Noc Muzeów 2013

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 maja 2013, 0:12

Kelly pisze:Ludzie przychodzą przejechać się zabytkiem i co, wyganiać na pl. Narutowicza? Linia niech będzie pl. Defilad - pl. Defilad i będzie dobrze. Tylko czemu by nie zrobić dwóch linii na zabytki w jakieś rejony gdzie są ludzie ale nie napełnienia 150% jak na linii D?
Dokładnie. Jak ktoś przyszedł na wycieczkę starym autobusem to niech też się przejedzie. Bardziej uważam, że A powinno być przejazdem spacerowym np do wystawy tramwajów i powrót. Natomiast obsługę dojazdów powinno się powierzyć wozom nowoczesnym.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 20 maja 2013, 0:18

MisiekK pisze:
Kelly pisze:Ludzie przychodzą przejechać się zabytkiem i co, wyganiać na pl. Narutowicza? Linia niech będzie pl. Defilad - pl. Defilad i będzie dobrze. Tylko czemu by nie zrobić dwóch linii na zabytki w jakieś rejony gdzie są ludzie ale nie napełnienia 150% jak na linii D?
Dokładnie. Jak ktoś przyszedł na wycieczkę starym autobusem to niech też się przejedzie. Bardziej uważam, że A powinno być przejazdem spacerowym np do wystawy tramwajów i powrót. Natomiast obsługę dojazdów powinno się powierzyć wozom nowoczesnym.
W zasadzie to tak wyglądało. Ale miło by było zobaczyć ciut dłuższą trasę i może jakieś inne miejsca? Żeby te zabytki nie jeździły na pusto jednak.
A i jedna sprawa - jeżeli by się dało zdemontować ten szlaban i próg przy wjeździe na plac było by kapitalnie.
I co do D - http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... p?pid=6395
To było jeszcze bardzo luźno.

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 20 maja 2013, 0:43

Moje spostrzeżenia co do linii A z pokładu ogórka:

- Przystanki Centrum, Dw. Centralny i Pl. Zawiszy były zbędne, bo mało kto na nich wysiadał, mało kto mógł więc wsiąść, bo nie było wolnych miejsc.
- Rozdzielenie przystanku dla wysiadających i dla wsiadających miałoby sens, jakby trzeba było wyrzucać wszystkich ludzi z wozu i na pusto podstawiać się do przystanku dla wsiadających.
- Przystanek Pl. Zawiszy cieszył się średnim uznaniem, sytuację ratowało jedynie Muzeum Kolejnictwa, do którego część osób szła.
- Przystanek przy IPN-ie był zbędny (na 7 kursów nikt nie wysiadł, a 1 osoba wsiadła)
- Przystanek przy Muzeum Powstania Warszawskiego był dobrze zlokalizowany, a i zazwyczaj połowa ludzi z wozu wysiadała na nim (autobus dopełniło się nowymi), więc z ruchem też było dobrze.
- Przystanki Mennica, Królewska i Metro Świętokrzyska to niskie loty stanów średnich jeśli chodzi o wymianę pasażerów.

Generalnie ludzie wsiadali do linii A głównie po to, by przejechać się ogórkiem, lub Sanem nie, by dotrzeć do jakiegoś muzeum, więc może na przyszły rok utworzyć linię wycieczkową na ogórki i Sany (może O, jak ogórek :D ) tak na 20-30 minutową trasę przejazdu, a pozostałe pojazdy zabytkowe zostawić na A po tej trasie, co była.

Co do Pl. Defilad miejsce bardzo dobre, mnóstwo miejsca na manewry i w ścisłym Centrum, ale można by coś pomyśleć z wjazdem by JKTpl tak nie stał pół nocy na wjeździe i bawił się szlabanem :P i ze względu na dość uciążliwy próg z kolczatką, wyjazd dla linii A był super, niestety ten dla pozostałych ze względu na zjazd z krawężnika i bliskość ronda był trochę uciążliwy.

Co do zlotu to może przydałoby się ze dwóch policjantów na motorach do blokowania skrzyżowań i możliwości przejazdu kolumny na czerwonym świetle (albo pogadać z organizatorami Masy Krytycznej, czy nie chcieliby się przyłączyć do przejazdu na rowerach i pomocy przy ogarnianiu skrzyżowań).

No i oczywiście wielkie wyrazy uznania dla organizatorów za zorganizowanie całego przedsięwzięcia, oraz dla innych ochotników biorących udział w zlocie i Nocy Muzeów.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 maja 2013, 0:56

henio_wpz pisze: Co do zlotu to może przydałoby się ze dwóch policjantów na motorach do blokowania skrzyżowań i możliwości przejazdu kolumny na czerwonym świetle .
Najbardziej to potrzebni by byli do blokowania przejść dla pieszych bo banda kretynów widząc, że stoi policja na skrzyżowaniu i blokuje ruch z powodu przejazdu kolumny pojazdów, właziła na jezdnię niezależnie od koloru światła na sygnalizatorze (największy problem był na Jagiellońskiej między Stadionem a Rondem Starzyńskiego).

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 maja 2013, 6:22

Petroniusz pisze: A jak odbieracie wystawę i paradę?
Trasa parady była świetna, a przystanek pod Stadionem Narodowym to już w ogóle genialny pomysł. Generalnie w nocy, ja poruszałem się komunikacją zwykłą bo z Ronda Daszyńskiego pod Muzeum Gazownictwa jeździ niestety tylko 159. Oczywiście zapadł mi w pamięć ten ogonek na placu Defilad, i o ile ogórki często jeździły z kompletem miejsc to Ikarusy jeździły prawie puste.

Było bardzo sympatycznie, nie mogę się doczekać następnej edycji. Krótko mówiąc, do zobaczenia za rok!

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 maja 2013, 7:47

Olek007 pisze:Wszystko prawie było otwarte do 1:00, a na Pl. Narutowicza byłem tuż po tej godzinie - zobaczyłem jedynie odjeżdżające U-boota i Batyskafa.
W tym roku na Pl. Narutowicza była wystawa taboru współczesnego i technicznego. Zabytki już w ciągu dnia się pokazały. ;-)
Kelly pisze:Tylko czemu by nie zrobić dwóch linii na zabytki w jakieś rejony gdzie są ludzie ale nie napełnienia 150% jak na linii D?
To może na linię C jak dawniej było? :)

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 20 maja 2013, 7:50

henio_wpz pisze:Co do zlotu to może przydałoby się ze dwóch policjantów na motorach do blokowania skrzyżowań i możliwości przejazdu kolumny na czerwonym świetle (albo pogadać z organizatorami Masy Krytycznej, czy nie chcieliby się przyłączyć do przejazdu na rowerach i pomocy przy ogarnianiu skrzyżowań).
No ale radiowozy były i obstawiały większość skrzyżowań. Chyba jedyny problem był na Jagiellońskiej, gdzie policjanci już stali przy WZce, a po drodze ludzie wchodzili na przejścia. A na Modlińskiej wydobywanie puszek spomiędzy parady przebiegało już bardzo sprawnie :D
I zgadzam się, że postój pod Narodowym był dobrym pomysłem.
PS Czemu na Modlińskiej w pewnym momencie zaginął Zemun?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 maja 2013, 9:31

Adam G. pisze:Skręt z Wybrzeża Szczecińskiego w ul. Siwca (na parking Stadionu Narodowego)
To jest bezproblemowy skręt, zawsze tędy jeżdżę zjeżdżając z 180 ;)

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 20 maja 2013, 10:21

Daniel_FCB pisze:PS Czemu na Modlińskiej w pewnym momencie zaginął Zemun?
Problemy techniczne, potem podgonił.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 20 maja 2013, 11:29

Flash8222 pisze:
Adam G. pisze:Skręt z Wybrzeża Szczecińskiego w ul. Siwca (na parking Stadionu Narodowego)
To jest bezproblemowy skręt, zawsze tędy jeżdżę zjeżdżając z 180 ;)
Nie jest bezproblemowy. Bezproblemowy to taki, gdzie mogę wjechać 20km/h, nie manewrując na centymetry, żeby nie zahaczyć kołem o krawężnik (weź też pod uwagę, że jedziesz tamtędy pustym przegubem, a nie nabitym ludźmi po dach :)). Niemniej jednak, jak napisałem, zdecydowanie przegubem przejechać się da - choć trzeba się nieco postarać.
noidea

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 maja 2013, 12:14

Czy ja napisałem, że skręcam z prawego pasa wtedy? ;P
Jak mogę to pożyczam trochę środkowego, ale jadąc prawym to ten skręt jest tak samo skomplikowany jak skręt przegubem z Kochanowskiego w Rudnickiego.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 maja 2013, 12:48

A przez Sokolą?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 20 maja 2013, 13:20

MichalJ pisze:A przez Sokolą?
A da się inaczej niż przez budowę metra (chyba za rok nie skończą :P)?

Co do linii A, to przystanki pośrednie były jak najbardziej potrzebne, wszędzie (poza rondem Daszyńskiego), zabieraliśmy ludzi.

Trzeba przyznać, że pasażerowie bardzo rozpieszczeni są, z pl. Defilad nigdy nie udało się ogórka zapełnić, bo ludzie czekali albo na cabrio, albo na siedzące miejsca...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 maja 2013, 13:25

Solaris U10 pisze:
MichalJ pisze:A przez Sokolą?
A da się inaczej niż przez budowę metra
Zamiast w Siwca skręcasz za torami w Sokolą i z powrotem pod torami przy bliższym końcu peronów. Czynne i swobodnie dostępne, wiadukt raczej nie jest za niski...

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 20 maja 2013, 19:12

ashir pisze:To może na linię C jak dawniej było? :)
Nad linią C to się zastanawiam, czy w ogóle ją zostawiać. Dojście z Muzeum Ziemi do placu Trzech Krzyży (gdzie jest linia J) nie jest aż tak długie, a każda brygada (na C były trzy) jest na wagę złota.
MichalJ pisze:Zamiast w Siwca skręcasz za torami w Sokolą i z powrotem pod torami przy bliższym końcu peronów.
Zrobię wizję lokalną.

ODPOWIEDZ