Warszawskie Linie Turystyczne

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2019, 10:32

ashir pisze:
20 sie 2019, 10:25
Natomiast przykładem wycieczek z przewodnikiem może być Białystok, Częstochowa, Kalisz czy Lublin, gdzie często chętnych jest wręcz za dużo.
W Warszawie też: W minioną niedzielę jechałem wagonem linii M uruchamianej zdaje się przez dzielnicę Mokotów. Na tych kursach jest przewodnik i w tramwaju było nawet sporo osób stojących, w dodatku przewodnik zachęcał do ponownego jeżdżenia następnym kursem, zapowiadając różne opowieści w każdym kursie. :)
Nie wiem z kolei, jaką frekwencję mają kursy linii T z przewodnikiem.


Natomiast wracając jeszcze na chwilę do krańcówki linii 400. Dwa posty temu proponowałem skrócenie trasy 400 i jej wycofanie z Powązek oraz Muranowa w celu ucięcia odcinka o niskiej frekwencji i jednocześnie zwiększenia częstotliwości kursów zabytkowych przy zachowaniu tej samej liczby zabytkowych brygad.
Krańcem pierwszego wyboru nadal byłoby wg mnie Stare Miasto, jednak jeśli utrudniają to korki na ul. Podwale, mam propozycję na kraniec alternatywny, mianowicie Zachęta. Jest tam chyba wolne miejsce na postój po dawnej pętli 174 (link do Street View). Lokalizacja moim zdaniem też bardzo dobra, tuż obok Ogrodu Saskiego i Grobu Nieznanego Żołnierza. Dla kierowców i konduktorów - obok powinna być toi-toi dla Ogrodu Saskiego, zresztą można dostawić (Na Powązkach raczej też nie ma ekspedycji).
Dojazd bardzo podobnie jak obecnie: od Alej Szpitalną, Mazowiecką i potem w lewo w Królewską. Powrót? Królewską, Marszałkowską i Alejami.

KM
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 20 sie 2019, 11:33

michael112 pisze:
20 sie 2019, 10:32
Natomiast wracając jeszcze na chwilę do krańcówki linii 400. Dwa posty temu proponowałem skrócenie trasy 400 i jej wycofanie z Powązek oraz Muranowa w celu ucięcia odcinka o niskiej frekwencji i jednocześnie zwiększenia częstotliwości kursów zabytkowych przy zachowaniu tej samej liczby zabytkowych brygad.
Krańcem pierwszego wyboru nadal byłoby wg mnie Stare Miasto, jednak jeśli utrudniają to korki na ul. Podwale, mam propozycję na kraniec alternatywny, mianowicie Zachęta. Jest tam chyba wolne miejsce na postój po dawnej pętli 174 (link do Street View). Lokalizacja moim zdaniem też bardzo dobra, tuż obok Ogrodu Saskiego i Grobu Nieznanego Żołnierza. Dla kierowców i konduktorów - obok powinna być toi-toi dla Ogrodu Saskiego, zresztą można dostawić (Na Powązkach raczej też nie ma ekspedycji).
Dojazd bardzo podobnie jak obecnie: od Alej Szpitalną, Mazowiecką i potem w lewo w Królewską. Powrót? Królewską, Marszałkowską i Alejami.
Stare Miasto zdecydowanie odpada ze względu na krótki peron przystankowy i korki na Podwalu. Już i tak 100 łapie bardzo duże opóźnienia.
Dobrym miejscem w pobliżu Starego Miasta byłaby pętla Plac Piłsudskiego, ale niestety - nie ma na niej miejsca.
O Zachęcie kompletnie nie myślałem, ale jest blisko samego Parku Saskiego i Placu Piłsudskiego. W sumie to dobry pomysł.
ashir pisze:
20 sie 2019, 10:25
Tak patrząc na linie turystyczne w całej Polsce to moim zdaniem największy sukces jest tam, gdzie linie uruchamiane są jednorazowo lub kursy są z przewodnikiem.
Faktycznie muszę przyznać, że ludzie wolą kursy z przewodnikiem. I tak naprawdę jeżeli ktoś wybiera się planowo na Tetkę, wybiera się na brygadę z przewodnikiem. Brygadą z przewodnikiem jeździ naprawdę dużo ludzi.
Brakuje przewodnika na 100. Racja. W tym sezonie gdy "konduktorowałem", sporadycznie bawiłem się w "przewodnika". Ludzie naprawdę byli bardziej zainteresowani, i powtarzali że wrócą.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 sie 2019, 17:00

Gdzie mogę znaleźć rozkład jazdy linii R?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 sie 2019, 17:38

Georg pisze:
23 sie 2019, 17:00
Gdzie mogę znaleźć rozkład jazdy linii R?
Tylko na facebooku

Warto dodać, że będzie kursował specjalny pociąg linii J relacji Radiowo - Jelonki - Radiowo.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 02 wrz 2019, 11:39

W miniony weekend przejechałem się linią 400. Frekwencja na odcinku Wilanów - Powsin w słoneczną niedzielę w środku dnia nie przekraczała 5 pasażerów. Z powrotem może było trochę lepiej, jedna rodzina z dzieckiem wsiadła na przystanku Wilanów, i zaraz wysiadła, jak zobaczyli na tablicy kierunkowej, że toto po drodze aż do Łazienek się nigdzie nie zatrzymuje...
Trzech miłośników komunikacji (jeden konduktor i dwóch wspierających Go duchowo) nie liczę, bo oni nie byli pasażerami, tylko obsługą.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2019, 11:45

Staje na Sobieskiego i Spacerowej. ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 wrz 2019, 12:01

A gdyby zatrzymywało się na Mangalii, to by było takie pełne!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 wrz 2019, 12:10

Piottr pisze:
02 wrz 2019, 11:39
W miniony weekend przejechałem się linią 400. Frekwencja na odcinku Wilanów - Powsin w słoneczną niedzielę w środku dnia nie przekraczała 5 pasażerów. Z powrotem może było trochę lepiej, jedna rodzina z dzieckiem wsiadła na przystanku Wilanów, i zaraz wysiadła, jak zobaczyli na tablicy kierunkowej, że toto po drodze aż do Łazienek się nigdzie nie zatrzymuje...
Trzech miłośników komunikacji (jeden konduktor i dwóch wspierających Go duchowo) nie liczę, bo oni nie byli pasażerami, tylko obsługą.
Czy to ta sama niedziela, w czasie której był turbo pierdolnik w centrum, co sprawiało że linia była kompletnie nieprzewidywalna?
W dodatku jednostkowa obserwacja, bo pomiary prowadzone przez cały okres funkcjonowania pokazują że ikarusy potrafią odjechać z Powsina z 20-30 osobami na pokładzie, co nie jest też wynikiem powalającym, ale chyba nie chodzi o to żeby w linii turystycznej była niezabieralność. I to już nie jest wynik jednostkowy.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 02 wrz 2019, 13:37

No ja nie wiem, czy była nieprzewidywalna, jak przyjechał rozkładowo, i z Powsina także rozkładowo odjechał.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 wrz 2019, 13:44

Osobiście, gdybym słyszał o takim bałaganie w centrum Warszawy, to nawet nie chciałoby mi się wychodzić z domu szukać jakiejś linii turystycznej. I z tego co wiem autobusy 400 też jeździły objazdami.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 16 wrz 2019, 23:41

MJ pisze:
28 lip 2019, 21:04

Nie rozumiem też tej manii na przywrócenie trasy takiej jak za czasów piętrusa. Trochę od tamtej pory zmieniło. Przede wszystkim należy wywalić tę linię z Podwala, bo teraz w weekend każdy pcha się tam puszką by po spacerować po Starówce co generuje straszne korki i prowadzi do opóźnień 20-30 min. Obecna trasa zalicza wiele miejsc które można pokazać turystom. Jako pętlę ja bym widział pl. Narutowicza, który byłby węzłem przesiadkowym dla osób zainteresowanych WLT, ponieważ większość która przychodzi się przejechać woli zaliczyć od razu kilka lub wszystkie linie. Przy okazji byłby lepszy docjal dla obsługi oraz możliwość zakupu biletu, z którą jest problem na pl. Zamkowym.
Trochę się od tamtej pory zmieniło powiadasz? No coś Ty, zbombardowali Muzeum Księdza Popiełuszki, zaorali Centrum Olimpijskie, Muzeum Sportu i Turystyki oraz Cytadelę z muzeami - coś mnie ominęło?
Na poważnie - Plac Narutowicza jako pętla odpada, niedługo zaorzą pętle tramwajową i autobusową
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2019, 23:46

Nie będzie zawrotki jednotorowej na Narutowiczu?
ŁK

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 16 wrz 2019, 23:56

w planach jest wyprostowanie Grójeckiej i całkowita likwidacja pętli tramwajowej (kolizja śladów planowanej wschodniej jezdni Grójeckiej z dotychczasową pętlą tramwajową, planowane rozjazdy tramwajowe z Grójeckiej w Filtrową i vice versa bezpośrednio z Grójeckiej nawet bez żeberka). O pętli autobusowej wprawdzie dzielnica nie mówiła, ale to wynika z wyprostowania Grójeckiej (w dotychczasowym śladzie wschodniej jezdni Grójeckiej będzie trawnik).
PS. I w bonusie zwężenie Grójeckiej z 2x3 do 2x2 od Placu Narutowicza do Placu Zawiszy plus odgięcie Grójeckiej na zachód do Alej Jerozolimskich w rejonie Placu Zawiszy plus likwidacja wyspy na Placu Zawiszy).
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 wrz 2019, 5:51

O ile pamiętam z planów całkowitej likwidacji pętli tramwajowej zrezygnowano i najnowsze mówiły o jednym lub dwóch torach pętli.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 wrz 2019, 8:33

Dokładnie, pętla ma zostać zachowana z jednym torem niestety.

ODPOWIEDZ