Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8515
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 mar 2017, 11:23

Jeśli 414 jechało przed 186, to oba były pełne (186 pełniejsze). Jeśli 414 było drugie, to faktycznie miało rezerwy. Za to w pierwszym mocny ścisk. Ergo: 414 powinno kursować co 10 minut.

Łukasz
Posty: 10734
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 mar 2017, 19:37

Na KM8 już nie obowiązują wszystkie bilety ZTM? W czwartek na pewno to jeszcze było na stronie ;/
ŁK

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 mar 2017, 21:59

Na podstawie własnych obserwacji mogę stwierdzić że z powodu remontu większość pasażerów wybrała opcję dojazdu liniami RL i S3 z Zachodniego. Z tego powodu do tej porty ciasne 98681 i 98683 stały się praktycznie niezabieralne. Rozwiązaniem problemu byłoby uruchomienie dodatkowych pociągów Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna-Legionowo, które odjeżdżałyby kilka minut przed nimi. Ale znając życie pewnie niedasie

Łukasz
Posty: 10734
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 mar 2017, 8:26

Pytanie, czy któryś z pociągów startujących ze Wschodniego na zachód (Radom czy jakieś Skierniewice) nie mógłby zaczynać w Legionowie. Akurat 2 pociągi w tę stronę to nie jakiś wielki problem dla peronu 5 na Wschodnim. Może jest jakiś luźniejszy obieg coby mógł poświecić godzinę swojego postoju na podróż do Legionowa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26857
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 kwie 2021, 8:23

W zasadzie dlaczego do Góry czy Ustanówka da się dojechać na wspólnym bilecie autobusami (Lki, 742), a kiblamimazowieckimi - nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jerzy Dąbczak
Posty: 99
Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
Lokalizacja: Loża komentatorów

Post autor: Jerzy Dąbczak » 15 kwie 2021, 8:45

Glonojad pisze:
15 kwie 2021, 8:23
W zasadzie dlaczego do Góry czy Ustanówka da się dojechać na wspólnym bilecie autobusami (Lki, 742), a kiblamimazowieckimi - nie?
Pytanie należy rozszerzyć również o Chotomów i Nowy Dwór Mazowiecki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27450
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 kwie 2021, 9:28

Jak również Halinów, Wieliszew i Radzymin. Ten system taryfowy trzeba wymyślić na nowo, uwzględniając zaangażowanie województwa i powiatów wianuszka - a że to jest mało prawdopodobne, to do końca życia będziemy bawić się z obecną prowizorką, liniami "ZTM-nieZTM" i dziwnymi zasadami honorowania.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 kwie 2021, 9:53

Niestety, chciałoby się w to nie wprowadzać polityki, ale przecież i marszałek, i władze stolicy są z jednej grupy politycznej (aka 'opozycja'), i to od tylu lat. A i nie przypominam sobie, która ze wspaniałych partii duopolu wprowadziła wspólny bilet.

Fajnie, że ZTM jakoś rozwija tę sieć przez L-ki i tego typu podobne rzeczy, bo wtedy można wziąć pod uwagę potrzeby gmin (choć czasem są one dość kontrowersyjne, żeby nie powiedzieć - bezsensowne). No ale to powinno leżeć w interesie miasta, żeby samochodów za dużo nie wjeżdżało. Zabawnie tanie parkowanie, brak ograniczeń wjazdu do miasta itp. nie pokazują jednak, żeby takie ograniczanie ruchu samochodowego, i za tym idące rozwijanie wspólnego biletu, leżało w interesie którejkolwiek ze stron.

Dlatego nie liczyłbym na żadne zmiany, bo po prostu nie ma na to woli politycznej.

Oczywiście, powinien istnieć rozsądny związek taryfowy, który powinien być aglomeracyjny (a i jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że powinien móc wychodzić poza granice województwa - vide automaty biletowe ZTM w Łodzi). Można by pojechać i nawet do Berlina (tak, Berlin jest daleki od szwajcarskiego :P ideału) i zobaczyć jak to działa, ale trzeba chcieć to wprowadzić. No a się nie chce.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8515
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 kwie 2021, 11:17

Glonojad pisze:
15 kwie 2021, 8:23
W zasadzie dlaczego do Góry czy Ustanówka da się dojechać na wspólnym bilecie autobusami (Lki, 742), a kiblamimazowieckimi - nie?
Zdaje się, że na autobusy jest inne porozumienie niż na porozumienie z KMami. O innych stawkach (w przypadku KM - absurdalnych) nie wspominając.
Dantte pisze:
15 kwie 2021, 9:53
Niestety, chciałoby się w to nie wprowadzać polityki, ale przecież i marszałek, i władze stolicy są z jednej grupy politycznej (aka 'opozycja'), i to od tylu lat. (...)
Dlatego nie liczyłbym na żadne zmiany, bo po prostu nie ma na to woli politycznej.
(...)(a i jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że powinien móc wychodzić poza granice województwa - vide automaty biletowe ZTM w Łodzi).(...)
Marszałek nie ma nawet woli rozwoju swoich KMów, więc o czym my mówimy.
Tak, nie ma woli. Chyba decydenci uważają, że jest super, jest super, więc o co ci chodzi?
Biletomaty to raczej kalkulacja podmiotu prywatnego (Mennicy), niż jakiekolwiek porozumienia czy współpraca między JST.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27450
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 lis 2023, 19:32

Muszę przyznać, że zasady honorowania biletów ZTM/KM coraz bardziej mnie wzruszają wkurwiają. Przyzwyczaiłem się już, że na R9 bilet dobowy ważny jest do Legionowa Przystanku, bo to honorowanie stałe, ale jednorazowy już tylko do Legionowa, bo to honorowanie tymczasowe, ale wczoraj odbiłem się od czegoś naprawdę fenomenalnego.

A było to tak: miałem silną potrzebę przedostania się z Nieporętu do Legionowa za pomocą kursów R91 do Piasków i skomunikowanego S3 na Legionowo Główne Osobowe Centralne im. Mariusza Błaszczaka. Nie uśmiechało mi się kupowanie odrębnych biletów, więc zajrzałem do wykazu honorowań biletów, z którego jasno wynikało, że bilety KM w pojazdach linii S3 są honorowane tylko do stacji Legionowo, ale gdybym miał skomunikowanie na S4, to już mógłbym nabyć jeden bilet, bo tam honorowanie obowiązuje aż do Wieliszewa. Jestem pod srogim wrażeniem.

Generalnie tłuszczanka ma jakiegoś pecha do tych honorowań - na co dzień odcinek Piaski - Radzymin jest jedynym, na którym kursują równolegle pociągi SKM i MZPR, ale w zielonych pociągach nie ma honorowania biletów okresowych ZTM. Za każdym razem, jak potrzebuję się gdzieś przedostać, czuję się zaopiekowanym klientem i podatnikiem.



PS. Pojechałem przez Zegrze, o mało się nie spóźniwszy na S4, bo w międzyszczycie 735 jeździ w międzytakcie. Mogłem się domyślić.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ashir
Posty: 27752
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2023, 19:50

Ja pamiętam, jak Wspólny Bilet w pociągach KM obowiązywał do Nieporętu (do Chotomowa zresztą również), ale gminy zrezygnowały z finansowania tych 2 pociągów na dobę. Dopóki te pociągi nie będą znowu zajeżdżać do Warszawy, ani nawet do Legionowa (Głównego) to raczej Nieporęt, Wieliszew i Radzymin nie będą chętne płacić za te pociągi.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8515
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2023, 9:40

Za te pociągi powinien płacić metropolitalny ZTM. Zrzucanie na barki gmin czegoś takiego to absurd...

ashir
Posty: 27752
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lis 2023, 15:13

Mimo wszystko pociągi jadą do Sierpca i są aż 2 na dobę, więc nie stanowią istotnej oferty komunikacyjnej dla Metropolii.

px33
Posty: 1599
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 lis 2023, 15:26

To może cena dla gminy powinna być po prostu proporcjonalna do jakości oferty czyli bardzo niska?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8515
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2023, 15:56

ashir pisze:
17 lis 2023, 15:13
Mimo wszystko pociągi jadą do Sierpca i są aż 2 na dobę, więc nie stanowią istotnej oferty komunikacyjnej dla Metropolii.
Tak, również uważam, że pociągów Radzymin-Legionowo-NDM powinno być więcej niż obecnie - dopiero wtedy można byłoby zaspokoić sensownie jakiekolwiek potrzeby komunikacyjne.

ODPOWIEDZ