Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2021, 14:46

fik pisze:
17 lis 2021, 12:23
Dzieląc jedno przez drugie uzyskujemy informację, że kontroli podlega efektywnie ~1,8% przejazdów.
Z miesięcznego Biuletynu ZTM można dowiedzieć się, że we wrześniu skontrolowano ponad 740 tys. osób.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 15:11

Oraz można się dowiedzieć, że kontroler dziennie ujawnia 5-6 osób bez biletu. Co daje średnią ok. 1 na godzinę pracy. Oczywiście można to interpretować, że ciężko złapać gapowicza, takie uczciwe społeczeństwo ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lis 2021, 15:16

Można też dowiedzieć się, że kontrolerzy ZTM+PKB (nie ma już Cursora? o.) przepracowali 11 tys. godzin, czyli stanowczo przeszacowałem efektywną liczbę kontrologodzin.

Przy czym, szacując liczbę pax miesięcznie na 100 mln miesięcznie (1,2 mld rocznie zgodnie z raportem za 2019) mamy skontrolowanie 0,7% pax. Nawet uwzględniając, że wciąż nie odbudował się w 100% ruch przedcovidowy (jakie są obecne szacunki?), to wciąż wychodzą wartości bardzo niskie.

Ostatnio znalazłem moje statystyki sprzed kilku lat i wprowadzenia umundurowania i jakoś tak się złożyło, że średnia wystawionych kwitków była bliższa 3 osobom/godzinę. Niestety, nie prowadziłem statystyk osób wysiadających z autobusu na mój widok, ale różnica była zauważalna nieumundurowanym okiem ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2021, 15:45

fik pisze:
17 lis 2021, 15:16
(jakie są obecne szacunki?)
ok. 70%

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lis 2021, 15:49

To przy 70 mln pax miesięcznie mamy +/- 1% skontrolowanych. Drobniutko, wnioski mam cały czas te same.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 lis 2021, 16:28

Cursor nie dał rady, rekrutacja widać też niewiele dała. Ludzi do kontrolowania jest po prostu za mało i tyle. Kwestia mundurów nie jest aż tak istotna.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 maja 2022, 13:56

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 maja 2022, 14:10

No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 maja 2022, 14:46

Autobus Czerwon pisze:
19 maja 2022, 14:10
No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
Musisz być zdecydowanie pozbawiony jakichkolwiek uczuć, żeby jeszcze bardziej uciemiężać najbardziej prześladowaną grupę w RP, jaką są kierowcy samochodów, dodatkowymi opłatami :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 maja 2022, 15:34

Opłaty miały służyć wymuszeniu rotacji miejsc, a nie być kolejnym para podatkiem od samochodu. Choć co do ścisłego centrum można się nad tym zastanowić.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 maja 2022, 16:56

Autobus Czerwon pisze:No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
Ale to chyba jest nielegalne w myśl ustawy, w sensie w weekendy. Przynajmniej nie w takiej publicznej strefie. Gdynia jakoś to obchodzi, ale Sopot już nie.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 19 maja 2022, 23:33

Należy utworzyć Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania, w której można pobierać opłatę codziennie i całodobowo. W takiej strefie można również ustawić wyższe ceny za parkowanie.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 20 maja 2022, 0:47

warszawa19115.pl pisze: Opłata abonamentowa

Są dwa rodzaje abonamentów: abonament rejonowy i abonament obszarowy.

Abonament rejonowy kosztuje 30 zł rocznie – w przypadku zdalnego (drogą internetową) wyrabiania lub przedłużania abonamentu, opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Zarządu Dróg Miejskich – 45 1030 1508 0000 0005 5005 9002; w przypadku załatwiania sprawy w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM płatne przy wydaniu abonamentu mieszkańca (gotówką lub kartą płatniczą).

Abonament obszarowy obowiązuje od 15 listopada 2021 r. Kosztuje 600 zł rocznie – płatne przy wydaniu abonamentu mieszkańca (gotówką lub kartą płatniczą), możliwość opłaty w dwóch ratach po 300 zł.
https://warszawa19115.pl/-/abonament-pa ... mieszkanca

Abonament rejonowy powinien zostać zlikwidowany, a abonament obszarowy płatny co miesiąc w wysokości ceny biletu miesięcznego. Można też zastosować zniżki, jednak nie mniejsze niż 50% najtańszego biletu miesięcznego. Jeśli ktoś zapłacić chce z góry za cały rok w jednej racie, kwota 300 zł (dla tych co mieliby ulgę 50% najtańszego biletu miesięcznego) i 600 zł dla pozostałych jest optymalna.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 maja 2022, 9:10

Autobus Czerwon pisze:
19 maja 2022, 14:10
No tak, podwyżki cen biletów są nieuniknione. Ale o wprowadzeniu oplat w SPPN w weekendy i wieczorami oraz w nocy dla kierowców jakoś nikt nie mówi. Taką to właśnie mamy priorytetyzację transportu zbiorowego.
Obawiam się, że to są nieco inne rzędy wielkości przychodów, jakkolwiek z przesłaniem się zgadzam.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 maja 2022, 22:07

Opłaty w weekend gdy tną rozkłady autobusów w najbardziej oblegane miejsca (trakt, 116, 503) i zawieszają inne linie do centrum (501)? Takiego wała. Albo niech przywrócą stare rozkłady.

ODPOWIEDZ