Biletomaty w autobusach i tramwajach

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 mar 2019, 13:50

Kilka lat to bardzo długo.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 mar 2019, 14:15

Kwestia standardu. Chcemy zapewnić biletomat w każdym tramwaju.

W nowszych tramwajach miejsca są już przygotowane, więc koszty, wydaje mi się, wcale nie będą duże.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 mar 2019, 14:36

Krzysztof_J pisze:
20 mar 2019, 12:08
Nowe urządzenia pojawiają się w tramwajach 105Na i pochodnych, 105N2k/2000, 123N, 116N, 120N, 120Na, 128N, 134N.
Czy jest sens instalować biletomaty w 105Na? W każdym składzie trzeba będzie zamontować stelaż i instalację, co pewnie zajmie kilka dni i oczywiście generuje koszty. Za kilka lat te wagony przecież wycofają, jak w końcu dotrą te nowe.
Myślę że i tak już za długo czekaliśmy na montaż automatów o jednolitym standardzie w każdym z pojazdów. W końcu we Wrocławiu już pięć lat temu jeździły takie w każdym (a teraz już je wymienili na inne). W Łodzi też jakiś czas jeżdżą.
U nas pierwsze automaty bezgotówkowe zamontowali chyba koło 2012 roku (!). A i tak do pełnej standaryzacji potrzeba jeszcze domknięcia kontraktu z Arrivą i wycofania A7xx, które posiadają automaty na gotówkę. Nawiasem mówiąc, czasem mam wrażenie że ZTMowi nie zależy na wdrożeniu tegoż kontraktu, bo nie pamiętam takiego przeciągania jak w tym przypadku.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 mar 2019, 15:27

Skoro biletomaty były montowane w Ikarusach, Jelczach i Neoplanach w Kielcach i Płocku to tym bardziej jest sens instalowania biletomatów w 105Na w Warszawie!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 mar 2019, 16:23

W warszawskich Jelczach też są. :P (KMŁ i Stalowa)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 mar 2019, 16:33

michael112 pisze:
20 mar 2019, 16:23
W warszawskich Jelczach też są. :P (KMŁ i Stalowa)
Ale w Jelczach 120M nie było, a takie wozy eksploatowały Kielce i Płock. Podobnie jak w naszych Ikarusach 280 nie montowano biletomatów, a jednak Kielce i Płock to robiły, żeby mieć 100% wozów z biletomatami.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 mar 2019, 17:26

Moim zdaniem spory jest sens instalacji biletomatów nawet w 105Na, choćby po to żeby nikt nie miał wątpliwości że w każdym tramwaju jest biletomat. Po przeprawie z ostatnim przetargiem, coraz bardziej wątpię że te trupy zostaną wycofane w ciągu 5 lat - czyli w okresie podstawowym leasingu urządzeń.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 mar 2019, 19:42

Same urządzenia można przełożyć do nowych pojazdów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 mar 2019, 19:49

Jak sądzę, dokładnie taki jest zamiar TW. Czytałem w specyfikacji przetargu że jest jakaś liczba automatów w zamówieniu podstawowym i ileś w opcji, ale liczba w opcji jest sporo mniejsza niż liczba planowanych nowych tramwajów, zwłaszcza jeśli do dwukierunkowych liczymy po dwa automaty.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 mar 2019, 20:14

Kelly pisze:
20 mar 2019, 13:47
W Łodzi jakoś każdy trup ma biletomat.
Tylko, że w Łodzi biletomaty były montowane już jakiś czas temu. Poza tym, w Łodzi na razie nie planują żadnej wielkiej wymiany taboru, więc wagony 805Na, zwłaszcza te po modernizacjach jeszcze na pewno długo pojeżdżą.
KwZ pisze:
20 mar 2019, 14:15
W nowszych tramwajach miejsca są już przygotowane, więc koszty, wydaje mi się, wcale nie będą duże.
Miejsca na biletomaty są tylko w wozach 128N i 134N, a we wszystkich pozostałych wagonach trzeba będzie dorabiać stelaże i instalacje, co wygeneruje pewne koszty. Poza tym, w stopiątkach instalację puszczą zapewne w suficie, więc w każdym składzie trzeba będzie częściowo demontować podsufitkę i dołożyć dodatkowy bezpiecznik, więc łączne koszty we wszystkich składach mogą wcale nie być takie małe.
ashir pisze:
20 mar 2019, 15:27
Skoro biletomaty były montowane w Ikarusach, Jelczach i Neoplanach w Kielcach i Płocku to tym bardziej jest sens instalowania biletomatów w 105Na w Warszawie!
Typ wagonów nie ma tutaj znaczenia. Nawet jakby jeszcze jeździły wagony 13N i byłoby wiadomo, że pojeżdżą jeszcze ok. 10 lat to też byłby sens instalować w nich biletomaty. Myślę, że jakby instalowali biletomaty w tramwajach np. w 2009 r. po podpisaniu przetargu na Swingi, to raczej nie montowaliby ich w 13N.
KwZ pisze:
20 mar 2019, 19:42
Same urządzenia można przełożyć do nowych pojazdów.
Urządzenia owszem można przełożyć, jednak w każdym wagonie oprócz 128N i 134N trzeba będzie przygotować miejsca na biletomaty, o czym już wspominałem wyżej.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 20 mar 2019, 20:26

A od mojej strony, wsiadając do trama mam mieć bilet.
Będę miał pewność że tam jest biletomat, bo będzię PRAWIE we wszystkich, oprócz paru 105.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 mar 2019, 20:40

Krzysztof_J pisze:
20 mar 2019, 20:14
Typ wagonów nie ma tutaj znaczenia. Nawet jakby jeszcze jeździły wagony 13N i byłoby wiadomo, że pojeżdżą jeszcze ok. 10 lat to też byłby sens instalować w nich biletomaty. Myślę, że jakby instalowali biletomaty w tramwajach np. w 2009 r. po podpisaniu przetargu na Swingi, to raczej nie montowaliby ich w 13N.
Wspomniane Ikarusy czy Jelcze też długo nie pojeździły, a jednak dostały biletomaty, podobnie jak wyświetlacze czy monitoring. Takie rzeczy zwyczajnie przekłada się z pojazdu do pojazdu.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2019, 0:22

Ciekawe, gdzie je zamontują w u-bootach. Jeśli będą wymontowywać w tym celu jakieś siedzenia z niskopodłogowej części, to ja dziękuję za takie "udogodnienie".

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 mar 2019, 7:26

fraktal pisze:
22 mar 2019, 0:22
Ciekawe, gdzie je zamontują w u-bootach. Jeśli będą wymontowywać w tym celu jakieś siedzenia z niskopodłogowej części, to ja dziękuję za takie "udogodnienie".
Jest to duże prawdopodobieństwo. Celuję, że to będzie siedzenie między przegubem a "deską do prasowania".

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 23 mar 2019, 8:49

W środkowym członie jest w ubootach takie pudło, gdzie i tak siedzenia nie ma, może tam?

ODPOWIEDZ