Cięcia w tramwajach [Budżet 2013]
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Przypominam, że zgodnie z rozpiską Krzyśka_S Tramwaje Warszawskie mają otrzymać -6,7% pieniędzy na ten rok w porównaniu do 2012.
Na czym zaoszczędzić?
Zrobiłem rozpiskę: linia, czas półkursu, częstotliwość. Oszacowałem liczbę kursów zwykłej linii 10/15/15 w szczycie na 36, poza na 40 a w DS na 65 (tyle ma 7). W granicach dokładności tego szacunku to wystarczy (musi). Mnożąc liczbę kursów (uwzględniając inne częstotliwości) przez czas półkursu*2, 52+1/7 tygodnie i prędkość komunikacyjną 19,4 km/h otrzymuję zadane ~53,1 mln wzkm rocznie. W ten sposób trochę uwzględniam, że cięcie krótszych linii przynosi mniejsze oszczędności. Prędkość komunikacyjna jest niezbyt realna, ale też nie biorę pod uwagę zjazdów. Nie uwzględniam także oszczędności wakacyjnych, końcoworocznych (27-31 grudnia), długich weekendów itp.
Do cięcia wytypowałem:
wycięcie w DS linii, które teraz jeżdżą tylko na jedną zmianę, a więc: 14, 16, 25, 28 oraz dodatkowo 31
skrócenie 6 do odcinka Koło-M Młociny (czas półkursu 25 zamiast 59 min)
1 w międzyszczycie co 15 min (jest to jedyna linia obecnie jeżdżąca w międzyszczycie 7,5 a w DS co 15).
Razem uzyskuję oszczędność na poziomie -6,1%, czyli jeszcze nieco brakuje, ale już niewiele. Proponowane ograniczenia są zgodne z polityką utrzymania szczytów kosztem DS.
Szczerze mówiąc, byłem przekonany, że potrzebne cięcia musiałyby być znacznie większe.
Zauważyłem także, że skrócenie linii jest skuteczniejsze.
Załączam arkusz obliczeń.
Co o tym myślicie?
Na czym zaoszczędzić?
Zrobiłem rozpiskę: linia, czas półkursu, częstotliwość. Oszacowałem liczbę kursów zwykłej linii 10/15/15 w szczycie na 36, poza na 40 a w DS na 65 (tyle ma 7). W granicach dokładności tego szacunku to wystarczy (musi). Mnożąc liczbę kursów (uwzględniając inne częstotliwości) przez czas półkursu*2, 52+1/7 tygodnie i prędkość komunikacyjną 19,4 km/h otrzymuję zadane ~53,1 mln wzkm rocznie. W ten sposób trochę uwzględniam, że cięcie krótszych linii przynosi mniejsze oszczędności. Prędkość komunikacyjna jest niezbyt realna, ale też nie biorę pod uwagę zjazdów. Nie uwzględniam także oszczędności wakacyjnych, końcoworocznych (27-31 grudnia), długich weekendów itp.
Do cięcia wytypowałem:
wycięcie w DS linii, które teraz jeżdżą tylko na jedną zmianę, a więc: 14, 16, 25, 28 oraz dodatkowo 31
skrócenie 6 do odcinka Koło-M Młociny (czas półkursu 25 zamiast 59 min)
1 w międzyszczycie co 15 min (jest to jedyna linia obecnie jeżdżąca w międzyszczycie 7,5 a w DS co 15).
Razem uzyskuję oszczędność na poziomie -6,1%, czyli jeszcze nieco brakuje, ale już niewiele. Proponowane ograniczenia są zgodne z polityką utrzymania szczytów kosztem DS.
Szczerze mówiąc, byłem przekonany, że potrzebne cięcia musiałyby być znacznie większe.
Zauważyłem także, że skrócenie linii jest skuteczniejsze.
Załączam arkusz obliczeń.
Co o tym myślicie?
- Załączniki
-
- Cięcia tramwajowe 2013.xls
- Arkusz obliczeń do powyższych szacunków.
- (20 KiB) Pobrany 118 razy
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie. Oraz nie dodałem do rozpiski Powstańców. Za to poziomem odniesienia jest 53,1 mln wzkm rocznie, czyli z 2011 roku [wg tramwara].
[ Dodano: Czw 10 Sty, 2013 22:41 ]
BTW, w tym roku były wakacje w tramwajach (czyli 6/12), bo nie pamiętam?
[ Dodano: Czw 10 Sty, 2013 22:41 ]
BTW, w tym roku były wakacje w tramwajach (czyli 6/12), bo nie pamiętam?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tak, ale przypuszczam, że to i tak poniżej dokładności moich szacunków. Nie wiem, czy takie 28 czy 16, czy 31 przypadkiem nie jeżdżą teraz na solówkach w DS, więc ich wyrzucenie też da mniejsze oszczędności.
Zatem powyższe należałoby traktować jako plan minimum.
Zatem powyższe należałoby traktować jako plan minimum.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Jasne, 24 to pies?KwZ pisze: 1 w międzyszczycie co 15 min (jest to jedyna linia obecnie jeżdżąca w międzyszczycie 7,5 a w DS co 15).
Solówki jeżdżą na 6, 14 (część), 16 (część), 18 (część), 27, 31.KwZ pisze:Tak, ale przypuszczam, że to i tak poniżej dokładności moich szacunków. Nie wiem, czy takie 28 czy 16, czy 31 przypadkiem nie jeżdżą teraz na solówkach w DS, więc ich wyrzucenie też da mniejsze oszczędności.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Sam mówiłeś że efektywniejsze jest kasowanie dłuższych linii. Skoro na Żerań jeździ mało osób, a na Służewcu jest 31, skasowałbym 18. Obie linie, na Mokotowie, służą dojazdowi z Metra Wierzbno do Służewca. Skoro 18, nawet w DS ma duże opóźnienia, to myślę że lepiej już zostawić 31 w spokoju.wycięcie w DS linii, które teraz jeżdżą tylko na jedną zmianę, a więc: 14, 16, 25, 28 oraz dodatkowo 31
4 brygady wożące muchy.MeWa pisze:Powstańców to nie otworzą Ale na Tarchomin trzeba będzie coś wygospodarowaćKwZ pisze:Nie. Oraz nie dodałem do rozpiski Powstańców
Cięcia, cięcia a brakującą kwotę do obsługi kredytu na tabor miasto dosypie z budżetu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
24 w DS co 7,5 nie jeździło nigdy. W przeciwieństwie do 1.KwZ pisze:Przeoczyłem. Kiedyś była to normalna linia mocna, a z 1 zawsze bywało różnie.ashir pisze:Jasne, 24 to pies?
Wycinanie 28 w DS bez ruszania 1 to nie jest dobra myśl, bo zostawiasz połączenie Bródno-Gdański na jednej słabej linii. Na coś takiego chyba nawet ZTM by się nie odważył.KwZ pisze:wycięcie w DS linii, które teraz jeżdżą tylko na jedną zmianę, a więc: 14, 16, 25, 28 oraz dodatkowo 31
[ Dodano: Pią 11 Sty, 2013 ]
I jeszcze jedno. Najpierw trzeba oszacować poziom wpływu planowanych zamknięć na liczbę wozokilometrów, bo często jest tak, że same zamknięcia powodują rozwiązanie problemu nadwyżek kilometrów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Samo 31 nie da rady, ale powiedzmy, że można wzmocnić. Co z Marszałkowską, WZ?Autobus Czerwon pisze:Skoro na Żerań jeździ mało osób, a na Służewcu jest 31, skasowałbym 18.
A to interesująca uwaga.pawcio pisze:Najpierw trzeba oszacować poziom wpływu planowanych zamknięć na liczbę wozokilometrów, bo często jest tak, że same zamknięcia powodują rozwiązanie problemu nadwyżek kilometrów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Co do linii 31 to zamienił bym ją na linię jeżdżącą rano i popołudniu. I tak ona służy osobom którzy przesiadają się z Metra, aby dostać się do pracy na Służewcu i odwrotnie, a w soboty i niedziele ona jest zbędna.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
1. To planowane w budżecie zamknięcia nie są uwzględnione w planowanych w tym samym budżecie wozokm? O ja naiwny...pawcio pisze:I jeszcze jedno. Najpierw trzeba oszacować poziom wpływu planowanych zamknięć na liczbę wozokilometrów, bo często jest tak, że same zamknięcia powodują rozwiązanie problemu nadwyżek kilometrów.
2. Żadnych zamknięć nie będzie, bo remonty to jest pierwsza rzecz, którą się wytnie.
Co niby ma być zamykane w tym roku? Chyba że liczymy nieotwarcie Targowej...
Na pewno. Wozokm masz określone poprzez umowę wieloletnią... A ile potrzebnych jest wzkm w tym roku, to jeszcze nikt nie wie, bo przecież nie wiadomo, na jakich trasach i jak często mają jeździć -- nad tym dopiero dyskutujemy.MichalJ pisze:1. To planowane w budżecie zamknięcia nie są uwzględnione w planowanych w tym samym budżecie wozokm? O ja naiwny...
O naiwny! chyba ci się literki przestawiły. Po dupie dostało ZTM, a nie ZDM.MichalJ pisze:2. Żadnych zamknięć nie będzie, bo remonty to jest pierwsza rzecz, którą się wytnie.
[ Dodano: Pią 11 Sty, 2013 09:44 ]
Potrzebne pieniądze (wszystkie) można by dostać z nieprzebudowywania Prostej, które przecież i tak będzie szkodliwe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!