Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6488
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, taryfa

Post autor: Emyl » 20 cze 2022, 20:38

Nie powinno być czegoś takiego, że gmina „nie chce” płacić. Powinna albo musieć płacić albo obowiązek finansowania powinien być na szczeblu powiatowym, jeśli nie wojewódzkim - systemowo, w całej Polsce.

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 cze 2022, 20:58

Każdy kij ma dwa końce. Teraz wyobraź sobie, że jakiś ZTM chce horrendalnej stawki za swoje usługi i co? Gmina musi płacić? Wpisywanie do ustawy wzorów na stawki maksymalne (niczym składka zdrowotna w Polskim Ładzie) średnio mi się podoba.
Województwo płaci za pociągi - i widać w rozkładzie jazdy jak to wygląda. Jedni mają co 10 minut, inni co godzinę.... Jedni Flirty, inni EN57...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3452
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8003

Post autor: Dantte » 20 cze 2022, 21:28

No bo stawka powinna być jednakowa w zależności od wozokm - które powinny być obiektywnie ustalane. Tak to działa w straszącym w tym wątku Zurychu :vampir: Jest popyt na 718 co 3 minuty, to gmina płaci na 718 co 3 minuty.
Noale powiaty potrafią się dogadać i komunikacja jest organizowana nie przez miasto, a przez kanton (uznajmy już nawet, że przez zdecentralizowany związek aglomeracyjny). :twisted:
chönsch verstaa, chömm mer rede. chönsch nöd, hasch besser ufhöre
wszystkie linie metra na bialoleke!
9 14 32 72 S2 S8 S24 postbus

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24148
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 cze 2022, 0:04

Mimo wszystko nie proponowałbym powoływać się na szwajcarskie rozwiązania, bo poziom kapitału społecznego jest tam wielokrotnie większy niż u nas.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14151
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 cze 2022, 6:19

Paweł D. pisze:
20 cze 2022, 20:58
Każdy kij ma dwa końce. Teraz wyobraź sobie, że jakiś ZTM chce horrendalnej stawki za swoje usługi i co? Gmina musi płacić?
Z drugiej strony potrafię sobie wyobrazić sytuację w której np. gmina nie chce płacić ZTM-owi bo nie jest zadowolona z ich usług, a ma na swoim terenie prywaciarza który sto razy lepiej przewiezie pasażerów do miasta i woli mu zapłacić. Kiedyś zresztą pamiętam że karczewski Minibus deklasował wszystkich łącznie z pociągami. I w takiej sytuacji gmina mogłaby stwierdzić: po co płacić ZTM-owi, lepiej wesprzeć lokalnego przewoźnika.

ashir
Posty: 26841
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2022, 6:30

No jakoś historia pokazuje, że MiniBus kończy działalność na trasie: Karczew - Warszawa, bo gmina nie była zainteresowana wspieraniem lokalnego przewoźnika i woli ZTM. A w latach 90-tych to wielu lokalnych przewoźników miało takie "złote czasy" i też już są przeszłością. ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 cze 2022, 9:40

reserved pisze:
21 cze 2022, 6:19
Kiedyś zresztą pamiętam że karczewski Minibus deklasował wszystkich łącznie z pociągami.
A teraz przypomnijmy sobie stan i jakość ich taboru...

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 137
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 21 cze 2022, 10:31

person pisze:
21 cze 2022, 9:40
reserved pisze:
21 cze 2022, 6:19
Kiedyś zresztą pamiętam że karczewski Minibus deklasował wszystkich łącznie z pociągami.
A teraz przypomnijmy sobie stan i jakość ich taboru...
Jeżdżące muzeum. Nie licząc wyrobów "autobusopodobnych" średni ich rocznik to 2000...
Pozycje pojazdów ZTM Warszawa
Precz z segregacją sanitarną!

Łukasz
Posty: 9038
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 cze 2022, 10:37

karmat pisze:
person pisze:
21 cze 2022, 9:40
A teraz przypomnijmy sobie stan i jakość ich taboru...
Jeżdżące muzeum. Nie licząc wyrobów "autobusopodobnych" średni ich rocznik to 2000...
No w 90’ latach to byłyby nówki nieśmigane
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6488
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 cze 2022, 15:55

Przypominam, że oprócz Minibusa, wzdłuż torów jeździła jeszcze jakaś Arka.

Piottr
Posty: 1262
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 22 cze 2022, 15:10

Emyl pisze:
21 cze 2022, 15:55
Przypominam, że oprócz Minibusa, wzdłuż torów jeździła jeszcze jakaś Arka.
Był jeszcze Akpol który jeździł Ikarusami.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6488
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 cze 2022, 15:44

Akpol to chyba jeździł nawet jakiś czas na liniach miejskich (117) :)

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 23 cze 2022, 11:53

Palk, Akpol, Arka, Wilga, MiniBus, Atma, Wot-Trans, TransAp, ORT, Speed, Zand, Anhar, San BW, Traks, jak również niebieskie autosany PKS Otwock z napisem "Blue Star", dużo tego niegdyś było...
Do dziś szukam biletów tych przewoźników...
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

ODPOWIEDZ