Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 sty 2021, 23:02

Łukasz pisze:
05 sty 2021, 22:19
No dobra, ale co robi kierownik? Bo ja mam też spostrzeżenia, że głównie gada z innymi kierownikami, którzy jadą do albo z pracy.
Pomaga pasażerom z niepełnosprawnością. Lub wyznacza inną osobę. To znaczy tak jest u innych przewoźników, w SKM nie wiem, ale SKM podlega pod te same przepisy, co inni przewoźnicy kolejowi (też trzeba zgłaszać chęć przejazdu co najmniej dwa dni wcześniej) :wink:

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 sty 2021, 9:00

Jechałem niedawno ZaMetrem, kasując bilet kartonikowy. I pokazało mi że bilet został skasowany w 116, z czego pewnie zdjęty został ten wóz. Data i godziny obowiązywania się zgadzały. Czy kontroler może się do czegoś przyczepić?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 sty 2021, 9:16

wincenty pisze:
15 sty 2021, 9:00
Jechałem niedawno ZaMetrem, kasując bilet kartonikowy. I pokazało mi że bilet został skasowany w 116, z czego pewnie zdjęty został ten wóz. Data i godziny obowiązywania się zgadzały. Czy kontroler może się do czegoś przyczepić?
Jak jechałeś tym ZaMetrem ponad 75 minut to tak.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2021, 9:20

Ale na tym bilecie ma prawo przejechać całą trasę z Młocin na Kabaty?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2021, 9:31

kajo pisze:
15 sty 2021, 9:16
wincenty pisze:
15 sty 2021, 9:00
Jechałem niedawno ZaMetrem, kasując bilet kartonikowy. I pokazało mi że bilet został skasowany w 116, z czego pewnie zdjęty został ten wóz. Data i godziny obowiązywania się zgadzały. Czy kontroler może się do czegoś przyczepić?
Jak jechałeś tym ZaMetrem ponad 75 minut to tak.
Kontroler zawsze może się do czegoś przyczepić, co nie znaczy, że ma takie prawo. W tym przypadku prawa nie ma.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 sty 2021, 15:04

fik pisze:
15 sty 2021, 9:31
kajo pisze:
15 sty 2021, 9:16

Jak jechałeś tym ZaMetrem ponad 75 minut to tak.
Kontroler zawsze może się do czegoś przyczepić, co nie znaczy, że ma takie prawo. W tym przypadku prawa nie ma.
Dzięki i tego się trzymajmy :-D
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 lut 2021, 16:24

I znów ciekawy przypadek... po skasowaniu biletu kartonikowego okazuje się, że:
Linia, brygada, data, godzina obowiązywania - wszystko się zgadza. Tylko taborowy zupełnie inny (choć z tej samej zajezdni) :D
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 lut 2021, 19:05

Kontroler ma prawo się przyczepić do wszystkiego, ale nie znaczy to, że od razu ma rację. Przeniesiony sterownik z innego wozu? Ale to się da sprawdzić na bieżąco.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 lut 2021, 19:27

Ale numer taborowy "przeniesie" się do czytnika kontrolera, więc ta niezgodność może zostać zupełnie niezauważona. Przynajmniej na poziomie opłat za przejazd.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 05 lut 2021, 19:47

Obecnie i tak bilety są "przesiadkowe" więc nie powinno to stanowić problemu.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2021, 20:01

Paweł D. pisze:
05 lut 2021, 19:27
Ale numer taborowy "przeniesie" się do czytnika kontrolera, więc ta niezgodność może zostać zupełnie niezauważona. Przynajmniej na poziomie opłat za przejazd.
Gdy ostatnio sprawdzałem (jesień 2019), to numer taborowy był tą jedyną informacją, którą trzeba było do Pidiona wpisać z palca. Przenosiła się linia, brygada i strefa, ale nie taborowy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 lut 2021, 14:32

Cóż, byłem przekonany że i to idzie ze sterownika. Sprzęt za parę baniek i tego nie potrafi? Spojrzałem na szybko do SIWZ i ZTM nie określił dokładnie co znaczy "kontrolowany obiekt".... Stare LDPy też tak miały?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 lut 2021, 9:29

Łukasz pisze:
05 lut 2021, 19:05
Kontroler ma prawo się przyczepić do wszystkiego, ale nie znaczy to, że od razu ma rację. Przeniesiony sterownik z innego wozu? Ale to się da sprawdzić na bieżąco.
Dlaczego kontroler miałby się przyczepić do (innego) numeru taborowego?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lut 2021, 10:11

Paweł D. pisze:
06 lut 2021, 14:32
Cóż, byłem przekonany że i to idzie ze sterownika. Sprzęt za parę baniek i tego nie potrafi? Spojrzałem na szybko do SIWZ i ZTM nie określił dokładnie co znaczy "kontrolowany obiekt".... Stare LDPy też tak miały?
Nie pamiętam zupełnie, ale pamiętam, że bilety na jedną linię odbijały się jako ważne wszędzie i trzeba było ręcznie sprawdzić, na jaką linię zostały wydane - więc możliwe, że nie przenosiło się nic, ale nie upieram się.

Przy czym to wpisywanie taborowego ręcznie nie jest takie głupie, bo wymuszało podstawową kontrolę pozostałych danych, niejednokrotnie wychwyciłem przy tej okazji, że jest zła strefa lub linia ustawiona.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 lut 2021, 15:48

Mi się bardziej podobają rozwiązania gdzie dane są automatycznie przenoszone i wymagają jedynie potwierdzenia/korekty. Ale skoro takiego rozwiązania wymagano od programistów, widać ma to głębszy sens.

ODPOWIEDZ