Bilety, kontrole, taryfa
Moderator: JacekM
No przecież można (było) doładować telefon, można doładować kartę. Bilet dobowy jest absolutnie podstawowym biletem w ofercie, jako najbardziej opłacalny przy większej liczbie podróży, i jeśli nie ma technicznych przeciwwskazań to powinien być oferowany. A nie wygląda jakby były.
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Więcej ironii, więcej.
Po coś wydano pieniądze na te automaty i ja nie widzę powodu żeby tych biletów tam nie było.px33 pisze: ↑15 kwie 2021, 13:34No przecież można (było) doładować telefon, można doładować kartę. Bilet dobowy jest absolutnie podstawowym biletem w ofercie, jako najbardziej opłacalny przy większej liczbie podróży, i jeśli nie ma technicznych przeciwwskazań to powinien być oferowany. A nie wygląda jakby były.
Co do technicznych przeciwwskazań, nie widzę jakiegoś dużego problemu, bilety czasowe są już sprzedawane w tych automatach i jest to oczywiście nieco inna wersja niż w kiosku, bo bilet nie ma paska magnetycznego, tylko kod QR do otwierania bramek w metrze (plus można użyć wejściówki), no i jest wydrukowany fabrycznie czas ważności takiego biletu. Od strony technicznej dokładnie tak samo może być z dobowym, to tylko kwestia modyfikacji oprogramowania.
W momencie wprowadzania tych biletomatów była informacja, że zabezpieczenie biletów przez nie wydawanych przed fałszerstwem jest ocenione jako stosunkowo niskie i stąd oferta biletowa została ograniczona do biletów, których fałszowanie jest mało opłacalne i trudniejsze organizacyjnie ze względu na krótki termin ważności ("wyprodukowanie" przez studentów w akademiku w nocy biletu ważnego cały następny dzień jest potencjalnie bardziej atrakcyjne i wygodne niż produkowanie biletów maksymalnie 90-minutowych na określone przedziały czasu w ciągu dnia).
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27387
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Struktura sprzedaży biletów (w liczbie sztuk) wygląda tak:
Czasowe: 52,73%
Jednorazowe: 38,17%
Długookresowe: 6,23%
Krótkookresowe: 2,88%, w tym dobowe 2,40%.
(dane ZTM za 2019 rok)
Tezę o "absolutnie podstawowym bilecie [dobowym] w ofercie" na podstawie powyższych danych odrzucam.
Biletomat w pojeździe powinien, moim zdaniem, ma być trywialny w obsłudze i minimalizować czas niezbędny na pozyskanie ważnego biletu przez pasażera. Jak wrzucimy w to całą ofertę biletową ZTM, to po pierwsze: więcej osób będzie z nich korzystać, po drugie: każda osoba będzie przy tym automacie spędzać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem, to nie jest miejsce na generowanie sztucznego tłoku.
Czasowe: 52,73%
Jednorazowe: 38,17%
Długookresowe: 6,23%
Krótkookresowe: 2,88%, w tym dobowe 2,40%.
(dane ZTM za 2019 rok)
Tezę o "absolutnie podstawowym bilecie [dobowym] w ofercie" na podstawie powyższych danych odrzucam.
Biletomat w pojeździe powinien, moim zdaniem, ma być trywialny w obsłudze i minimalizować czas niezbędny na pozyskanie ważnego biletu przez pasażera. Jak wrzucimy w to całą ofertę biletową ZTM, to po pierwsze: więcej osób będzie z nich korzystać, po drugie: każda osoba będzie przy tym automacie spędzać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem, to nie jest miejsce na generowanie sztucznego tłoku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie no, dobowy rzadko kiedy opłaca się pasażerowi przy obecnej cenie (czy ktoś naprawdę potrzebuje więcej niż podróży tam i z powrotem?).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Identyczne zabezpieczenie, bo zakładam że papier jednak ma hologram, w wielu miastach nie jest problemem. W takim Wrocławiu w kioskach bilety są drukowane z drukarek termicznych, bo to najwyraźniej tańsze od ogarniania logistyki gotowych biletów.kveld pisze: ↑15 kwie 2021, 15:32W momencie wprowadzania tych biletomatów była informacja, że zabezpieczenie biletów przez nie wydawanych przed fałszerstwem jest ocenione jako stosunkowo niskie i stąd oferta biletowa została ograniczona do biletów, których fałszowanie jest mało opłacalne i trudniejsze organizacyjnie ze względu na krótki termin ważności ("wyprodukowanie" przez studentów w akademiku w nocy biletu ważnego cały następny dzień jest potencjalnie bardziej atrakcyjne i wygodne niż produkowanie biletów maksymalnie 90-minutowych na określone przedziały czasu w ciągu dnia).
Ok, faktycznie nie ma tego aż tak dużo. Ale wciąż, zmuszanie pasażera na peryferiach do kupowania mniej korzystnego biletu nie jest moim zdaniem ok. A gdyby (znowu, wzorem innych miast) na głównym ekranie zostały dotychczasowe typy, a pojawił się przycisk "Inne bilety" z większą ofertą, to raczej nie spowodowałoby to jakiegoś armageddonu.Tezę o "absolutnie podstawowym bilecie [dobowym] w ofercie" na podstawie powyższych danych odrzucam.
Biletomat w pojeździe powinien, moim zdaniem, ma być trywialny w obsłudze i minimalizować czas niezbędny na pozyskanie ważnego biletu przez pasażera. Jak wrzucimy w to całą ofertę biletową ZTM, to po pierwsze: więcej osób będzie z nich korzystać, po drugie: każda osoba będzie przy tym automacie spędzać więcej czasu. Moim skromnym zdaniem, to nie jest miejsce na generowanie sztucznego tłoku.
Tym bardziej, że w sumie tendencja jest taka, żeby funkcjonalność biletomatów jednak zwiększać. Białystok na swoich ma system pay as you go jak w Londynie, Łódź ma tylko przypisywanie biletów (dowolnych) do karty.
W biletomatach WKD jest/był też taki przycisk.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27387
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No nie wiem, może to przez fakt, że moja obecność w pojeździe często powodowała wzmożone zainteresowanie kupnem biletu , jednak spotkałem się niejednokrotnie z utrudnionym przejściem przez ludzi czekających na swoją kolej zakupu biletu. Im więcej tych opcji będzie, tym więcej osób zrezygnuje z kupna biletu na zewnątrz i zrobi to wewnątrz, i będzie większy chaos. No ale może faktycznie jestem zbiasowany, więc już się nie upieram za bardzopx33 pisze: ↑15 kwie 2021, 18:51Ok, faktycznie nie ma tego aż tak dużo. Ale wciąż, zmuszanie pasażera na peryferiach do kupowania mniej korzystnego biletu nie jest moim zdaniem ok. A gdyby (znowu, wzorem innych miast) na głównym ekranie zostały dotychczasowe typy, a pojawił się przycisk "Inne bilety" z większą ofertą, to raczej nie spowodowałoby to jakiegoś armageddonu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Chyba faktycznie twoja obecność, bo ja rzadko widuję kogoś stojącego przy biletomacie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie zgadzam się, fakt że częściej w tramwajach ale kolejki do biletomatów w pojeździe widywałem regularnie. Teraz się te wszystkie obserwacje rozmywają ale nawet statystyki mówią że nie jest to margines:
W 2020 roku wzrost sprzedaży biletów – oprócz aplikacji na urządzenia mobilne – odnotowano także w przypadku mobilnych automatów biletowych. Pasażerowie kupili w pojazdach WTP bilety za ponad 116,9 mln zł, a udział w sprzedaży za pomocą tego kanału dystrybucji wyniósł 19,45 proc. W 2019 roku było to odpowiednio – prawie 153 mln zł i 15,38 proc. Wzrost popularności mobilnych automatów biletowych przekroczył więc 4 proc.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Dlaczego linia 901 jest płatna, skoro 902 jest bezpłatna?
Bo 902 ze stacji metra Stadion Narodowy na ów stadion jedzie 10 minut i jest shuttle busem.
ŁK