak naprawdę więc mogą mieć certyfikat u ajenta, a pracować też w MZA i ZTM o tym nie wie. Stan na dziś jest taki, że przewoźnicy nie chcą zauważać nadużyć, bo wolą, aby wyjechał plan.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 gru 2020, 13:42

person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
ZTM wie jak długo dany kierowca jest zalogowany w systemie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2020, 14:55

fraktal pisze:
03 gru 2020, 13:20
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
Ale zdajesz sobie sprawę, że dopóki swój czas pracy będzie kontrolował tylko kierowca - pracując w kilku różnych firmach - nadużycia będą. Ludzie są słabym ogniwem. Moim zdaniem, powinien być informatyczny rejestr wszystkich kierowców pracujących na sieci ZTM w Warszawie. Jeżeli do tego potrzebne są rozwiązania ustawowe - OK, jest Senat, opozycja może wnieść projekt ustawy. Nawet certyfikaty są przecież dziurawe, bo wielu kierowców z MZA ich po prostu nie ma. Tak naprawdę więc mogą mieć certyfikat u ajenta, a pracować też w MZA i ZTM o tym nie wie. Stan na dziś jest taki, że przewoźnicy nie chcą zauważać nadużyć, bo wolą, aby wyjechał plan.
Kierowca może też dorabiać poza siecią ZTM - w tygodniu Arriva na dodatkach, na niedzielę jedzie do Kujpomu na PKS. Norma tygodniowa może i nawet wyjdzie, ale czas dobowy przekroczony... to musi być kontrolowane przez ITD, nie ma innego wyjścia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 gru 2020, 15:09

Ale tu nikt nie twierdzi, że ITD ma tego nie kontrolować.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2020, 15:17

KwZ pisze:
03 gru 2020, 11:47
Nie, RODO właśnie. Konstytucja RP zakazuje zbierania danych przez urzędy (ZTM bym zaliczył), o ile nie są im konieczne. Doktryna wykonawcza jest taka, że takie zbieranie danych musi być na podstawie prawa. Zatem: jaki przepis zezwala/nakazuje ZTMowi na wgląd w nazwisko pracownika?

Btw, przewoźnicy nie wiedzą, kto pracuje gdzie indziej? Przecież to wpływa na tworzenie grafików.
Nie wiedzą. Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców składasz tylko oświadczenie o tym, czy gdzieś wykonujesz przewozy drogowe i ile czasu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2020, 15:18

alojz pisze:
03 gru 2020, 13:42
person pisze:
03 gru 2020, 12:45
Jan Kowalski ma 3 certyfikatu: Mobilis, Arriva, Michalczewski.
Tyle wie ZTM.
Skąd ZTM ma wiedzieć ile godzin Jan Kowalski pracuje w każdej z ww. firm?
ZTM wie jak długo dany kierowca jest zalogowany w systemie.
Zasadniczo nie powinien tego wiedzieć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ