Bilety, kontrole, taryfa
Moderator: JacekM
To ta bardziej skomplikowana opcja jest taka, że ważność biletu dla każdej klasy pojazdu powinna być możliwa do zmiany online, wtedy ZTM po puszczeniu komunikatu mógłby odblokować jakieś bilety. A mniej skomplikowana jest taka, że przy próbie użycia biletu czasowego w pociągu czy L, powinien wyświetlać się komunikat z ostrzeżeniem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No tak, tylko w tym samym pociągu KM możesz znaleźć się:
a) na odcinku, na którym nie ma honorowania biletów ZTM
b) na odcinku, na którym honorowanie biletów ZTM obejmuje tylko bilety dobowe+
c) na odcinku, na którym honorowanie biletów ZTM obejmuje wszystkie bilety
I to wszystko w ciągu parunastu minut rozkładowego przejazdu. Tu potrzebne jest uproszczenie taryfowe.
a) na odcinku, na którym nie ma honorowania biletów ZTM
b) na odcinku, na którym honorowanie biletów ZTM obejmuje tylko bilety dobowe+
c) na odcinku, na którym honorowanie biletów ZTM obejmuje wszystkie bilety
I to wszystko w ciągu parunastu minut rozkładowego przejazdu. Tu potrzebne jest uproszczenie taryfowe.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Albo chociaż ostrzeżenie. W przypadku grupy "KM" (to można było nawet wrzucić w kod) może przed użyciem biletu czasowego powinna wyświetlić się krótka informacja, że jest ważny tylko w określonych pociągach na określonym odcinku. Znający taryfę pasażer będzie musiał dodatkowo kliknąć, a nieznającego uratuje się przed mandatem.
Z kolei zakładam, że położenie w strefie pasażer jednak powinien ogarnąć sam - bo tu uciążliwość wprowadzenia sprawdzeń byłaby dość wysoka, a spojrzenie na mapkę z honorowaniem biletów jest bardziej naturalne niż szukanie kruczków taryfy.
Z kolei zakładam, że położenie w strefie pasażer jednak powinien ogarnąć sam - bo tu uciążliwość wprowadzenia sprawdzeń byłaby dość wysoka, a spojrzenie na mapkę z honorowaniem biletów jest bardziej naturalne niż szukanie kruczków taryfy.
A w WKD w kasownikach się da skasować 20-minutowy?
Btw zeskanowanie kodu, jak już wejdzie kontroler, jest o wiele prostsze, niż cała transakcja kupna biletu. Bo jakoś w to, że blokada kasowników blokuje kod kreskowy, to nigdy nie uwierzę.
Btw zeskanowanie kodu, jak już wejdzie kontroler, jest o wiele prostsze, niż cała transakcja kupna biletu. Bo jakoś w to, że blokada kasowników blokuje kod kreskowy, to nigdy nie uwierzę.
ŁK
Data i godzina skanowania/skasowania biletu a godzina rozpoczęcia kontroli - do sprawdzenia. Ale jak wymusić synchronizację zegara kontrolera i komórki pasażera?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
No właśnie nie można wymusić. Poza tym ciagle może być tak, że Ci się kończy poprzedni bilet w trakcie kontroli albo nie udało Ci się zeskanować kodu 3 minuty temu. Kolejna rzecz, że kontroler może zacząć kontrolę zanim uda się sfinalizować skasowanie, jeśli się wsiadło właśnie.KwZ pisze:Data i godzina skanowania/skasowania biletu a godzina rozpoczęcia kontroli - do sprawdzenia. Ale jak wymusić synchronizację zegara kontrolera i komórki pasażera?
Taki pic na wodę.
ŁK
Jeżeli aplikacje operatorów są poprawnie zrobione, to cała transakcja zachodzi po stronie serwera - na telefonie wyświetla się tylko to, co serwera zwraca do użytkownika. Synchronizacja zegarów telefonu i kontrolera nie jest potrzebna.
Nie wiem, czy są Powinny być, ale i tak raczej to nie spełnia żadnych zasad certyfikowanych mierników, więc jakaś minuta marginesu co najmniej powinna być. Zresztą ta blokada trzyminutowa jest do zaskarżenia też.Blotny pisze:Jeżeli aplikacje operatorów są poprawnie zrobione, to cała transakcja zachodzi po stronie serwera - na telefonie wyświetla się tylko to, co serwera zwraca do użytkownika. Synchronizacja zegarów telefonu i kontrolera nie jest potrzebna.
Z parkometrami jest podobnie, że nie ma na bieżąco wyznacznika czasu kierowca-system i tam jest margines. Na oko to chyba było nawet 15 minut. Samochody powtarzają pomiar po kilku minutach.
I dalej zostaje moment rozpoczęcia kontroli.
ŁK
Wczoraj usiłowałem kodem QR na Metrze ONZ otworzyć lewą bramkę (pod Prostą). Żadne kombinacje nie okazały się skuteczne. Powoli zaczynam rozumieć wkurzenie ludzi....
Otwieranie bramek kodami QR funkcjonuje od dawna. Nie mieszajmy wątków.
Skoro tak, to dlaczego w automatach w pojazdach nie ma możliwości zakupu biletu dobowego (i weekendowych/tygodniowych w sumie też)? Bo bramki do metra to chyba jedyne uzasadnienie (chociaż mimo wszystko wątpliwe - na bilecie 90-minutowym też ktoś może chcieć skorzystać z metra) tego ograniczenia.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
I ograniczenie popytu, bo już teraz przy wąskiej ofercie do tych automatów potrafią tworzyć się kilkuosobowe kolejki, a to zdecydowanie nie jest dobre miejsce na tłum ludzi czekających na swoją kolej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Opowiadam się za tym, żeby w tych automatach było jak najwięcej rodzajów biletów, a więc również dobowych.