To, że przy jakiejkolwiek awarii sterownika wyświetlaczy nie ma możliwości wbicia linii w kasowniki i wóz kwalifikuje się do natychmiastowego zjazdu, zamiast np. do dokończenia półkursu z dechami i podmiany.px33 pisze:Czemu to miałoby być idiotyczne? To dość normalne, że na linii jedzie się z aktywnymi kasownikami
DzieĹ Bez Samochodu kontra Warszawska Karta Miejska
Moderator: JacekM
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Co w zasadzie nie zdarza się od ponad roku, odkąd zmodyfikowano soft i nawet w wypadku awarii sterownika kasowniki ustawiają się na poprzednio ustawioną brygadę. Co zaś się tyczy dnia bez samochodu - nie wiem jakie były wytyczne ZTM, w zeszłym roku miałem nockę i jeździłem z zaklejonymi kasownikami od wyjazdu z zajezdni. Brakuje może trochę opcji "wyłącz kasowniki", ukrytej gdzieś w dodatkowym menu (np. pod tym przyciskiem od zmiany trasy), ale w sumie takie coś przydałoby się raptem raz w roku.Szeregowy_Równoległy pisze:To, że przy jakiejkolwiek awarii sterownika wyświetlaczy nie ma możliwości wbicia linii w kasowniki i wóz kwalifikuje się do natychmiastowego zjazdu, zamiast np. do dokończenia półkursu z dechami i podmiany.px33 pisze:Czemu to miałoby być idiotyczne? To dość normalne, że na linii jedzie się z aktywnymi kasownikami
noidea
I? Tak samo jest w R&G, które jest polskim standardem jeśli chodzi o kasowniki (wdrażali większość systemów pobierania opłat w kraju), tam też jeden sterownik odpowiada za wszystko. I to jest właściwy trend, jeśli co to należy poprawić sprawność oprogramowaniaSzeregowy_Równoległy pisze:
To, że przy jakiejkolwiek awarii sterownika wyświetlaczy nie ma możliwości wbicia linii w kasowniki i wóz kwalifikuje się do natychmiastowego zjazdu, zamiast np. do dokończenia półkursu z dechami i podmiany.
Czyli takiej opcji nie powinno być, w najgorszym przypadku powinna być opcja wyłączenia kasowników przez centralę/producenta/operatora. Kierowca powinien mieć dostęp tylko do tego, co jest niezbędne do wykonywania pracy i nie powinien móc sabotować normalnej pracy systemu, nawet raz w rokuAdam G. pisze:Brakuje może trochę opcji "wyłącz kasowniki", ukrytej gdzieś w dodatkowym menu (np. pod tym przyciskiem od zmiany trasy), ale w sumie takie coś przydałoby się raptem raz w roku.
I w tymże R&G kierowca może bez problemu zablokować kasowniki z poziomu sterownika.px33 pisze:I? Tak samo jest w R&G, które jest polskim standardem jeśli chodzi o kasowniki (wdrażali większość systemów pobierania opłat w kraju), tam też jeden sterownik odpowiada za wszystko. I to jest właściwy trend, jeśli co to należy poprawić sprawność oprogramowaniaSzeregowy_Równoległy pisze: To, że przy jakiejkolwiek awarii sterownika wyświetlaczy nie ma możliwości wbicia linii w kasowniki i wóz kwalifikuje się do natychmiastowego zjazdu, zamiast np. do dokończenia półkursu z dechami i podmiany.
Jakieś uzasadnienie? Szczególnie wyrażenia "sabotować". Nie sądzę, by jakikolwiek kierowca ot tak dla jaj zaczął wyłączać kasowniki...px33 pisze:Kierowca powinien mieć dostęp tylko do tego, co jest niezbędne do wykonywania pracy i nie powinien móc sabotować normalnej pracy systemu, nawet raz w roku
noidea
Może, ale w zależności od konfiguracji i zamówienia przewoźnika te kasowniki prędzej czy później się odblokująAdam G. pisze:
I w tymże R&G kierowca może bez problemu zablokować kasowniki z poziomu sterownika.
Co nie zmienia faktu, że taka sytuacja może się zdarzyć (częściej niż organizator wyda rozkaz wyłączenia kasowników). Jeśli przyjęte jest, że kasowniki blokują kanary, to nie ma sensu żeby taka opcja była dostępna dla każdego kierowcy. Już lepiej żeby przewoźnik miał na serwerze jednodniowe rozkłady zakładające wyłączenie kasowników.Adam G. pisze:Nie sądzę, by jakikolwiek kierowca ot tak dla jaj zaczął wyłączać kasowniki...
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Czemu? Widać to chociażby po tym, jak kierowcy mają dostęp do głośności komunikatów.Adam G. pisze:Jakieś uzasadnienie? Szczególnie wyrażenia "sabotować".px33 pisze:Kierowca powinien mieć dostęp tylko do tego, co jest niezbędne do wykonywania pracy i nie powinien móc sabotować normalnej pracy systemu, nawet raz w roku
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
W tym roku oczywiście znowu 22 września w pojazdach jeżdżących na zlecenie ZTM będą darmowe przejazdy, ale chyba po raz pierwszy wszystkie osoby, które będą miały kupon (do pobrania w kasie lub na stronie internetowej) będą mogły jeździć wszystkimi pociągami Kolei Mazowieckich za darmo? Swoją drogą mowa jest tylko o pociągach, a w zastępczej komunikacji autobusowej czy też w autobusach lotniskowych już ta akcja nie będzie obowiązywała?
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak się pobiera ten kupon? Ilość tego jest w jakiś sposób ograniczona? Skoczyłbym do jakiegoś Radomia
Wejdź na stronę KM i go sobie wydrukuj albo pobierz przez telefon, ewentualnie idź do dowolnej kasy biletowej. Łatwo się domyśleć, że oferta jest nieograniczona.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jakby była nieograniczona to po co kupon?
Dla formalności, każdy może go mieć i to w dowolnej formie: papierowej czy też elektronicznej. Może to być za równo wzięty z kasy, jak i też wydrukowany w domu, może być też pobrany jako QR Code, a nawet możesz zrobić jemu zdjęcie i też będzie w porządku. Oczywiście uprawnia do darmowego przejazdu wszystkimi pociągami tego dnia i można sobie jeździć nimi ile się chce.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Że też we wrześniu słoneczny nie jeździ.
I tak by pewnie w nim ta promocja nie obowiązywała.