Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR
Moderator: JacekM
-
- Posty: 12164
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
No i właśnie o to chodzi! Moim zdaniem 414 jakąś tam formą zastępstwa jest. Trochę ludzi na Kole wsiada, zapewne większość jedzie dalej niż Toruńska. Tej grupie małym kosztem możemy usprawnić podróż w czasie remontu. I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Toruńska od dawna powinna obowiązywać dla absolutnie wszystkiego, w tym tego śmiesznego ekspresu z Derbów. Podobnie płakano przy Służewcu zresztą, rzeczywistość dawno zweryfikowała darcie szat fetyszystów czerwieni.
Koło zaś za niedługo i tak będzie koniecznością, bo będzie tam - ułomna, bo ułomna, ale z pewnością popularna - przesiadka do metra.
414 jest najbardziej naturalnym zamiennikiem linii obwodowej i bardzo dobrze, że dostanie te przystanki i zapewne setki pasażerów. Na dobrą sprawę powinno zostać wzmocnione do 10 minut - na Kasprzaka potrafi po 17 wsiąść blisko setka osób do pociągów w kierunku Legionowa i w dużej mierze ci ludzie będą pewnie chcieli właśnie za pomocą 414 dostać się do swoich pociągów.
Koło zaś za niedługo i tak będzie koniecznością, bo będzie tam - ułomna, bo ułomna, ale z pewnością popularna - przesiadka do metra.
414 jest najbardziej naturalnym zamiennikiem linii obwodowej i bardzo dobrze, że dostanie te przystanki i zapewne setki pasażerów. Na dobrą sprawę powinno zostać wzmocnione do 10 minut - na Kasprzaka potrafi po 17 wsiąść blisko setka osób do pociągów w kierunku Legionowa i w dużej mierze ci ludzie będą pewnie chcieli właśnie za pomocą 414 dostać się do swoich pociągów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Chciałbym wierzyć, że tylko na czas remontu. Ale zbyt dobrze znam ZTM.bartoni722 pisze:Tej grupie małym kosztem możemy usprawnić podróż w czasie remontu. I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
Bardzo często widzę, że na tych przystankach nie stoi nawet jedna osoba. Stąd przypuszczam, że zbyt dużej frekwencji tam nie ma. Za to zysk czasowy dla 414 jest dość spory.bartoni722 pisze:I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
Tak jak mówię, to koniec kolejnej linii przyspieszonej. Szkoda, wielka szkoda.
Tylko po co, skoro tam na tych przystankach prawie nikogo nie ma? Nie rozumiem, po co wprowadzać jakieś zmiany tylko po to, żeby system na papierze się zgadzał, a nie zgodnie z naturalnymi potrzebami pasażerów. No nie rozumiem tego. Moim zdaniem komunikacja powinna opierać się na rzeczywistych potrzebach. Jeśli na jakimś przystanku linia zwykła często staje niepotrzebnie, a ktoś chce dodawać tam jeszcze linię przyspieszoną, żeby utrudnić życie dziesiątkom ludzi w autobusie, to tego nie rozumiem.fik pisze:Toruńska od dawna powinna obowiązywać dla absolutnie wszystkiego, w tym tego śmiesznego ekspresu z Derbów. Podobnie płakano przy Służewcu zresztą, rzeczywistość dawno zweryfikowała darcie szat fetyszystów czerwieni.
Zdefiniuj "naturalne potrzeby". W swojej wypowiedzi wskaż różnice pomiędzy własną opinią, a próbą obiektywnego wytłumaczeniem tego określenia.reserved pisze:Nie rozumiem, po co wprowadzać jakieś zmiany tylko po to, żeby system na papierze się zgadzał, a nie zgodnie z naturalnymi potrzebami pasażerów.
Jak wyżej.reserved pisze:Moim zdaniem komunikacja powinna opierać się na rzeczywistych potrzebach. Jeśli na jakimś przystanku linia zwykła często staje niepotrzebnie, a ktoś chce dodawać tam jeszcze linię przyspieszoną, żeby utrudnić życie dziesiątkom ludzi w autobusie, to tego nie rozumiem.
Plus, jak napisał Fik, w pociągach za Gdańskim w szczytach podróżuje naprawdę niemało osób. Dzięki przystankowi 414 na Toruńskiej ci ludzie będą mogli w miarę komfortowo dojechać na miejsce.
Na szczęście 414 nie dostało Maczka, więc wciąż ma szansę rozpędzić się na trasie
Aczkolwiek to chyba nie jest najlepszy wątek do takiej dyskusji...
Na Warszawie Toruńskiej przesiadałem się, jadąc Kolejami Mazowieckimi z Lotniska Chopina. Podjechało 112, którym wróciłem na drugą stronę Wisły. Trochę naokoło, za to całkiem szybko i wygodniej niż zatłoczonym metrem (był to już popołudniowy szczyt, a ja z dużą walizą). Na Toruńskiej w stronę Żoliborza przesiada się kilka znanych mi osób, które dojeżdżają pociągami z Legionowa, Pomiechówka. Widać, że wytworzył się tam węzeł przesiadkowy, który warto wzmacniać.
Byłeś tam kiedykolwiek w szczycie? Po przyjeździe pociągu? Ja jestem codziennie. Jeśli z S3 z lotniska o 17:06 wysiada tak na oko około setki ludzi, z czego 2/3 idzie na przystanki w stronę Bródna czy Białołęki to to jest naprawdę "nikt"? Podobnie jest o 17:30. Nikt nie mówi (przynajmniej na razie) o zrobieniu przystanków stałych, bo faktycznie w pewnych godzinach ludzi tam nie ma, ale w szczycie z Warszawy Toruńskiej zrobił się całkiem konkretny węzeł przesiadkowy!reserved pisze: Tylko po co, skoro tam na tych przystankach prawie nikogo nie ma?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Każdy normalnie myślący człowiek wie, że jeśli na górze mamy autobusy, które wożą tłum ludzi, a na dole pociągi, które wożą tłum ludzi w prostopadłym kierunku, to należy przesiadki ułatwić, a nie utrudnić.
Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Autobus powinien się zatrzymywać na przystanku, na którym wsiadam, na przystanku, na którym wysiadam, i na żadnym po drodze. To chyba oczywiste?
To niech 414 zmieni numer na linię zwykłą.fik pisze:Każdy normalnie myślący człowiek wie, że jeśli na górze mamy autobusy, które wożą tłum ludzi, a na dole pociągi, które wożą tłum ludzi w prostopadłym kierunku, to należy przesiadki ułatwić, a nie utrudnić.
Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
Chodzi mi o to, że systemowo przystanek PKP Toruńska powinien istnieć dla 414, ponieważ jest to węzeł przesiadkowy itd. Natomiast w praktyce prawie nikt z tego przystanku nie korzysta. Przynajmniej jeszcze niedawno nie korzystał, jak tam zdarzało mi się przesiadać, albo jeździć 414. Chyba nie da się całkowicie obiektywnie czegoś powiedzieć, bo wszystko co piszemy opiera się na subiektywnych doświadczeniach. Natomiast moim zdaniem tam jest bardzo mały ruch pasażerski.person pisze: Zdefiniuj "naturalne potrzeby". W swojej wypowiedzi wskaż różnice pomiędzy własną opinią, a próbą obiektywnego wytłumaczeniem tego określenia.
Bo linia przyspieszona jest po to, żeby pewne przystanki omijać i pewną grupę pasażerów przedostać szybciej z jednej części miasta na drugą.fik pisze:Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
Akurat 414 często by mi się na Toruńskiej przydał. Jeśli już o tym mówimy.MichalJ pisze:Autobus powinien się zatrzymywać na przystanku, na którym wsiadam, na przystanku, na którym wysiadam, i na żadnym po drodze. To chyba oczywiste?
A tak poza tym widzę, że zaczynają się rozgrywki personalne, więc chyba machnę ręką i zakończę tę dyskusję.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27521
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jedynym twoim argumentem jest to, że nie ma chętnych na korzystanie z przystanku po czym - gdy okazuje się, że to jest nieprawda - obrażasz się i rezygnujesz z dyskusji. No brawo.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Wprowadzenie dodatkowego przystanku na tej linii jest o wiele tańsze niż uruchamianie linii zastępczej
- Solaris U10
- Posty: 2711
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Czy przewidziane jest wzmocnienie 414, żeby tych dodatkowych pasażerów przewieźć? W rozkładzie nie widzę, ale może jeszcze nie wgrane...
Póki co raczej trudno przewidzieć ilu pasażerów będzie chciało skorzystać z tej linii
Ale jaki może być inny argument? Nie ma chętnych, więc uważam że przystanek jest niepotrzebny.fik pisze:Jedynym twoim argumentem jest to, że nie ma chętnych na korzystanie z przystanku
Ja się obrażam? Rezygnuję z dyskusji, bo czasem warto odpuścić i dać sobie spokój niż się wykłócać. Gdybym był obrażalski, to już dawno miałbym Cię w ignorowanych za mnóstwo personalnych wycieczek, jakie lubisz stosować.fik pisze:obrażasz się i rezygnujesz z dyskusji.
Na czas remontu kolei jak najbardziej jestem za przystankiem. Chodzi mi tylko o to, że wątpię, żeby po remoncie przystanek zniknął z trasy linii.Premo pisze:Wprowadzenie dodatkowego przystanku na tej linii jest o wiele tańsze niż uruchamianie linii zastępczej