Kiedy się zjawią przewoźnicy tramwajowi i metra w stolicy?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Czy jesteś za wejściem prywatnych przewoźników tramwajowych i metra?

tak (tylko dla przewoźników tramwajowych)
15
18%
tak (tylko dla przewoźników metra)
0
Brak głosów
tak (dla przwoźników tramwajowych i metra)
9
11%
nie (wystarczą Tramwaje Warszawskie i Metro Warszawskie)
55
65%
nie mam zdania
5
6%
mam inny pomysł (wpisz w dyskusji jaki pomysł masz)
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 84

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2011, 15:36

Bastian pisze:
mgr MeWa pisze:wystarczyłoby wydzielić część infrastrukturalną z TW z pracownikami i włączyć ją do ZDM-u
... w wyniku czego nie poprawiłoby się ani tu, ani tu... Obserwując boje o priorytety w sygnalizacji, jestem zwolennikiem trzymania ZDM-u jak najdalej od torowisk. Takie wnioski płyną też z obserwacji sytuacji w innych miastach, gdzie zarząd nad drogami i torami jest w jednym ręku... Vide choćby Wrocław, gdzie ostatnio doliczyli się bodajże 13 km/h prędkości komunikacyjnej...
owszem, ale to mniejsza z tym - dział infrastrukturalny mógłby być równie dobrze w ZTM-ie. Ja tylko odnoszę się do "przeszkód" i koncepcji przedpiścy.

Co do Wrocławia - ale przecież tam w centrum mają trochę niewydzielonych torowisk :>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36585
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 paź 2011, 16:01

Trochę mają. Ale tylko trochę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 paź 2011, 10:21

Hm,wracając do głównego tematu, no gdyby mieli mieć prywaciarzy to trzeba sprywatyzowac TW i MW i tyle, dalszy rozwój byłby lepszy. Warunek firma musi być Najlepiej całkowicie Polska, czyli sprzedać tabor i sieć w rozwój firmie związanej z tramwajami jak PESA, Sanok, Konstal czy H.Cegielski w Poznaniu. No i ciekawe jak to wtedy by na rozwój tych siecie tramwajowych chociaż pomogło?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 paź 2011, 12:32

ja0306 pisze: No i ciekawe jak to wtedy by na rozwój tych siecie tramwajowych chociaż pomogło?
Tak. Znaczy nie. Znaczy może.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 paź 2011, 12:48

Aha,czyli nie wiadomo, no to czekamy, może ktos kto to czyta zrealizuje pomysł Prywatyzacji.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 13 paź 2011, 19:16

Obecnie w tym kraju nie ma osoby która jest tak głupia i ma tak dużo kasy, aby pchać się w prywatną sieć tramwajów, czy metra w Warszawie.

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 paź 2011, 20:45

Jeśli rzeczywiście nie ma nikogo takiego by te tramwaje sprywatyzowac i rozwijać lepiej to szkoda.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 paź 2011, 21:53

ja0306 pisze:firmie związanej z tramwajami jak (...) Sanok
Świetny pomysł! Trzeba przebudowywać H9-21 na tramwaje!
NMSP EOT
15/12/2005-12/7/2019

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 14 paź 2011, 2:11

ja0306 pisze: rozwijać lepiej to szkoda.
Żeby było lepiej ceny biletów na tramwaj [prywatny] musiałby być przynajmniej 2 razy wyższe...Czy teraz jest tak źle, że potrzeba prywatyzacji? Wady tramwajów, znaczy się ich prędkość to nie wina TW, tylko brak priorytetów...czyli gestia o ile dobrze wiem ZDM.
Niektórzy to chyba powinni sprywatyzować swoje umysły...

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 14 paź 2011, 7:09

A co to jest coś takiego jak Sanocka Fabryka Tramwajów, kiedyś się zgłaszała na przetarg?

1939-
Oddanie do ruchu nowej zajezdni tramwajowej w Podgórzu, wprowadzenie do eksploatacji nowych wagonów tramwajowych produkcji Sanockiej Fabryki Wagonów

http://www.mpk.krakow.pl/pl/historia/
http://2lo.esanok.pl/smo/sanok-historia.htm
(od Na Przełomie XIX i XX Stulecia.)

Hm, czyli to jesli wina ZDM to sprywatyzować trzeba ZDM/ZMID.
No co do cen, to ja juz mam dość a w 2014 to ....
Sprywatyzować swoje umysły, ech, to może być nadmierny egoizm.
Co do podrózy to juz sam wolę włąsny rower, większe mozliwości przejazdowe/ilość dróg.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 paź 2011, 7:37

ja0306 pisze:A co to jest coś takiego jak Sanocka Fabryka Tramwajów, kiedyś się zgłaszała na przetarg?
Chyba przed wojną, misiu kolorowy. Aktualnie to się nazywa - tak jakby - Autosan. Grunt, to być z rynkiem na bieżąco :D
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 paź 2011, 7:49

ja0306 pisze:Aha,czyli nie wiadomo, no to czekamy, może ktos kto to czyta zrealizuje pomysł Prywatyzacji.
Bynajmniej - po prostu czekam, aż mi ktoś ten bełkocik
ja0306 pisze: No i ciekawe jak to wtedy by na rozwój tych siecie tramwajowych chociaż pomogło?
na polski przełoży.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 14 paź 2011, 13:39

ja0306 pisze:Sprywatyzować swoje umysły, ech, to może być nadmierny egoizm.
Nie, to nie jest egoizm. To jest raczej już zażenowanie faktem, że nie dociera że w tej sytuacji prywatne nie znaczy lepiej i taniej. Wręcz przeciwnie, znaczy gorzej i drożej. Gdyby to było takie opłacalne, to już dawno byśmy mieli ajenta tramwajowego, skoro nie ma, to znaczy że koszta początkowe są za duże, a nikt nie będzie czekał 30 lat, aby zacząć zarabiać pieniądze.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 14 paź 2011, 17:34

Websterek pisze:
ja0306 pisze:Sprywatyzować swoje umysły, ech, to może być nadmierny egoizm.
Nie, to nie jest egoizm. To jest raczej już zażenowanie faktem, że nie dociera że w tej sytuacji prywatne nie znaczy lepiej i taniej. Wręcz przeciwnie, znaczy gorzej i drożej. Gdyby to było takie opłacalne, to już dawno byśmy mieli ajenta tramwajowego, skoro nie ma, to znaczy że koszta początkowe są za duże, a nikt nie będzie czekał 30 lat, aby zacząć zarabiać pieniądze.
To nie jest zupełnie tak, że ajent się nie zgłasza, ponieważ nie chce. Jakieś 2 - 3 lata temu została podpisana umowa bodaj na 20 lat z Tramwajami Warszawskimi że będą jako jedyny przewoźnik w mieście jeśli chodzi o komunikacje tramwajową. Ciut wcześniej Polscy przewoźnicy kolejowi podpisali takie porozumienie ale im się udało na pare lat. W zeszłym roku i w tym prosili aby jeszcze nie wprowadzać innego przewoźnika na Polski rynek do ruchu psażereskiego ogólnokrajowego i lokalnego.
Przez to nie wiadomo czy nie było chętnych. Miasto podpisując umowe z TW jednocześnie uniemożliwiło wejście na ten lokalny rynek innym przewoźnikom.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36585
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 paź 2011, 17:36

Wcześniej też nikt nie chciał.

A w ogóle umowa jest na poszczególne lata kwotowo. Co w niej jest o wyłączności? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ