Karta praw pasaĹźera
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Wtyczka albo wręcz dodatek. Bo bywa tak, że całka ma ze 30 minut do odjazdu i już stoi, a podjeżdza dodatek na minutę przed i nie zawsze udaje się (czasem nie wiedzą, czasem się nie chce, czasem nie ma czasu) kierowcom poinformować, który wóz jedzie pierwszy. No i nie zawsze też jest miejsce na pętli, żeby czekać gdzieś poza przystankiem i nie wpuszczać ludzi.Delfino pisze:Przydałaby się informacja w karcie, że na tym postoju przed naszym kursem wskakuje jeszcze wtyczka, bo skąd kierowca ma wiedzieć, że nie należy wpuszczać pasażerów? Czasem, gdy taka opóźniona wtyczka podjeżdżała, to miałem słuszne pretensje, że ludzie pokasowali już bilety.
Sytuacje takie, ze nie wiadomo, kiedy co jedzie, albo nie zawsze jedzie ten, który stoi pierwszy wystepują np. na 209 na Ursynowie Płn (gdy zaczyna dodatek o 14:45), na 195 na Natolinie Płn (ok. 15 - całka stoi kilkanaście minut a dodatek podjeżdza czasem jako drugi i rusza pierwszy), zdarzało się na 179, kiedy dodatek się spóźniał.
[ Dodano: |28 Lut 2011|, 2011 09:47 ]
A kierowca czasem poinformuje sam z siebie, że odjazd dopiero za pół godziny, czasem odpowie bez problemu, czasem warknie, czasem nie zrozumie po polski i pokaże palcem na rozpisce... Czasem tez kierowca otworzy drzwi pół minuty przed odjazdem. Więc moze faktycznie jednak lepiej wprowadzić na newralgicznych krańcach jasne zasady, zeby pasażer nie latał od autobusu do autobusu i nie pytał.MeWa pisze:To ja już wolę się zapytać za ile dany autobus odjeżdża niż w ogóle nie jechać.
Popatrz, jaka franca!
A wiesz dlaczego nie ma? Bo w solarisach U15 działało to tak (z tego co pamiętam): po pierwsze, nie było fotokomórek, po drugie: czasowe zamykanie działało za każdym CG, więc niejednokrotnie zdarzało się, że drzwi otwarte na trasie z CG zamykały się same, nie zważając na wsiadających pasażerów. No więc w U15 tego już nie ma, bo zostało wyłączone. A wystarczyłoby, o czym już niektórzy wspominali zainstalować fotokomórki + specjalny przycisk, którym można by je po prostu włączyć/wyłączyć, aby działały na pętli, a nie podczas jazdy. Albo żeby to już bardzo uprościć - fotokomórki działałyby tylko w momencie włączonego cg. Kierowca wyłączając cg przed odjazdem, wyłączałby też fotokomórki - i to rozwiązanie byłoby chyba najlepsze. W dobie wszechobecnej elektroniki to nie jest chyba niewykonalne. Chyba w najnowszych autobusach (tych, których jeszcze nie ma) o czymś podobnym się już myśli, choć prawdę mówiąc, nie jestem pewien, ale dla kierowcy dojdzie kolejna rzecz do wykonania, którą albo wykona, albo nie.Drivter1234 pisze:A taki automat jest w serii np. 88xx ?? Bo z tego co wiem to nie ma ! Taki system jest tylko w starszych deskorolkach i najnowszych MAN-ach. No może jeszcze jakieś pojedyńcze sztuki w których sobie kierowca tak zażyczył. Czyli duża większość nie ma !
SWL ma jedna straszna wadę...jeżeli z tej misternej układanki wypada jeden wóz sypią sie 3-4 brygady i robi się nieziemski kocioł...Szeregowy_Równoległy pisze:O SWL się nie wypowiem. Z tramwajami mam tyle wspólnego, że nimi jako pasażer jeżdżę i sobie zazwyczaj tę podróż chwalę. Przypuszczam, że SWL mają też pewne wady, bo chyba bez powodu by nie narzekali, ale to niech Stary Pinwin lub któryś inny motorowy się wypowie.
Takie skakanie z wozu na wóz powoduje ze te wozy "nie będą lepsze" bo każdy ma inny styl, inna technikę jazdy.
SWL SWLowi nie równy, na jednym masz 30-45 minut przerwy na innym 20 ( przykład: oddaje 28 na kole mam 19 minut na umycie rąk, zagrzanie wody, wypicie herbaty, zjedzenie kanapki i dojście na przystanek Koło by wziąć 23.)A przecież nie będę dobiegał na ostatnią chwile.
Ale jeżeli będzie tak jak planuje TW i przestaną płacić nam za przerwy to ciekawe kto wozy będzie podciągał, bo ja będę odpoczywał...
- gregory5576
- Posty: 1257
- Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
- Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
- Kontakt:
reserved pisze: Pewnie po prostu dąży się do tego, żeby kierowca po prostu był miły i życzliwy dla pasażerów.
A vice versa to pies
[ Dodano: |18 Maj 2011|, 2011 18:41 ]
Same będą podjeżdżały, nie długo i prowadzący pojazdy BĘDĄ ZBĘDNI.Pingwin pisze: przestaną płacić nam za przerwy to ciekawe kto wozy będzie podciągał, bo ja będę odpoczywał...
Nie wiem gdzie tam dodać uwagi od Pasażera, dodam tutaj.
Wczoraj po raz pierwszy od dłuższego czasu skorzystałem z Komunikacji Miejskiej.
Zacząłem od linii 504 i 192 na Kabatach i Natolinie, frekwencja pokazuje sensowność trasy 192. Ale problem w tym że w 192 jeżdżą śmierdzący bezdomni, jednego na Lanciego wypędził kierowca po interwencji pasażerów. Ale ile on wcześniej wsiadł to nie wiem.
Dalej to 317 też dobrze się sprawowało, czasowo wyrabiało normę i frekwencja średnio.
Następnie 107, Solaris 10metrowy z brudnymi zaczernionymi siedzeniami. Ech, koszty wzrastają i wzrosną a bród i smród się ujawnia dalej. Dalej to juz było ok.
Potem sprawdziłem sobie 575, ech ta linia ma no góra średnią frekwencje i powinna mieć nazwę 275 i wszystkie przystanki. Dlaej normalne 365 co jak widać z frekwencji jest pozyteczne, a było po 19:00. Na koniec 218 po 19:45-20:45. Frekwencja do Metra Wierzbna i z powrotem to PLUS. Ale ten odcinek na Mokotowie oddany za zabrane 118 to kiepsko, nie wiem jak w ciągu dnia, ale jak ZTM stać to niech tam wwali 700. A 218 to może na Idzikowskiego i OS.Bernardyńska powinno kończyć. W końcu z MW wracam 192 po 21:00 i znowu bezdomny i śmierdzi, a mi albo za chłodno albo mam juz ból głowy, i nie tylko ja. 504 nie widać to ech trzeba wytrzymać, w koncu jak wideze 136 z Herbsta to przesiadka i z Miklaszewskiego juz spacer, ech NO NIE. Jeżeli post polecacie przenieść to go przeniosę-treść do innego tematu, tylko którego?
Wczoraj po raz pierwszy od dłuższego czasu skorzystałem z Komunikacji Miejskiej.
Zacząłem od linii 504 i 192 na Kabatach i Natolinie, frekwencja pokazuje sensowność trasy 192. Ale problem w tym że w 192 jeżdżą śmierdzący bezdomni, jednego na Lanciego wypędził kierowca po interwencji pasażerów. Ale ile on wcześniej wsiadł to nie wiem.
Dalej to 317 też dobrze się sprawowało, czasowo wyrabiało normę i frekwencja średnio.
Następnie 107, Solaris 10metrowy z brudnymi zaczernionymi siedzeniami. Ech, koszty wzrastają i wzrosną a bród i smród się ujawnia dalej. Dalej to juz było ok.
Potem sprawdziłem sobie 575, ech ta linia ma no góra średnią frekwencje i powinna mieć nazwę 275 i wszystkie przystanki. Dlaej normalne 365 co jak widać z frekwencji jest pozyteczne, a było po 19:00. Na koniec 218 po 19:45-20:45. Frekwencja do Metra Wierzbna i z powrotem to PLUS. Ale ten odcinek na Mokotowie oddany za zabrane 118 to kiepsko, nie wiem jak w ciągu dnia, ale jak ZTM stać to niech tam wwali 700. A 218 to może na Idzikowskiego i OS.Bernardyńska powinno kończyć. W końcu z MW wracam 192 po 21:00 i znowu bezdomny i śmierdzi, a mi albo za chłodno albo mam juz ból głowy, i nie tylko ja. 504 nie widać to ech trzeba wytrzymać, w koncu jak wideze 136 z Herbsta to przesiadka i z Miklaszewskiego juz spacer, ech NO NIE. Jeżeli post polecacie przenieść to go przeniosę-treść do innego tematu, tylko którego?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
Może ztm@ztm.waw.pl? W sumie to nie wiem, czemu mają służyć takie uwagi.ja0306 pisze:Nie wiem gdzie tam dodać uwagi od Pasażera
To nie jest oficjalne forum ZTM, więc ze skargami raczej nie ma po co się tu zgłaszać.
To i tak nieźle, że kierowca zareagował. Problem z bezdomnymi dopiero się zaczyna - idzie zima, a w autobusie przynajmniej jest ciepło i można się gdzieś przemieścić (a że tych ludzi najczęściej toczą różne choroby, to i poruszanie się bywa dla nich widocznym problemem, więc tym bardziej autobus się przydaje). W dodatku właściwie nic nie da się z nimi zrobić - jak się ich wyprosi z jednego pojazdu, to wsiądą do kolejnego. A jeszcze do tego pętla Natolin Płn. to wyraźnie jedna z ulubionych miejscówek bezdomnych w Warszawie (przypuszczalnie dlatego, że jest tam całodobowy sklep monopolowy), więc 192, 195, 136 czy 503 są dla nich atrakcyjnymi liniami.ja0306 pisze: Ale problem w tym że w 192 jeżdżą śmierdzący bezdomni, jednego na Lanciego wypędził kierowca po interwencji pasażerów.
Na szczęście to czarne "coś" nie brudzi ani nie niszczy ubrań. To samo zaczyna się dziać z siedzeniami w niektórych 81xx.ja0306 pisze:z brudnymi zaczernionymi siedzeniami
To i tak nic w porównaniu z 504 łączącym Tesco 24 na Kabatach z Dworcem Centralnym. Całą trasę tej linii potrafią pokonywać w grupach kilkuosobowych. Chyba najbardziej śmierdząca linia zimąbepe pisze: A jeszcze do tego pętla Natolin Płn. to wyraźnie jedna z ulubionych miejscówek bezdomnych w Warszawie (przypuszczalnie dlatego, że jest tam całodobowy sklep monopolowy), więc 192, 195, 136 czy 503 są dla nich atrakcyjnymi liniami.
Nie wiem gdzie post umieścic ale dzisiaj w 112 6970. Kurs po 11:30 na Al.Armi Krajowej na Marki. Wsiadłem na Park Kaskada (?) Tak w busie Neoplan 4020N siedział na przodzie jeden hałaśliwy osobnik który to z ruchami pokazywał jak komuś dowalał i pobił, może z pomoca oraz jakim to jest mistrzem samoobrony, że stosuje kopy Brucee Lee w pewnie miejsce wydalania. Jechał se jak zwykły pasażer i nikt z tym nic nie zrobił, ani kierowca ani pasażerowie, ja tylko się zastanawiałem czy ktoś coś zrobi, nikt nic nie zrobił, ludzie oprózniali autobus od Os.Potok do Bazyliańskiej. Osobnik wysiadł na przystanku Kondratowicza. Najgorsze było że był do tego jeszcze korek na Trasie Toruńskiej.
Ktoś wie gdzie to przenieść, czy tutaj to jest ok?
Ktoś wie gdzie to przenieść, czy tutaj to jest ok?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk