Z miesięcznego Biuletynu ZTM można dowiedzieć się, że we wrześniu skontrolowano ponad 740 tys. osób.
Bilety, kontrole, taryfa
Moderator: JacekM
Oraz można się dowiedzieć, że kontroler dziennie ujawnia 5-6 osób bez biletu. Co daje średnią ok. 1 na godzinę pracy. Oczywiście można to interpretować, że ciężko złapać gapowicza, takie uczciwe społeczeństwo
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Można też dowiedzieć się, że kontrolerzy ZTM+PKB (nie ma już Cursora? o.) przepracowali 11 tys. godzin, czyli stanowczo przeszacowałem efektywną liczbę kontrologodzin.
Przy czym, szacując liczbę pax miesięcznie na 100 mln miesięcznie (1,2 mld rocznie zgodnie z raportem za 2019) mamy skontrolowanie 0,7% pax. Nawet uwzględniając, że wciąż nie odbudował się w 100% ruch przedcovidowy (jakie są obecne szacunki?), to wciąż wychodzą wartości bardzo niskie.
Ostatnio znalazłem moje statystyki sprzed kilku lat i wprowadzenia umundurowania i jakoś tak się złożyło, że średnia wystawionych kwitków była bliższa 3 osobom/godzinę. Niestety, nie prowadziłem statystyk osób wysiadających z autobusu na mój widok, ale różnica była zauważalna nieumundurowanym okiem
Przy czym, szacując liczbę pax miesięcznie na 100 mln miesięcznie (1,2 mld rocznie zgodnie z raportem za 2019) mamy skontrolowanie 0,7% pax. Nawet uwzględniając, że wciąż nie odbudował się w 100% ruch przedcovidowy (jakie są obecne szacunki?), to wciąż wychodzą wartości bardzo niskie.
Ostatnio znalazłem moje statystyki sprzed kilku lat i wprowadzenia umundurowania i jakoś tak się złożyło, że średnia wystawionych kwitków była bliższa 3 osobom/godzinę. Niestety, nie prowadziłem statystyk osób wysiadających z autobusu na mój widok, ale różnica była zauważalna nieumundurowanym okiem
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Cursor nie dał rady, rekrutacja widać też niewiele dała. Ludzi do kontrolowania jest po prostu za mało i tyle. Kwestia mundurów nie jest aż tak istotna.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
Musisz być zdecydowanie pozbawiony jakichkolwiek uczuć, żeby jeszcze bardziej uciemiężać najbardziej prześladowaną grupę w RP, jaką są kierowcy samochodów, dodatkowymi opłatamiAutobus Czerwon pisze: ↑19 maja 2022, 14:10No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
Nie zawsze poważne opinie
Opłaty miały służyć wymuszeniu rotacji miejsc, a nie być kolejnym para podatkiem od samochodu. Choć co do ścisłego centrum można się nad tym zastanowić.
Ale to chyba jest nielegalne w myśl ustawy, w sensie w weekendy. Przynajmniej nie w takiej publicznej strefie. Gdynia jakoś to obchodzi, ale Sopot już nie.Autobus Czerwon pisze:No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
ŁK
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Należy utworzyć Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania, w której można pobierać opłatę codziennie i całodobowo. W takiej strefie można również ustawić wyższe ceny za parkowanie.
https://warszawa19115.pl/-/abonament-pa ... mieszkancawarszawa19115.pl pisze: Opłata abonamentowa
Są dwa rodzaje abonamentów: abonament rejonowy i abonament obszarowy.
Abonament rejonowy kosztuje 30 zł rocznie – w przypadku zdalnego (drogą internetową) wyrabiania lub przedłużania abonamentu, opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Zarządu Dróg Miejskich – 45 1030 1508 0000 0005 5005 9002; w przypadku załatwiania sprawy w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM płatne przy wydaniu abonamentu mieszkańca (gotówką lub kartą płatniczą).
Abonament obszarowy obowiązuje od 15 listopada 2021 r. Kosztuje 600 zł rocznie – płatne przy wydaniu abonamentu mieszkańca (gotówką lub kartą płatniczą), możliwość opłaty w dwóch ratach po 300 zł.
Abonament rejonowy powinien zostać zlikwidowany, a abonament obszarowy płatny co miesiąc w wysokości ceny biletu miesięcznego. Można też zastosować zniżki, jednak nie mniejsze niż 50% najtańszego biletu miesięcznego. Jeśli ktoś zapłacić chce z góry za cały rok w jednej racie, kwota 300 zł (dla tych co mieliby ulgę 50% najtańszego biletu miesięcznego) i 600 zł dla pozostałych jest optymalna.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Obawiam się, że to są nieco inne rzędy wielkości przychodów, jakkolwiek z przesłaniem się zgadzam.Autobus Czerwon pisze: ↑19 maja 2022, 14:10No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Opłaty w weekend gdy tną rozkłady autobusów w najbardziej oblegane miejsca (trakt, 116, 503) i zawieszają inne linie do centrum (501)? Takiego wała. Albo niech przywrócą stare rozkłady.