Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 kwie 2021, 13:34

No przecież można (było) doładować telefon, można doładować kartę. Bilet dobowy jest absolutnie podstawowym biletem w ofercie, jako najbardziej opłacalny przy większej liczbie podróży, i jeśli nie ma technicznych przeciwwskazań to powinien być oferowany. A nie wygląda jakby były.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 kwie 2021, 13:46

fik pisze:
15 kwie 2021, 13:31
I jeszcze niech chwilówkę będzie można wziąć i zapłacić rachunek za gaz.
Więcej ironii, więcej. :twisted:
px33 pisze:
15 kwie 2021, 13:34
No przecież można (było) doładować telefon, można doładować kartę. Bilet dobowy jest absolutnie podstawowym biletem w ofercie, jako najbardziej opłacalny przy większej liczbie podróży, i jeśli nie ma technicznych przeciwwskazań to powinien być oferowany. A nie wygląda jakby były.
Po coś wydano pieniądze na te automaty i ja nie widzę powodu żeby tych biletów tam nie było.
Co do technicznych przeciwwskazań, nie widzę jakiegoś dużego problemu, bilety czasowe są już sprzedawane w tych automatach i jest to oczywiście nieco inna wersja niż w kiosku, bo bilet nie ma paska magnetycznego, tylko kod QR do otwierania bramek w metrze (plus można użyć wejściówki), no i jest wydrukowany fabrycznie czas ważności takiego biletu. Od strony technicznej dokładnie tak samo może być z dobowym, to tylko kwestia modyfikacji oprogramowania.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 kwie 2021, 15:32

W momencie wprowadzania tych biletomatów była informacja, że zabezpieczenie biletów przez nie wydawanych przed fałszerstwem jest ocenione jako stosunkowo niskie i stąd oferta biletowa została ograniczona do biletów, których fałszowanie jest mało opłacalne i trudniejsze organizacyjnie ze względu na krótki termin ważności ("wyprodukowanie" przez studentów w akademiku w nocy biletu ważnego cały następny dzień jest potencjalnie bardziej atrakcyjne i wygodne niż produkowanie biletów maksymalnie 90-minutowych na określone przedziały czasu w ciągu dnia).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 kwie 2021, 15:46

Struktura sprzedaży biletów (w liczbie sztuk) wygląda tak:

Czasowe: 52,73%
Jednorazowe: 38,17%
Długookresowe: 6,23%
Krótkookresowe: 2,88%, w tym dobowe 2,40%.
(dane ZTM za 2019 rok)

Tezę o "absolutnie podstawowym bilecie [dobowym] w ofercie" na podstawie powyższych danych odrzucam.

Biletomat w pojeździe powinien, moim zdaniem, ma być trywialny w obsłudze i minimalizować czas niezbędny na pozyskanie ważnego biletu przez pasażera. Jak wrzucimy w to całą ofertę biletową ZTM, to po pierwsze: więcej osób będzie z nich korzystać, po drugie: każda osoba będzie przy tym automacie spędzać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem, to nie jest miejsce na generowanie sztucznego tłoku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 kwie 2021, 18:19

Nie no, dobowy rzadko kiedy opłaca się pasażerowi przy obecnej cenie (czy ktoś naprawdę potrzebuje więcej niż podróży tam i z powrotem?).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 kwie 2021, 18:51

kveld pisze:
15 kwie 2021, 15:32
W momencie wprowadzania tych biletomatów była informacja, że zabezpieczenie biletów przez nie wydawanych przed fałszerstwem jest ocenione jako stosunkowo niskie i stąd oferta biletowa została ograniczona do biletów, których fałszowanie jest mało opłacalne i trudniejsze organizacyjnie ze względu na krótki termin ważności ("wyprodukowanie" przez studentów w akademiku w nocy biletu ważnego cały następny dzień jest potencjalnie bardziej atrakcyjne i wygodne niż produkowanie biletów maksymalnie 90-minutowych na określone przedziały czasu w ciągu dnia).
Identyczne zabezpieczenie, bo zakładam że papier jednak ma hologram, w wielu miastach nie jest problemem. W takim Wrocławiu w kioskach bilety są drukowane z drukarek termicznych, bo to najwyraźniej tańsze od ogarniania logistyki gotowych biletów.
Tezę o "absolutnie podstawowym bilecie [dobowym] w ofercie" na podstawie powyższych danych odrzucam.

Biletomat w pojeździe powinien, moim zdaniem, ma być trywialny w obsłudze i minimalizować czas niezbędny na pozyskanie ważnego biletu przez pasażera. Jak wrzucimy w to całą ofertę biletową ZTM, to po pierwsze: więcej osób będzie z nich korzystać, po drugie: każda osoba będzie przy tym automacie spędzać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem, to nie jest miejsce na generowanie sztucznego tłoku.
Ok, faktycznie nie ma tego aż tak dużo. Ale wciąż, zmuszanie pasażera na peryferiach do kupowania mniej korzystnego biletu nie jest moim zdaniem ok. A gdyby (znowu, wzorem innych miast) na głównym ekranie zostały dotychczasowe typy, a pojawił się przycisk "Inne bilety" z większą ofertą, to raczej nie spowodowałoby to jakiegoś armageddonu.
Tym bardziej, że w sumie tendencja jest taka, żeby funkcjonalność biletomatów jednak zwiększać. Białystok na swoich ma system pay as you go jak w Londynie, Łódź ma tylko przypisywanie biletów (dowolnych) do karty.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 kwie 2021, 19:13

W biletomatach WKD jest/był też taki przycisk.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 kwie 2021, 19:39

px33 pisze:
15 kwie 2021, 18:51
Ok, faktycznie nie ma tego aż tak dużo. Ale wciąż, zmuszanie pasażera na peryferiach do kupowania mniej korzystnego biletu nie jest moim zdaniem ok. A gdyby (znowu, wzorem innych miast) na głównym ekranie zostały dotychczasowe typy, a pojawił się przycisk "Inne bilety" z większą ofertą, to raczej nie spowodowałoby to jakiegoś armageddonu.
No nie wiem, może to przez fakt, że moja obecność w pojeździe często powodowała wzmożone zainteresowanie kupnem biletu :term:, jednak spotkałem się niejednokrotnie z utrudnionym przejściem przez ludzi czekających na swoją kolej zakupu biletu. Im więcej tych opcji będzie, tym więcej osób zrezygnuje z kupna biletu na zewnątrz i zrobi to wewnątrz, i będzie większy chaos. No ale może faktycznie jestem zbiasowany, więc już się nie upieram za bardzo :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 kwie 2021, 9:37

Chyba faktycznie twoja obecność, bo ja rzadko widuję kogoś stojącego przy biletomacie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 kwie 2021, 9:45

Nie zgadzam się, fakt że częściej w tramwajach ale kolejki do biletomatów w pojeździe widywałem regularnie. Teraz się te wszystkie obserwacje rozmywają ale nawet statystyki mówią że nie jest to margines:
W 2020 roku wzrost sprzedaży biletów – oprócz aplikacji na urządzenia mobilne – odnotowano także w przypadku mobilnych automatów biletowych. Pasażerowie kupili w pojazdach WTP bilety za ponad 116,9 mln zł, a udział w sprzedaży za pomocą tego kanału dystrybucji wyniósł 19,45 proc. W 2019 roku było to odpowiednio – prawie 153 mln zł i 15,38 proc. Wzrost popularności mobilnych automatów biletowych przekroczył więc 4 proc.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 25 kwie 2021, 11:44

Łukasz pisze:
09 kwie 2021, 11:31
Bo jak zwykle dla kilku oszustów zepsuli życie 99% uczciwych ludzi.
Niekoniecznie 99%. Odejmując kupujących bilety papierowe, WKMkowe będzie max 30%. Ale fakt że traktowanie ich jako potencjalnych oszustów mile nie jest

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 kwie 2021, 17:02

Czy w pociągach KM kody QR są przy każdym wejściu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2021, 9:50

Dlaczego linia 901 jest płatna, skoro 902 jest bezpłatna? :-k

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 maja 2021, 9:59

ashir pisze:
15 maja 2021, 9:50
Dlaczego linia 901 jest płatna, skoro 902 jest bezpłatna? :-k
Bo Stadion Narodowy jest bardziej prestiżowy niż stadion miejski.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 maja 2021, 10:15

Bo 902 ze stacji metra Stadion Narodowy na ów stadion jedzie 10 minut i jest shuttle busem.
ŁK

ODPOWIEDZ