Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 26 lip 2019, 12:37

Na razie myślę, że zupełnie dobrze wystarczy pisemko w stylu "W związku z brakiem odpowiedzi w ustawowym terminie na reklamację z dn. XXXX uznaję, że została ona uwzględniona i w związku z tym wezwanie do opłaty dodatkowej XXXXXX jest nieważne" poleconym z potwierdzeniem odbioru, albo nawet lepiej osobiście na kancelarię z potwierdzeniem odbioru na kopii.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 lip 2019, 12:40

Premo pisze:
26 lip 2019, 12:33
No Limit Biker pisze:
23 lip 2019, 16:42


Ale ja mam sam wg Ciebie zainicjować sprawę, czy czekać na wezwanie do wspomnianego Lublina?
Jak masz wystarczająco dużo czasu i pieniędzy to możesz zakładać sprawę. Tylko licz się z tym, że jest ona przegrana.
Jeżeli złożyłeś reklamację i na nią nie odpowiedzieli w terminie ustawowym, to z założenia musieli ja przyjąć. Warunki są dwa, musisz mieć potwierdzenie że nadałeś reklamację to raz. Dwa KM nie mają potwierdzenia na wysłanie odpowiedzi.
Sam z KM kiedyś wygrałem sprawę o mandat, bo o 3 miesiące przegapili termin przedawnienia. Najpierw przegrałem ale odwołanie, podniesienie zarzutu przedawnienia i sąd potwierdził moją wersję. Nawet na sprawie nie byłem, tylko napisałem pismo do sądu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 26 lip 2019, 19:51

Panowie, wiecie chociaż o czym piszecie? Owszem, dwie strony wcześniej ale: najpierw kolega opowiedział o złożeniu reklamacji na którą nie dostawał odpowiedzi, ale ona jednak nadeszła (negatywne rozparzenie reklamacji jest formą wezwania do zapłaty) i przyniósł ją listonosz. A więc na 99% był to polecony (i pewnie ZPO). Więc KM jak najbardziej mają dowód jej wysłania. Zapytałem czy dochowali terminu i odpowiedź nie padła, więc domniemuję że jednak tak. Więc tak tematu nie ugryziecie. Owszem, pozostaje liczyć na przedawnienie (wątpliwe, ale zawsze...) oraz walka w sądzie na rozprawie. W to, że odpowiedź na reklamację nie spełnia wymogów też wątpię, przecież to idzie taśmowo z systemu.

Awatar użytkownika
No Limit Biker
Posty: 417
Rejestracja: 18 gru 2005, 15:54
Lokalizacja: Peryferie Stolicy

Post autor: No Limit Biker » 26 lip 2019, 20:59

To jaki jest ich argument, skoro reklamacja po 30 dniach z automatu jest przyjęta?
Droit au but!!
No Limit Bikers 4L!!

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 26 lip 2019, 23:32

Ale kogo i na co?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 27 lip 2019, 15:57

Paweł D. pisze:
26 lip 2019, 19:51
Panowie, wiecie chociaż o czym piszecie? Owszem, dwie strony wcześniej ale: najpierw kolega opowiedział o złożeniu reklamacji na którą nie dostawał odpowiedzi, ale ona jednak nadeszła (negatywne rozparzenie reklamacji jest formą wezwania do zapłaty) i przyniósł ją listonosz. A więc na 99% był to polecony (i pewnie ZPO). Więc KM jak najbardziej mają dowód jej wysłania. Zapytałem czy dochowali terminu i odpowiedź nie padła, więc domniemuję że jednak tak. Więc tak tematu nie ugryziecie. Owszem, pozostaje liczyć na przedawnienie (wątpliwe, ale zawsze...) oraz walka w sądzie na rozprawie. W to, że odpowiedź na reklamację nie spełnia wymogów też wątpię, przecież to idzie taśmowo z systemu.
Z tego co zrozumiałem to odpowiedzi na reklamację nie dostał, a jak nie dostał to jest ona przyjęta z urzędu. Co ważne, 14 dni bez odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji wraz z rządaniami w niej zawartej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lip 2019, 20:13

kajo pisze:
27 lip 2019, 15:57
Z tego co zrozumiałem to odpowiedzi na reklamację nie dostał, a jak nie dostał to jest ona przyjęta z urzędu. Co ważne, 14 dni bez odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji wraz z rządaniami w niej zawartej.
3 razy nie.
1.) Pisze że dostał, listonosz przyniósł.
2.) 14 dni bez odpowiedzi jeszcze o niczym nie świadczy. Czepiając się słów to 30 też nie, zwykły polecony to z reguły 7 dni na doręczenie, albo i więcej.
3.) Uznanie reklamacji (w terminie bądź milczące po nim) absolutnie nie jest uznaniem żądań w jej zawartych.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 lip 2019, 20:50

1. Z tego co widziałem to dostał tylko wezwanie do zapłaty, bez związku z reklamacją
3. To niby czym?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lip 2019, 21:01

1. Zawsze mi się wydawało, że podstawowe wezwanie wystawia się w czasie kontroli. Podejrzewam że było to negatywne rozpatrzenie reklamacji i ponowne wezwanie do zapłaty. Nadawcą był Dział Windykacji dla przypomnienia.
3. Uznanie reklamacji i uznanie roszczeń w niej zawartych to dwie różne sprawy. W trybie prawa przewozowego pasażer może jedynie reklamować wystawione wezwanie a nie wysuwać żądania (no poza żądaniem uznanie reklamacji, choć od strony prawnej czy "żąda" czy "prosi" to to samo).

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2019, 21:04

No Limit Biker pisze:To jaki jest ich argument, skoro reklamacja po 30 dniach z automatu jest przyjęta?
Miałeś się z nimi skontaktować. Pewnie by powiedzieli.
ŁK

Awatar użytkownika
No Limit Biker
Posty: 417
Rejestracja: 18 gru 2005, 15:54
Lokalizacja: Peryferie Stolicy

Post autor: No Limit Biker » 27 lip 2019, 21:39

Jeszcze się nie kontaktowałem, za duży młyn w pracy.
Wezwanie do zapłaty z działu windykacji datowane jest na 16.07, więc prawie 60 dni od daty złożenia reklamacji.
Poza tym zawsze mi się wydawało, że skoro reklamacja jest mailowa to odpowiedź też powinna być mailowa, przynajmniej tak jest w telkomach, kablówkach itp.
Owszem KM może twierdzić, że ich regulamin nie uznaję pozytywnego rozpatrzenia reklamacji po upływie 30 dni (które jednak w mailach podkreślają że odezwą się przed upływem 30 dni - co nie nastąpiło). Ale jak to się ma do prawa w naszym kraju.
Droit au but!!
No Limit Bikers 4L!!

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 lip 2019, 21:48

Podejrzewam że było to negatywne rozpatrzenie reklamacji i ponowne wezwanie do zapłaty. Nadawcą był Dział Windykacji dla przypomnienia.
Nie ma chyba czegoś takiego jak negatywne rozpatrzenie reklamacji "w domyśle" - takie pismo powinno zawierać jakieś odniesienie do reklamacji (albo chociaż samego faktu jej złożenia) i powód odmowy.
3. Uznanie reklamacji i uznanie roszczeń w niej zawartych to dwie różne sprawy. W trybie prawa przewozowego pasażer może jedynie reklamować wystawione wezwanie a nie wysuwać żądania (no poza żądaniem uznanie reklamacji, choć od strony prawnej czy "żąda" czy "prosi" to to samo).
No ale z tego wynika, że możliwa jest sytuacja, w której przewoźnik stwierdza że wezwanie zostało wystawione nieprawidłowo ale pomimo tego jest ważne i należy je opłacić. Przecież to absurd.

A jeśli mowa o reklamacjach to "główne" prawo przewozowe w żaden sposób kwestii reklamacji nie reguluje, stąd chyba dość bezpiecznie można wziąć 30-dniowy termin z ustawy o prawach konsumenta (transport nie istnieje w wykluczeniach), która dodatkowo mówi, że "Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.", co wydaje się załatwiać kwestię ewentualnego regulaminu przewoźnika

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2019, 22:19

Z tym kpa jest tak, że jak wysłałeś e-mailem, to powinni odesłać e-mailem (art.39 kpa). Mail łatwiej się teoretycznie gubi (spamy itp.) - choć Poczty Polskiej konkurencja jest ostra pewnie. Kiedyś ze sklepu wysłali mi odpowiedź na adres, gubiąc jedną literkę w emailu. Jak się z nimi skontaktujesz, to się zapewne dowiesz, czy wysłali i jak, a tak to trochę strzelanie. Na razie chyba jeszcze domu Ci nie zajmą, ale powinni wiedzieć o wszczęciu przez Ciebie jakiejś akcji administracyjnej.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lip 2019, 23:54

Reklamacja nie jest rozpatrywana ani w trybie KPA ani ustawy o prawach konsumenta.
Skoro od otrzymania reklamacji przez KM do udzielenia odpowiedzi minęło ponad 30 dni to powinna być z mocy prawa uznana za rozpatrzoną pozytywnie. Takie jest przynajmniej moje zdanie.

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 28 lip 2019, 19:47

Czy to jakaś zmiana czy tak jest od zawsze, że Zubrzycki jeździ z kanarami w 2 strefie nawet o godzinie.. 13?
Myślałem, że tylko w nocy przysługuje im ochrona.
Operacja się udała, pacjent zmarł.

ODPOWIEDZ